Hainele cele noi ale faringoseptului

Postat la 09 februarie 2006 1 afişăre

Este printre putinele medicamente pe care romanii le-au luat cu placere in copilarie. Faringosept, din 1967, pentru iritatia gatului - ar putea suna un slogan al produsului fabricat de Terapia la Cluj-Napoca. Acum si cu arome de fructe.

Este printre putinele medicamente pe care romanii le-au luat cu placere in copilarie. Faringosept, din 1967, pentru iritatia gatului - ar putea suna un slogan al produsului fabricat de Terapia la Cluj-Napoca. Acum si cu arome de fructe.

 

Faringosept, unul dintre cele mai cunoscute medicamente de pe piata autohtona, e in acelasi timp un brand romanesc cu mare cautare la export, in tarile din fostul bloc estic: aduce Terapiei 10 milioane de dolari din vanzari in Rusia, Ucraina, Polonia si alte state foste comuniste.

 

"Faringosept este foarte popular in Rusia si Ucraina", spune directorul general al Terapia, Stephen Stead. Iar notorietatea pe piata rusa este foarte ridicata, 80% dintre consumatori recunoscand acest brand, potrivit unui studiu citat de Stead. Si in Romania, Faringosept este  unul dintre cele mai importante medicamente vandute de fabrica clujeana, aducand circa 5% din vanzarile Terapia de pe piata autohtona.

 

La baza Faringosept sta un ingredient activ numit ambazona, care are actiune antiseptica si antibacteriala. Ambazona a fost dezvoltata de compania germana Bayer - inventatoarea aspirinei - care a si utilizat-o in diverse medicamente. In Romania, ambazonei i s-a adaugat aroma de ciocolata si a rezultat Faringosept, care a intrat in productie incepand din 1967. Aproape 40 de ani mai tarziu, Terapia este singura companie din regiune care mai produce si comercializeaza medicamente pe baza de ambazona.

 

Cum de nu au incercat si alti producatori din Europa de Est sa copieze reteta Faringosept? Chiar daca nu este unicul produs folosit in tratamentul iritatiilor gatului, nici un alt medicament concurent de piata din regiune nu contine ambazona, potrivit lui Stead. El apreciaza ca principalul concurent al Faringosept este Strepsils, marca a companiei britanice Boots.

 

Dar pentru a "musca" din cota de piata a fabricii clujene cu un produs similar Faringoseptului, o alta companie ar trebui sa gaseasca un furnizor de ambazona, Terapia fiind singurul producator din regiune. Pasul al doilea ar fi gasirea unui nume de produs sugestiv care sa nu copieze marca detinuta de Terapia, asa cum oricine poate produce acid acetilsalicilic, dar nu oricine poate comercializa bine cunoscuta aspirina (marca detinuta de Bayer).

 

Iar Terapia incearca sa profite si sa-si consolideze pozitia pe piata autohtona: "Vrem sa devenim producatorul numarul unu din Romania", spune Stead. In prezent, Terapia este al doilea producator roman de medicamente, dupa Sicomed. In ceea ce priveste volumul vanzarilor totale de pe piata, incluzand si companiile straine, Terapia este numarul sapte, conform firmei de cercetare de piata Cegedim.

 

Terapia si-a propus pentru acest an si cresterea ponderii exportului in vanzari de la 16% in 2004 la 18%. Ceea ce inseamna ca exporturile Terapia vor totaliza in acest an 12-13 milioane de dolari, suma din care 80% va reveni liderului incontestabil - Faringosept, afirma Stephen Stead. Despre viitor? In haine noi, acum croite, "batranul" Faringosept va deveni - la aniversarea celor 40 de ani de existenta - un produs "european". Iar dupa ce a impresionat pe piata estica, medicamentul va fi nevoit sa faca fata integrarii in Uniunea Europeana.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/hainele-cele-noi-ale-faringoseptului-976209
976209
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.