Hainele cele noi ale faringoseptului
Este printre putinele medicamente pe care romanii le-au luat cu placere in copilarie. Faringosept, din 1967, pentru iritatia gatului - ar putea suna un slogan al produsului fabricat de Terapia la Cluj-Napoca. Acum si cu arome de fructe.
Este printre putinele medicamente pe care romanii le-au luat cu placere in copilarie. Faringosept, din 1967, pentru iritatia gatului - ar putea suna un slogan al produsului fabricat de Terapia la
"Faringosept este foarte popular in Rusia si Ucraina", spune directorul general al Terapia, Stephen Stead. Iar notorietatea pe piata rusa este foarte ridicata, 80% dintre consumatori recunoscand acest brand, potrivit unui studiu citat de Stead. Si in
La baza Faringosept sta un ingredient activ numit ambazona, care are actiune antiseptica si antibacteriala. Ambazona a fost dezvoltata de compania germana Bayer - inventatoarea aspirinei - care a si utilizat-o in diverse medicamente. In
Cum de nu au incercat si alti producatori din Europa de Est sa copieze reteta Faringosept? Chiar daca nu este unicul produs folosit in tratamentul iritatiilor gatului, nici un alt medicament concurent de piata din regiune nu contine ambazona, potrivit lui Stead. El apreciaza ca principalul concurent al Faringosept este Strepsils, marca a companiei britanice Boots.
Dar pentru a "musca" din cota de piata a fabricii clujene cu un produs similar Faringoseptului, o alta companie ar trebui sa gaseasca un furnizor de ambazona, Terapia fiind singurul producator din regiune. Pasul al doilea ar fi gasirea unui nume de produs sugestiv care sa nu copieze marca detinuta de Terapia, asa cum oricine poate produce acid acetilsalicilic, dar nu oricine poate comercializa bine cunoscuta aspirina (marca detinuta de Bayer).
Iar Terapia incearca sa profite si sa-si consolideze pozitia pe piata autohtona: "Vrem sa devenim producatorul numarul unu din
Terapia si-a propus pentru acest an si cresterea ponderii exportului in vanzari de la 16% in 2004 la 18%. Ceea ce inseamna ca exporturile Terapia vor totaliza in acest an 12-13 milioane de dolari, suma din care 80% va reveni liderului incontestabil - Faringosept, afirma Stephen Stead. Despre viitor? In haine noi, acum croite, "batranul" Faringosept va deveni - la aniversarea celor 40 de ani de existenta - un produs "european". Iar dupa ce a impresionat pe piata estica, medicamentul va fi nevoit sa faca fata integrarii in Uniunea Europeana.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro