(P) Piaţa europeană de jocuri de noroc ar putea atinge €149 miliarde până în 2029

Postat la 12 august 2025 38 afişări

(P) Piaţa europeană de jocuri de noroc ar putea atinge €149 miliarde până în 2029

Europa şi-a recalibrat reperele financiare pentru industria jocurilor de noroc, după un 2024 încheiat la €123,4 miliarde GGR, iar proiecţiile indică un salt constant spre €149,2 miliarde până la finele lui 2029. Creşterea de 5% din 2024 confirmă o tendinţă care se prefigurează de câţiva ani: segmentul online, deşi încă minoritar, captează cea mai mare parte din avans.

În prezent, 39% din veniturile totale provin din canale digitale, faţă de 37% cu un an înainte, potrivit datelor EGBA compilate cu H2 Gambling Capital. Secretarul general Maarten Haijer atrage atenţia că, dacă ritmul se menţine, 2029 ar putea fi primul an în care online-ul şi land-based-ul ajung aproape la paritate.

Motorul transformării este clar: piaţa mobile asigură deja 58% din veniturile online şi ar putea depăşi 67% în 4 ani, confirmând faptul că experienţa de divertisment „în mişcare” devine regula şi nu excepţia.

Cum se redistribuie banii pe produse şi pieţe

În ceea ce priveşte segmentarea, loteriile rămân campioane absolute ca valoare absolută, cu €38 miliarde, dar jocurile de cazino domină online-ul cu €21,5 miliarde din totalul de €30 miliarde, arătând unde se duce grosul adopţiei digitale.

În pariurile sportive, 68% din venit vine deja din online, un procent firesc dacă ţinem cont de sinergia dintre streaming live şi cote dinamice.

Geografic, discrepanţele sunt la fel de clare: Suedia, Finlanda şi Danemarca operează cu peste 68% online din total, în timp ce Germania şi Italia, deşi însumează aproape €35 miliarde, au penetrare digitală sub 23%, lăsând loc unor creşteri de două cifre odată cu maturizarea licenţierii locale.

Strategii pentru următorul val de creştere

Raportările Research & Markets indică deja un context în care Europa generează 41% din veniturile mondiale ale gambling-ului online, iar rata anuală compusă pe continent ar putea rămâne la 6-7% până în 2030.

Pentru operatori, lista de priorităţi devine limpede: dezvoltare mobile-first, integrare omnichannel şi extindere rapidă în pieţele cu penetrare online redusă. Dincolo de pariuri sportive, segmentul de cazino digital atrage atenţia prin inovaţiile de conţinut: studiouri internaţionale lansează mese live hibrid şi sloturi cu tematică locală, accesibile direct în lobby-ul pragmatic casino sau pe platforme similare, unde UX-ul adaptat dispozitivelor mobile face diferenţa între „vizitator” şi „client recurent”.

Conform unui raport publicat de Atlaslive, la nivel de produs, cazinourile online ar urma să urce de la €21,5 la €30,8 miliarde, ceea ce înseamnă un ritm mediu anual de 7,5 %.

Loteriile online, deşi reprezintă cel mai mic segment în prezent, accelerează la 7,7% CAGR şi poate depăşi €10,4 miliarde  în 2029, dublându-şi practic cota.

Pariurile sportive online păstrează o traiectorie de 6,9%, până la €19,2 miliarde, impulsionat de integrarea streaming-ului direct în aplicaţiile de pariuri. Pe offline, rezilienţa rămâne palpabilă: land-based-ul creşte cu 1,8% pe an şi atinge €82,4 miliarde, semn că experienţa socială din cazinourile fizice nu-şi pierde farmecul.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.