Planurile pentru avioane comerciale cu un singur pilot, suspendate după un raport critic al EASA
Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a respins, pentru moment, posibilitatea ca avioanele comerciale să fie operate cu un singur pilot, concluzionând că nu există dovezi suficiente că acest model ar putea oferi acelaşi nivel de siguranţă ca actualele operaţiuni cu doi piloţi.
Conform The Guardian, un proiect de cercetare de trei ani comandat de EASA privind „operaţiunile cu echipaj minim extins” a arătat că, în ciuda progreselor tehnologice, zborurile cu un singur pilot nu pot garanta siguranţa actuală a celor cu doi piloţi.
Raportul avertizează că lipsa redundanţei în cabina de pilotaj sporeşte riscurile legate de oboseală, monitorizarea stării de sănătate şi incapacitatea de a efectua verificările încrucişate care fac parte din rutina echipajelor actuale.
Asociaţiile de piloţi europene au salutat concluziile, catalogându-le drept „un test de realitate”, după ce s-au opus public ideii de reducere a numărului de piloţi la bord.
„Motivaţiile pentru reducerea echipajelor există în continuare, dar acest studiu confirmă îngrijorările noastre de siguranţă”, a transmis Asociaţia Cockpit Europeană.
Deşi Airbus şi alte companii aeronautice lucrează la tehnologii care să reducă volumul de muncă al piloţilor, producătorii admit că „pentru viitorul previzibil” oamenii vor rămâne în centrul operaţiunilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












