Într-o piaţă dominată de branduri internaţionale şi reguli rigide, doi români au decis să îşi deschidă o afacere altfel, cu care fac peste 10 milioane de euro
Într-o piaţă dominată de branduri internaţionale şi reguli rigide, Alexandru Chirilă şi Florin Manda au ales drumul antreprenoriatului pentru a pune în practică o viziune: o afacere românească construită pe încredere, know-how şi parteneriate pe termen lung.
Nu aveam un plan perfect, dar aveam convingerea că se poate construi altfel.” Aşa descrie Alexandru Chirilă, inginer de profesie şi antreprenor prin alegere, începuturile One Concept Distribution, compania pe care a fondat-o în 2015 după mai bine de un deceniu în corporaţii. „Lucrasem în toate etapele – de la vânzări şi suport tehnic până la dezvoltarea de reţea. Am simţit că pot aduce o contribuţie reală dacă îmi asum un proiect construit de la zero, în jurul unor valori clare.”
One Concept s-a născut în Chitila, Ilfov, cu o misiune simplă, dar ambiţioasă: să aducă pe piaţa românească soluţii HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning, adică încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat, n.red.) moderne, eficiente şi sustenabile, fără a face compromisuri în faţa presiunii comerciale. Dar dincolo de produsele aduse în portofoliu, miza reală a fost construcţia unei culturi.
„Diferenţa dintre a conduce un departament şi a conduce un business întreg este uriaşă. În antreprenoriat eşti expus. Deciziile nu sunt filtrate. Mizele sunt directe. Am învăţat să fac pace cu incertitudinea şi să gândesc strategic, chiar şi când contextul îţi spune să reacţionezi rapid.” În spatele One Concept este o echipă de peste 20 de oameni, formată în jurul unei combinaţii utile în piaţă, respectiv agilitatea antreprenorială şi rigoarea învăţată în mediul corporatist. „Cred că cea mai bună decizie antreprenorială pe care am luat-o a fost să aleg oamenii potriviţi. Atât intern, cât şi extern — partenerii noştri sunt extensia noastră în piaţă. Degeaba ai un produs bun, dacă nu ai o reţea care crede în el.” Tocmai de aceea, Alexandru vorbeşte mai des despre parteneriate decât despre vânzări. „Businessul nostru nu e doar despre unităţi livrate. E despre ecosisteme construite pe termen lung. Noi investim în trainingul partenerilor, în suportul tehnic, în dezvoltarea de soluţii adaptate realităţii fiecărui proiect. Când creşte partenerul, creştem şi noi.”
Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













