Modul în care actriţa Tippi Hedren, cunoscută din filmul Păsările al lui Alfred Hitchcock, a dus la apariţia şi proliferarea saloanelor vietnameze de manichiură în Statele Unite

Autor: Dorin Oancea Postat la 23 ianuarie 2016 136 afişări

Modul în care actriţa Tippi Hedren, cunoscută din filmul Păsările al lui Alfred Hitchcock, a dus la apariţia şi proliferarea saloanelor vietnameze de manichiură în Statele Unite

Până la urmă totul se rezumă la cum sunt prezentate lucrurile: „Contagios“ promite pe copertă să vă spună cum a devenit celebru un restaurant de lux prin intermediul unei banale fripturi cu brânză, dar în interior veţi descoperi că banala friptură este de fapt de un rulou de aluat de casă uns cu muştar special, plin de felii de friptură de vită Kobe, cu ceapă caramelizată, roşii de grădină, cremă de brânză Taleggio, trufe negre culese manual şi coadă de homar, totul însoţit de un pahar de şampanie Veuve Clicquot.

Dincolo de astfel de amănunte, cartea tânărului specialist în marketing Jonah Berger, profesor de marketing la Colegiul Wharton al Universităţii din Pennsylvania, este un studiu bine scris şi documentat despre modul cum anumite lucruri îi captivează pe oameni mai mult decât altele, despre ce stă la baza comunicării orale şi la transmiterea informaţiei în mediul social. Berger analizează, de exemplu, modul cum umilul blender poate deveni viral, dar explică şi modul în care actriţa Tippi Hedren, cunoscută din filmul Păsările al lui Alfred Hitchcock, a dus la apariţia şi proliferarea saloanelor vietnameze de manichiură în Statele Unite (80% dintre manichiuristele din California şi 40% din SUA sunt americance de origine vietnameză, iar declanşatorul acestei mişcări este o vizită pe care Hedren a efectuat-o în mijlocul anilor ’70 într-o tabără de refugiaţi vietnamenzi). „Contagios“  a fost bestseller New York Times şi desemnată cea mai bună carte de marketing a anului 2014 de către American Marketing Association.

Veţi întâlni, dacă veţi căuta, apropieri pe care le fac unii comentatori între cartea lui Berger şi vestitul „The Tipping Point“ al lui Malcolm Gladwell din anul 2000. Nu m-a deranjat asta, am privit apropierea mai mult ca pe o confirmare, dacă vreţi. Iar Berger propune şi şase principii de care este bine să ţii cont în mesajul de marketing pe care vrei să îl lansezi: factorul social, declanşatorii, emoţia, vizibilitatea publică, valoarea practică şi povestea. „Contagios“ vă oferă confirmările de care aveţi nevoie şi vă va ajuta să vă ordonaţi gândurile astfel încât următoarea lansare de produs să devină virală.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/modul-in-care-actrita-tippi-hedren-cunoscuta-din-filmul-pasarile-al-lui-alfred-hitchcock-a-dus-la-aparitia-si-proliferarea-saloanelor-vietnameze-de-manichiura-in-statele-unite-14982013
14982013
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.