Încă o modificare stupidă la RCA. Toţi şoferii buni au de suferit

Postat la 16 decembrie 2016 451 afişări

Încă o modificare stupidă la RCA. Toţi şoferii buni au de suferit

La presiunile organizaţiilor patronale din transporturi, sistemul bonus/malus a fost modificat în aşa fel încât cele două categorii să conţină un număr egal de clase. Această modificare, care pentru cine nu analizează atent sistemul poate părea în avanatajul şoferilor, aduce, de fapt, dezavantaje importante, mai ales şoferilor care nu provoacă accidente, adică grosul asiguraţilor. 

Este o nouă modificare impusă de transportatori care nemulţumeşte pe toată lumea, de la clienţi, brokeri şi service-uri la firme de asigurare şi ASF.

Cel târziu din 19 mai 2017, sistemul bonus/malus aplicat şoferilor asiguraţi în România va trebui să fie modificat, arată Ordonanţa de Urgenţă 54/2016 privind RCA şi Norma ASF care o pune în aplicare.

Schimbările nu sunt deloc favorabile şoferilor, ci, dimpotrivă, îi privează pe aceştia de o reducere a preţului RCA şi îi încarcă suplimentar în caz de daună.

Concret, clasele de bonus şi malus vor fi egale – câte opt pentru fiecare categorie – faţă de 14 clase de bonus şi 8 de malus cum sunt în prezent.

Primul efect direct al schimbării de legislaţie este că bonusul maxim (adică reducerea de preţ) obţinut de şoferii care nu comit accidente va fi de 34% aplicat la tariful de bază, faţă de 50% cât este în prezent. Practic, şoferii care conduc aceeaşi maşină, fără să aibă daune timp de patru ani, vor plăti pentru RCA cu 16% mai mult  decât în prezent.

“Este o modificare fără nicio noimă, impusă de transportatori, care în loc să aducă beneficii consumatorilor aduce, dimpotrivă, dezavantaje. Culmea, sunt penalizaţi tocmai şoferii care nu au daune”, comentează, pentru Profit.ro, Cristian Muntean, preşedintele ASSAI, organizaţia reprezentantivă a service-urilor.

În România sunt peste 5 milioane de şoferi asiguraţi, dintre care doar 7% produc daune pe parcursul unui an. Restul beneficiază, în mod normal, de încadrarea la o categorie de bonus.

Şi şoferii care comit daune sunt dezavantajaţi.  O daună soldată cu vătămări corporale trimite şoferul considerat vinovat direct cu 6 categorii de malus mai jos, ceea ce echivalează cu plata unui nou RCA mai scump cu aproximativ 80%.

Nu în ultimul rând, spun specialiştii din piaţa asigurărilor şi din ASF contactaţi de Profit.ro, apare şi o problemă tehnică.

Practic, pentru poliţele pe o lună nu va mai putea fi aplicat sistemul bonus/ malus, întrucât nu sunt suficiente clase.

“Sistemul era gândit cu mai multe clase de bonus, pentru că se luau în calcul şi poliţele pe şase luni. Scădeai cu un punct la fiecare şase luni. Acum, scazi cu 2 puncte la fiecare daună, într-un an. În acest context, pentru poliţele pe o lună, de exemplu, nici nu mai poţi să aplici bonus/malus, pentru că ai avea nevoie de 32 de clase”, explică un specialist din piaţă.

Ideea modificărilor a aparţinut COTAR, una dintre organizaţiile reprezentantive ale transportatorilor, şi a fost promovată intens de către Vasile Ştefănescu, preşedintele organizaţiei.

Cititi mai multe pe www.meidafax.ro

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ: Vin chinezii! Banii lor încep să se împrăştie în România. Proiectul gigant pe care au pus mâna ULTIMĂ ORĂ: Vin chinezii! Banii lor încep să se împrăştie în România. Proiectul gigant pe care au pus mâna
SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Replica PNL: Aleşii locali ai PSD fug ca dracul de tămâie Replica PNL: Aleşii locali ai PSD fug ca dracul de tămâie
Acuzaţii la adresa liberalilor: Interlopi politici cu mentalitate mafiotă
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.