Grupul TeraPlast a înregistrat o cifră de afaceri de 427 milioane de lei în 2017. Compania şi-a bugetat afaceri de 970 milioane de lei pentru anul în curs

Autor: Florin Casota Postat la 16 februarie 2018 148 afişări

Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de PVC din România şi unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, a încheiat anul 2017 cu o EBITDA de 41 milioane lei. Grupul estimează o creştere de peste 100% a EBIDTA în 2018, după ce anul trecut a investit masiv într-o serie de achiziţii care vor avea o contribuţie majoră la rezultatele Grupului în 2018: participaţia de 67% în Depaco, fabrica de panouri sandwich TeraSteel Serbia, business-ul Politub şi fabrica de reciclare PVC.

Grupul TeraPlast a înregistrat o cifră de afaceri de 427 milioane de lei în 2017. Compania şi-a bugetat afaceri de 970 milioane de lei pentru anul în curs

Situaţia consolidată a rezultatului global a Grupului TeraPlast pentru anul 2017 prezintă o cifră de afaceri de 427 milioane lei, în creştere cu 7% faţă de anul precedent.

Grupul TeraPlast include societatea TeraPlast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), filialele TeraSteel Bistriţa şi TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), TeraGlass (producător de ferestre şi uşi din PVC), TeraPlast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale Grupului),  TeraPlast Ungaria (distribuitor), divizia de polietilenă (fosta Politub, producător de ţevi din polietilenă) precum şi societatea Depaco (producător de ţiglă metalică).

Anul 2017 grupului TeraPlast a achiziţionat producătorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia. Investiţia a depăşit 6 milioane de euro. Aceasta este prima fabrică din străinătate deschisă după 1990 şi aflată integral în proprietatea unei firme româneşti. În 2018, fabrica TeraSteel din Serbia îşi propune să vândă produse în valoare de peste 28 de milioane de euro. Acesta este un obiectiv cât se poate de realist, ţinând cont de faptul că TeraSteel Serbia are o fabrică identică cu cea din România care a avut în 2017 o cifră de afaceri de 38 mil. euro şi deserveşte o piaţă de 160 mil. euro, cu fabrica din Serbia.

Tot în 2017, grupul a încheiat acorduri pentru achiziţionarea pachetului de 67% din Depaco, al doilea jucător de pe piaţa de ţiglă metalică, prin brandul Wetterbest. TeraPlast a preluat controlul Depaco în ianuarie 2018, după obţinerea avizului favorabil de la Consiliul Concurenţei. La 31 decembrie 2017, Depaco era controlată în comun cu ceilalţi asociaţi, prin urmare societatea este consolidată prin metoda punerii în echivalenţă (Depaco nu a avut o contribuţie la EBITDA consolidată a grupului pentru anul 2017). Depaco a fost consolidată, ca subsidiară, începând cu ianuarie 2018.

Seria de achiziţii a continuat cu preluarea Politub, unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa ţevilor de apă şi gaz, care a intrat integral în portofoliul TeraPlast începând cu luna octombrie a anului trecut. Din decembrie 2017, Politub a transferat business-ul către TeraPlast ca un tot unitar, devenind divizia de ţevi polietilenă a TeraPlast. Pentru 2018, reprezentanţii îşi propun dublarea cifrei de afaceri pentru această divizie.

Cifra de afaceri a TeraSteel Romania în 2017 a fost de 173 mil lei, iar EBITDA de 17,8 mil lei (2016: cifra de afaceri de 125 mil. lei, EBITDA de 15 mil. lei).

Cosmin Pătroiu, director general TeraSteel: „Am mulţumirea că dacă în urmă cu 10 ani eram jucătorul nr.11, acum suntem lideri pe piaţa panourilor sandwich cu spumă poliuretanică din România. TeraSteel Serbia a generat EBITDA din a doua lună de producţie. Cu fabrica din Serbia, acţionăm pe o piaţă de 160 mil. euro. Ne-am propus pentru 2018 o cotă de piaţă de aprox. 20%. De 3 ani exportăm în Serbia, prin urmare avem cunoştinţe solide în această piaţă.”

Depaco este jucătorul numărul doi pe o piaţă de 300 mil. euro şi îşi propune pentru 2018 majorarea cotei de piaţă, în special în centrul şi nordul ţării, unde la ora actuală are o prezenţă redusă, dar şi extinderea prezenţei pe piaţa europeană.

Valeriu Irimescu, director General Depaco: ”Ne-am întărit forţa de vânzări şi am început derularea planurilor de extindere şi eficientizare a capacităţilor de producţie.”

Scăderea EBITDA consolidată a grupului se datorează lipsei de investiţii în infrastructură care a impactat semnificativ TeraPlast SA, în particular divizia de instalaţii şi amenajări. Pentru anul 2018 compania estimează o economie de 1,5 mil.de euro cu materia primă, ca urmare a punerii în funcţiune a secţiei de PVC reciclat, în noiembrie 2017. De asemenea, TeraPlast şi-a adaptat politicile de aprovizionare, stocuri şi distribuţie la noile condiţii de piaţă.

În vederea menţinerii poziţiei de lider de pe piaţa canalizărilor exterioare, dar şi pentru a-şi creşte cota de piaţă pentru sistemele de canalizare interioară, pentru 2018 TeraPlast a pregătit lansarea de noi produse.

Mirela Pop, director general TeraPlast: “Am intrat în 2018 în top 10 reciclatori europeni şi cu un portofoliu de produse structurat astfel încât să putem răspunde provocărilor actuale ale pieţei.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.