Profitul Dacia a scăzut cu 4% anul trecut

Autor: Bogdan Alecu Postat la 17 aprilie 2013 16 afişări

Automobile Dacia, cel mai mare producător auto de pe piaţa locală, a rulat anul trecut afaceri de 2,85 mld. euro, în scădere cu 8% faţă de anul precedent, potrivit unui raport al companiei, aceasta fiind cea mai mare scădere a businessului companiei de la preluarea de către Renault în 1999.

Profitul Dacia a scăzut cu 4% anul trecut

Automobile Dacia, cel mai mare producător auto de pe piaţa locală, a rulat anul trecut afaceri de 2,85 mld. euro, în scădere cu 8% faţă de anul precedent, potrivit unui raport al companiei, aceasta fiind cea mai mare scădere a businessului companiei de la preluarea de către Renault în 1999.

Profitul companiei a scăzut anul trecut cu 4%, la 62 mil. euro, în timp ce cheltuielile cu personalul au crescut în 2012 cu aproape 1%, la 203,5 mil. euro. Ponderea cheltuielilor cu personalul din totalul cheltuielilor este de 7,3% la nivelul anului 2012, în creştere de la 6,6% în 2011.

Anul 2012 a marcat cea mai puternică scădere a cifrei de afaceri a Dacia de la preluarea companiei de către francezi, aproape 250 mil. euro evaporându-se din businessul companiei, acum „ameninţată“ nu doar de alţi constructori care au lansat modele low-cost, ci şi de uzina Renault din Tanger, principalul său concurent în materie de competitivitate şi costuri scăzute de producţie.

Anul trecut compania a avut în medie 13.640 de angajaţi, faţă de 13.652 în 2011. Dintre aceştia, 1.628 reprezintă personalul de conducere şi 8.878 personalul direct productiv.

Declinul afacerilor companiei vine în contextul în care producţia uzinei de la Mioveni a scăzut de la 327.000 de maşini în 2011 la 307.000 de unităţi anul trecut.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Urmărește Business Magazin

citeste si:

Citeşte pe comedymall.ro

Citeşte pe monitorulpartidelor.ro

/actualitate/profitul-dacia-a-scazut-cu-4-anul-trecut-10756356
10756356
comments powered by Disqus
Cum supravietuiesc afacerile mici în criză? Cum supravietuiesc afacerile mici în criză?

Decalogul unui mic antreprenor: Pentru noi în toată această perioadă a contat să nu ne pierdem cumpătul. Să rămânem atenţi. Să vorbim sincer şi deschis cu echipa. Să fim creativi şi să pivotăm rapid atunci când se arată posibilităţi. Să fim optimişti. Să avem încredere. Să fim îndrăzneţi. Să ştim la ce să renunţăm. Să fim recunoscători. Să ne agăţăm de orice ni se oferă.

vezi continuarea
ZF.ro
Cum încearcă grupul Carrefour să îi convingă pe consumatorii locali să bea vinuri româneşti? Prin programul Deschidem Vinul Românesc retailerul aduce în magazine etichete exclusive şi vinuri premium Cum încearcă grupul Carrefour să îi convingă pe consumatorii locali să bea vinuri româneşti? Prin programul Deschidem Vinul Românesc retailerul aduce în magazine etichete exclusive şi vinuri premium
Care este povestea Aur’a, apa de aur din România care se bea la Festivalul de Film de la Cannes, la Grand Prix-ul de la Monaco şi în hotelurile de cinci stele din Asia
Mediafax
Sistem imunitar vs. coronavirus: De ce unii pacienţi fac forme severe de COVID-19? Explicaţia unui medic infecţionist Sistem imunitar vs. coronavirus: De ce unii pacienţi fac forme severe de COVID-19? Explicaţia unui medic infecţionist
VOT ALEGERI LOCALE 2020. Tot ce trebuie să ştii: cum afli secţia de votare şi câte buletine de vot primeşti
MonitorulApararii
Problema refugiaţilor revine în atenţia clasei politice din Germania Problema refugiaţilor revine în atenţia clasei politice din Germania
Diplomaţia coercitivă în estul Mării Mediterane
MonitorulPartidelor
Îndemnul unui fost preşedinte Îndemnul unui fost preşedinte
Votul care intră în istorie: Românii aleg primarii în plină epidemie de Covid-19
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.