Povestea tânărului de 22 de ani considerat Zuckerberg al Italiei

Autor: Ioana Matei Postat la 24 iulie 2014 446 afişări

Povestea tânărului de 22 de ani considerat Zuckerberg al Italiei

Italianul în vârstă de 22 de ani Matteo Achilli face valuri pe scena europeană a tehnologiei. Tânărul a fondat în primul an de colegiu Egomnia, reţeaua socială orientată pe carieră care a captat atenţia presei europene atât de mult, încât l-a numit Zuckerberg al Italiei, potrivit Business Insider.

Egomnia îi conecteză pe cei care îşi caută locuri de muncă şi pe angajatori, astfel încât între ei să existe cea mai bună potrivire. Până în prezent, 250.000 de utilizatori şi 700 de companii s-au înscris pe site.

Tânărului antreprenor i-a venit ideea fondării companiei în ultimul an de liceu. Italia nu are un sistem de incubatoare de afaceri şi de capitalizare a acestora, prin urmare s-a folosit de ajutorul unor studenţi care să-l ajute la programarea algoritmului pentru site. Tatăl său a for primul angel investor, care l-a ajutat să îi plătească pe studenţi. 

Achilli a lansat Egomnia în februarie 2012, anul în care şi-a început studiile la Universitatea Bocconi. În prima zi de lansare, 1000 de studenţi şi 20 de companii s-au înscris pe site. Echipa sa şi-a stabilit sediul central în Formello, un oraş aflat în apropierea Romei.

Site-ul  lui Achilli a captat atenţia publicului odată apariţia pe coperta revistei italiene Panorama Magazine, cu titlul “Zuckerbergul italian”. La scurt timp după această apariţie, Egomnia a primit fost contactat de reprezentanţii unor companii importante precum Microsoft, Google, Vodafone, Ericsson, cu care tânărul discută parteneriate.

Egomnia a crescut treptat, iar birourile companiei s-au răspândit în Materia, în sudul Italiei. Achilli intenţionează să îşi extindă businessul şi n afara ţării: compania sa a primit cereri de colaborare în Coreea, Marea Britanie, Spania, Columbia, Grecia, Germania, Africa de Sud, Nigeria şi Nepal. În câteva luni, Egmonia va inaugura un birou în Sao Paolo, Brazilia, prima locaţie în afara Italiei.

Chiar dacă este deja un antreprenor de succes, Achilli intenţionează să se întoarcă la universitate în cursul verii. “Câteodată uit că am 22 de ani”, a declarat el într-un interviu pentru BBC. El îşi consideră vârsta un avantaj, nu un obstacol. “Acum scriem istoria internetului. Experţii adevăraţi sunt oameni tineri, care nu au păr alb”, a adăugat el în interviul acordat BBC.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/povestea-tanarului-de-22-de-ani-considerat-zuckerberg-al-italiei-12969623
12969623
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.