Investitorilor le este dor de Martin Sorrell: Acţiunile gigantului din advertising, WPP, se prăbuşesc cu aproape 20% după ce noul CEO a prezentat planul de business pentru perioada următoare

Autor: Alex Ciutacu Postat la 25 octombrie 2018 80 afişări

Investitorilor le este dor de Martin Sorrell: Acţiunile gigantului din advertising, WPP, se prăbuşesc cu aproape 20% după ce noul CEO a prezentat planul de business pentru perioada următoare

Compania WPP a transmis în faţa acţionarilor că situaţia financiară va deveni dificilă înainte de a ajunge la o profitabilitate ridicată, în conformitate cu noul plan de acţiune al CEO-ului Mark Read, în contextul în care cea mai mare companie de advertising din lume şi-a redus estimările pentru vânzări şi a raportat rezultate trimestriale sub aşteptări, potrivit Bloomberg.

Piaţa a reacţionat dur, iar acţiunile WPP se tranzacţionau joi la ora 13.00 la 11,2 dolari per acţiune pe bursa din Londra, în scădere cu 18% de la începutul şedinţei de tranzacţionare. Prin urmare, de la începutul anului acţiunile companiei au scăzut cu 34%, reducând valoarea de piaţă a grupului la 14,7 miliarde de dolari.

WPP se aşteaptă ca vânzările să scadă până la sfârşitul anului, reducându-se astfel marja de profit, astfel continuându-se şirul de veşti proaste din partea noului CEO. Compania a acţionat prea lent în procesele de adaptare la schimbările structurale din industria de advertising şi a investit prea puţin anumite aspecte cheie, a transmis Read.

Read, care a preluat poziţia de CEO în luna septembrie, se confruntă cu venituri slabe din partea segmentului de business din America de Nord şi cu pierderea unor clienţi importanţi precum Ford Motor, în încercarea de a reorganiza reţeaua „mamut” dezvoltată la nivel global de fostul executiv şi fondatorul businessului, Martin Sorrell, timp de trei decenii.

Clienţii mari ai industriei de advertising trec prin procese de reducere a costurilor şi aleg să efectueze mare parte din advertising in-house pentru a economisi.

Read promite „acţiuni decisive şi gândire radicală” în timp ce continuă restructurarea începută în luna aprilie – când a preluat poziţia de executiv interimar, după demisia bruscă a lui Martin Sorrell.

Dacă până acum acţiunile de reducere a costurilor întreprinse de Read s-au rezumat la reducerea personalului din anumite segmente de business, noul CEO şi-a anunţat săptămâna aceasta prima decizie majoră, şi-anume vânzarea participaţiei pe care WPP o deţine în Kantar, divizia de date şi cercetare a companiei, pentru a reduce datoriile.

Kantar, care reprezintă circa 15% din vânzările grupului, a fost considerată de analişti drept o divizie subperformantă şi cel mai viabil candidat pentru o vânzare. Specialiştii de la Liberum au evaluat divizia la aproape 4 miliarde de dolari.

În contextul în care Read încearcă să îmbunătăţească perspectivele businessului, acesta trebuie să găsească şi un om bun pentru o poziţie cheie, după ce WPP a anunţat că Paul Richardson, CFO-ul pe care Sorrell l-a ţinut aproape timp de 22 de ani, se va retrage în anul 2019.  

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.