O nouă linie de afaceri apare în criză pentru companiile aeriene: transportul muncitorilor agricoli

Autor: Dorin Oancea Postat la 18 aprilie 2020 202 afişări

O nouă linie de afaceri apare în criză pentru companiile aeriene: transportul muncitorilor agricoli

Fermierii din Regatul Unit, Germania şi Canada folosesc zboruri charter pentru a aduce mii de lucrători sezonieri, pe fondul pandemiei de coronavirus care ameninţă furnizarea de forţă de muncă, relatează CNN.

Fermierii din Regatul Unit, Germania şi Canada folosesc zboruri charter pentru a aduce mii de lucrători migranţi sezonieri, deoarece oprirea coronavirusului ameninţă furnizarea de forţă de muncă în timpul recoltelor de primăvară şi de vară.

Air Charter Service, broker de charter de avioane din lume, spune că primul său zbor din România în Regatul Unit a aterizat joi, transportând 150 de lucrători. Mai are cinci sau şase zboruri în aşteptare, toate fiind aranjate cu cooperativa de fermieri G's Growers, a declarat directorul comercial Matthew Purton.

"Este o linie de afaceri complet nouă pentru noi", a adăugat Purton.

Preţul biletului pe un avion charter este aproape dublu faţă de costul locurilor la un zbor low cost, precum Ryanair şi EasyJet, care ar transporta în mod obişnuit lucrători sezonieri, potrivit Purton. Însă, cu majoritatea aeronavelor consemnate la sol şi cu companii aeriene care operează cu foarte puţine zboruri, fermierii au optat pentru avioane charter.

Serviciul Air Charter a transportat, de asemenea, aproape 1.900 de oameni din România în Germania, cu 13 zboruri şi se aşteaptă să facă mai multe. Compania a dus şi 170 de lucrători agricoli din Mexic în Canada, a spus Purton.

Muncitorii agricoli sunt consideraţi lucrători esenţiali de majoritatea ţărilor, ceea ce înseamnă că pot continua să lucreze chiar şi în timpul blocajelor naţionale care impun oamenilor să stea acasă. Dar închiderea frontierelor în Europa şi o oprire a industriei aviatice globale au lăsat ţările care se bazează pe lucrătorii sezonieri să se confrunte cu deficienţe de forţă de muncă.

Eurowings, care este deţinută de Lufthansa, a declarat că a adus peste 3.000 de lucrători din România în Germania, începând cu 9 aprilie, ca parte a unui coridor aerian pentru fermieri. Compania se aşteaptă să execute peste 100 de zboruri în următoarele săptămâni, ca parte a iniţiativei, ceea ce răspunde unei deficienţe de 100.000 de lucrători.

Germania a fost de acord să permită unui număr de 80.000 de lucrători sezonieri să intre în ţară în aprilie şi mai, cu condiţia să treacă de un control de sănătate la sosire, potrivit unui comunicat al ministrului alimentaţiei şi agriculturii.

Fermele britanice vor avea nevoie de până la 80.000 de lucrători sezonieri în acest an, potrivit Uniunii Naţionale a Agricultorilor din Marea Britanie.

Guvernul Regatului Unit permite muncitorilor aflaţi în şomaj tehnic să cumulezevenitul dintr-un al doilea loc de muncă şi a introdus, de asemenea, un program de licenţiere temporară pentru agenţiile de angajare care doresc să sprijine producţia de alimente.

Dar până acum rezultatele au fost mixte. Concordia, un recrutor major de muncitori agricoli sezonieri, a declarat că doar 5.500 din cei 33.500 de cetăţeni din Marea Britanie care şi-au exprimat interesul pentru poziţii plătite în ferme, au optat şi pentru un interviu. Jumătate dintre solicitanţi şi-au pierdut locurile de muncă din cauza epidemiei de coronavirus, a spus Concordia într-un comunicat.

"Cultivatorii care se bazează pe lucrătorii sezonieri pentru a creşte, a culege şi a ambala fructele noastre proaspete, legumele şi florile sunt extrem de îngrijoraţi de impactul pe care restricţiile coronavirusului îl pot avea asupra capacităţii lor de a recruta această forţă de muncă critică în acest sezon", a spus Bradshaw.

Dar mutarea oamenilor nu este fără riscuri.

Oficialii din Germania au confirmat joi că un lucrător sezonier din România care lucra la o fermă de sparanghel a murit din cauza coronavirusului la 11 aprilie. O a doua persoană din fermă a fost considerată purtătoare a virusului, iar persoanele care au fost în contact cu decedatul sunt monitorizate de departamentul local de sănătate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aerian,
agricultură,

ALEPH STORY: BEST OF. România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană şi pe locul 128 în lume la educaţie financiară

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.