Încă o antreprenoare se ceartă cu influencerii care îi cer produse gratuite. „M-am săturat de influencerii care îmi cer torturi pe gratis. În pandemie lucrurile s-au agravat."

Autor: Andra Stroe Postat la 17 octombrie 2020 87555 afişări

Reshmi Bennett este bucătar şi brutar profesionist şi se întreabă adesea de ce oamenii pe care nu îi cunoaşte îi cer să le ofere gratuit un tort. Ea conduce brutăria şi cofetăria Anges de Sucre şi a creat o listă online cu influenceri care i-au cerut produse gratuite. „Am scris această postare pe Instagram pentru că m-am săturat de influencerii care cer tot timpul torturi gratuit. După pandemie situaţia s-a agravat şi a început să mă enerveze", spune ea, citată de BBC.

La fel ca multe companii, în urma apariţiei pandemiei de COVID-19, Reshmi a văzut o schimbare în comportamentul clienţilor săi. Deşi mulţi oameni au redus cheltuielile inutile, ea a fost la fel de ocupată, oamenii continuând să-i comande prăjiturile pentru diferite ocazii de sărbătoare.

Cu toate acestea, ea a observat şi că influencerii cereau şi mai multe cadouri. În trecut, ea a analizat modul în care aceştia ar fi putut să o ajute să îşi crească businessul, dar spune că acest mod de a-şi face publicitate nu a funcţionat pentru ea. „Nu am vândut niciodată un produs cuiva care să ne spună că ne-a văzut tortul pe postarea sau profilul cuiva. Vestea despre noi s-a dus întotdeauna din vorbă-n vorbă, de la clienţii care veneau efectiv şi cumpărau."

Piaţa influencerilor este mare şi diversă. Companiile trebuie pur şi simplu să aleagă cu cine vor să colaboreze în funcţie de ceea ce văd în feedul influencerului, ce poartă sau despre ce vorbeşte.

Bloggerul de frumuseţe şi lifestyle Karishmua (Karishma Vijay) a renunţat la o carieră în medicină pentru a deveni influencer cu normă întreagă. Cu aproape 180.000 de urmăritori pe Instagram şi 70.000 pe TikTok, „brandul” său a devenit profitabil – dar nu fără un efort considerabil din partea ei. „Pentru o postare pe Instagram, pot percepe între 200 şi 600 de lire sterline, în funcţie de câte ore am dedicat postării respective. Dacă o marcă de produse cosmetice sau de îngrijire a pielii vrea să creez un tutorial folosind produsele sale, ştiu că videoclipul va înregistra sute sau chiar milioane de vizualizări pe Instagram sau TikTok. Şi ştiu că le pot aduce vânzări de cel puţin 2.000 de lire sterline", povesteşte tânăra.

Forbes prezice o creştere imensă a acestei categorii de piaţă, care ar putea atinge o valoare de 11 miliarde de lire sterline până în 2022. Cu un sector atât de divers, ceea ce este mai vizibil acum este ascensiunea micro-bloggerilor – oameni cu urmăritori mai puţini, dar loiali, şi cu conţinut mai scurt. De acest trend s-a folosit Riz Kayaal, care conduce o firmă de decoraţiuni în Marea Britanie. „Am lucrat cu peste 350 de influenceri şi micro-bloggeri şi le-am oferit cadouri în valoare de 15.000-20.000 de lire sterline. Aceştia m-au ajutat cu felul în care mi-au prezentat produsul, felul în care l-au apreciat. S-ar putea să te taxeze 300 de lire sterline pentru două postări şi un story de pe Instagram, dar îţi spun clar ce vor face şi cum pot prezenta produsul.”

Cu multe companii profund afectate de pandemie, ar trebui influencerii să îşi folosească puterea pentru a sprijini diferite industrii?

Blogul de călătorie Mrs O Around The World, condus de Ana Silva O'Reilly, a început recent o campanie pentru influencerii din zona de travel, prin care şi-a propus să sprijine industria turismului. #PayOurWay doreşte ca influencerii care au beneficiat anterior de gratuităţi de călătorie să contribuie la lansarea industriei plătind următoarea călătorie şi postând despre aceasta gratuit.

Un proiect similar, #EatOutToHelpOut, a fost susţinut în mare măsură de bloggerii de food şi lyfestyle, care au sprijinit restaurantele, barurile şi cafenelele care participau.

Reshmi Bennett vrea doar ca influencerii să nu mai ceară produse gratuite. „Mă dedic în a le spune altor producători de prăjituri să nu o facă. Dacă toată lumea îi va refuza, cineva va trebui să plătească pentru tort la un moment dat. Ne plac influencerii... drept clienţi”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
gratuit,
refuz,
produse

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.