Plus de 8% pentru grupul Agricola Bacău în T1

Autor: Ioana Mihai Postat la 10 mai 2012 39 afişări

În primul trimestru din 2012, grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de peste 112 mil. lei, cu 8% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în perioada similară a anului trecut (104,5 mil. lei).

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie din grup, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic, a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o creştere a cifrei de afaceri cu 9%, ajungând în prezent la circa 71,7 mil. lei.Rezultatele înregistrate până în acest moment sunt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola Bacău a estimat, pentru 2012, o creştere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasăre, 12% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o creştere de 50% la categoria ouă pentru consum. După cum anunţa la începutul anului, în 2011 compania a efectuat lucrări de modernizare pentru confortul păsărilor care au determinat scăderea producţiei de ouă pentru consum în acel an.

Vânzările de carne de pui au crescut, în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, cu 5% în volum, în contextul unui început de an dificil, marcat de fenomene meteo extreme şi de stagnarea pieţei cărnii de pasăre. Creşterile în valoare sunt de 9%, provenite nu din creşterea preţurilor, ci din structura de produse comercializate - creşterea vânzării de sortimente cu valoare adăugată.

"Creşterea vânzărilor la carnea de pasăre face parte, după cum am precizat pentru prima oară în 2010, din strategia Agricola de a-şi eficientiza activitatea, în principal prin creşterea volumelor vândute. Dacă în 2010 am comercializat putin peste 25.000 tone carne de pasăre, în 2011 am comercializat puţin peste 30.000 de tone, iar anul acesta estimăm vânzarea a 35.000 tone carne de pasăre. în acelaşi timp, am ales o strategie de diferenţiere, în defavoarea unei strategii de preţ care, in opinia noastră, nu face bine industriei", a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Şi în 2012, ca şi anul trecut, 20% din producţia de carne de pui va pleca la export, însă cantitatea în valoare absolută va fi mai mare, în contextul în care este planificată o creştere de 10% la această categorie.

Principalele ţări în care este prezentă, în acest moment, Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie, unde exporturile de produse de tip ready-meal de la Europrod sunt în creştere anul acesta.

Vânzările la categoria salamuri crude uscate şi preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au crescut, în primul trimestru al acestui an, cu 8% faţă de aceeaşi perioadă din 2011. Grupa salamurilor crude uscate are performanţe excelente, aici înregistrându-se vânzări în creştere cu 14%, în vreme ce preparatele fierte afumate au o evoluţie staţionară. Este evidentă orientarea consumatorilor către produse considerate mai sănătoase, cu grad scăzut de procesare.

"Suntem încrezători că vom menţine tendinţa de creştere, în special la salamurile noastre crude uscate. Piaţa cărnii procesate s-ar putea contracta, conform estimărilor, cu aproape 15% anul acesta", precizează Horoi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Agricola Bacău,
trimestru,
agricultura
/actualitate/plus-de-8-pentru-grupul-agricola-bacau-in-t1-9612679
9612679
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.