LIVE: Videoconferinţa ZF Cybersecurity Trends 2021

Horaţiu Ţepeş: „Bilka va rămâne copiilor. N-o văd de vânzare vreodată, decât dacă voi face şi alte afaceri”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 11 decembrie 2014 214 afişări

Sectorul local al materialelor de construcţii se ridică anual la circa 3 miliarde de euro, conform estimărilor, reprezentând aproape o treime din piaţa totală a construcţiilor. În industria materialelor de construcţii lucrau circa 36.000 de oameni la finalul anului trecut. Iar dacă în prima jumătate din 2014s-a simţit în piaţă un nivel de optimism ridicat în comparaţie cu anii trecuţi, în a doua parte sentimentul nu a mai fost la fel, din pricină că au scăzut investiţiile, spune antreprenorul braşovean Horaţiu Ţepeş.

Horaţiu Ţepeş: „Bilka va rămâne copiilor. N-o văd de vânzare vreodată, decât dacă voi face şi alte afaceri”

La 34 de ani, el controlează Bilka, companie care este liderul pieţei de produse pentru acoperişuri. A plecat la drum în urmă cu şapte ani având drept capital imaginea sa pe seama căreia a atras creditul din partea furnizorilor, iar cifra de afaceri a crescut cu o medie de 40% pe an. Acum are 130 de angajaţi, hale de producţie cât cinci terenuri de fotbal, vânzări ce ar urma să treacă anul acesta de 30 de milioane de euro şi planuri ca în câţiva ani să deschidă fabrici peste hotare.

Ţepeş spune că nu are un mentor, că admiră oameni din diferite branşe, de pildă atitudinea lui Warren Buffet de-a lungul timpului dar şi abordarea lui Mittal, ambele fiind exemple de studiat, nu neapărat de urmat, ”depinde de context, conjunctură, tipologia fiecăruia”. Iar cărţi de business citeşte, dar pe unele le abandonează la jumătate, pentru că îi dau impresia că mai mult îl încurcă: ”Anumite cărţi mă pot influenţa negativ, pentru că dacă încep să povestească despre cum să fac exitul, mă încurcă, nu e un gând folositor nici pentru dezvoltarea mea nici a companiei”. Nici sfaturile economiştilor din alte pieţe nu le vede prea folositoare, pentru că experienţele din economiile mature nu se pot aplica total la piaţa locală. ”Dacă citesc într-o carte că o creştere de 40% pe an nu e sănătoasă eu pot aduce un contraargument solid”.

Spune ferm că nu are niciun motiv pentru a vinde afacerea sau a accepta parteneri, dar a primit după 2009 oferte din partea producătorilor din Europa iar după 2013 au apărut şi fondurile de investiţii cu propuneri de discuţii; ”oferte nu am avut pentru că nu le-am dat curs”. Şi apreciază că valoarea companiei se plasează între 25 şi 40 de milioane de euro. Îşi aminteşte clar de o discuţie din 2009, cu un producător polonez, seara, la cină, care i-a spus că îi poate oferi 0,5 milioane de euro pentru preluare. ”Eu m-am gândit la momentul acela (deşi am dat răspunsul pe loc, n-am făcut o analiză), că 500.000 de euro pot fi scoşi pe dividende în 3-5 ani. Iar 500.000 de euro se cheltuiesc foarte rapid şi nu vedeam nicio eficienţă. Ce am gândit atunci, chiar s-a adeverit. Aşa gândesc şi acum”. Aşa că, spune acum, ”Bilka va rămâne copiilor. N-o văd de vânzare vreodată, decât dacă voi face şi alte afaceri”. Ţinteşte ca în 10-20 de ani să aibă o cifră de afaceri ”mult mai mare decât ceea ce avem acum, un business regional, care se va mişca mult mai greu când va avea 2-3.000 de angajaţi, dar dacă alţii din vest au putut să facă asta noi de ce n-am putea?”

Urmărește Business Magazin

/actualitate/horatiu-tepes-bilka-va-ramane-copiilor-n-o-vad-de-vanzare-vreodata-decat-daca-voi-face-si-alte-afaceri-13714761
13714761
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Unul din doi angajaţi din România vrea să îşi schimbe locul de muncă. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.