Iorgu, CBRE: Există spaţiu pentru un nou centru comercial, iar mallurile trebuie să se remodeleze

Autor: Anca Olteanu Postat la 23 septembrie 2017 268 afişări

Peste jumătate din stocul de retail a depăşit 10 ani, spaţiile comerciale fiind nevoite să aducă ceva nou clienţilor, a declarat Răzvan Iorgu, managing director CBRE România, adăugând că există spaţiu pentru construcţia unui nou centru comercial.

„România are un stoc de retail care a ajuns deja la maturitate. Practic, peste 58% din stocul de retail a depăşit zece ani, asta fiind o vârstă critică la care centrele comerciale sunt într-un moment în care au nevoie de diverse variante de redezvoltare”, a afirmat Răzvan Iorgu, managing director CBRE România, compania care asigură administrarea Sun Plaza.

„Există loc pentru centrele de cumpărături. Ne aşteptăm ca Promenada să îşi dezvolte proiectul. Dacă analizezi densitatea pe metru pătrat, există loc pentru construcţie şi există loc pentru produse de calitate”, a adăugat Iorgu, în cadrul unei conferinţe de presă.

Consumatorii români preferă centrele comerciale de mari dimensiuni. Potrivit studiilor CBRE, 70% aleg aceste destinaţii, cu mult peste media europeană care se situează la 47%. Mai mult, vizitatorii sunt atraşi de activităţile disponibile de shopping, dorindu-şi, în acelaşi timp, şi soluţii pentru activităţile lor zilnice. Totodată, 40% dintre aceştia consideră că opţiunile de entertainment reprezintă principalul factor de alegere a unui centru comercial. De asemenea, 50% din consumatori nu sunt loiali unui centru.

Peste 25 de magazine se vor deschide publicului pe 28 septembrie, în cadrul centrului comercial Sun Plaza, odată cu finalizarea etapei a doua a lucrărilor de remodelare efectuate de către compania de investiţii imobiliare IMMO AG, proprietarul centrului comercial.

Noua zonă reconfigurată din cadrul Sun Plaza însumează 5.500 de metri pătraţi de spaţii comerciale, închiriate în totalitate.

Noile magazine sunt dispuse pe două niveluri ale centrului comercial şi includ Lego şi Forever 21, buticul Men’s Cave, LC Waikiki, Pepco, NYX, Pandora, MAC, Sabon, Melkior, cafenele şi spaţii de servicii, precum frizeria pentru copii Dolphy sau o reprezentanţă RCS&RDS.

Sun Plaza înregistrează un grad de ocupare de 100%, în timp ce peste 90% din spaţiul care va fi inaugurat în 2018 este deja pre-închiriat.

Reconfigurarea Sun Plaza este concepută de către arhitecţii şi inginerii din ATP Viena, companie de proiectare integrată. Contractantul local desemnat pentru lucrările de construcţie este Bog’art, companie de construcţii din România, iar coordonarea proiectului este asigurată de către Optim Project Management.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CBRE,
MALL,
RETAIL

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.