Grupul irlandez Primark a venit în 2022 în România. Ce branduri de modă importante mai lipsesc astăzi de pe plan local?

Autor: Cristina Roşca Postat la 30 decembrie 2022 404 afişări

Grupul irlandez Primark a venit în 2022 în România. Ce branduri de modă importante mai lipsesc astăzi de pe plan local?

♦ Piaţa locală de fashion este una dintre cele mai concurenţiale, sute de mărci, mai ales străine, luptându-se pe banii pe care românii îi cheltuie pe haine, pantofi şi accesorii.

Gigantul irlandez Primark a deschis primul său magazin de modă din România în decembrie 2022, marcând astfel intrarea pe piaţa locală. Primark este unul dintre ultimii retailerii de top care nu îşi pusese România pe harta proprie. Spre comparaţie, Inditex (proprietarul Zara) a venit direct în 2007, H&M a ajuns în 2011, iar C&A în 2009.

În ultimii cinci ani au mai fost nume noi care au venit – ba chiar unele au şi plecat între timp, cum e cazul Topshop sau Forever 21. Mai multe sunt cele care au venit şi au şi rămas, precum Anson’s, Victoria’s Secret, Kik sau 50 Styles.

Aceste branduri au intrat în cursa pentru cele circa 5 mld. euro pe care românii le cheltuie anual pe haine, pantofi, accesorii şi echipamente sportive. Pe piaţa din România sunt active câteva sute de branduri de îmbrăcăminte şi încăţăminte, per total, retailul local de modă fiind unul dintre cele mai căutate domenii de către jucătorii străini din toată lumea.

Cine lipseşte însă?

Uniqlo (Japonia), Banana Republic, Urban Outfitters, J Crew, TkMaxx, &Other Stories sau Gap sunt câteva dintre numele identificate de ZF. În realitate, lista este mult mai lungă dat fiind că sunt mii de mărci de modă în lume.

Sunt, de altfel, şi unele nume care lipsesc, dar asta după ce au intrat local şi n-au avut priză la public, precum Esprit, Orsay sau Forever 21. Şi brandul american Gap a fost în România acum mai bine de un deceniu, dar în franciză, şi a ieşit între timp.

În viitorul apropiat ar mai putea intra însă branduri noi. Spre exemplu, grupul japonez de modă Fast Retailing, unul dintre cei mai mari jucători de profil din lume, ar putea intra pe piaţa locală în 2024-2025, aducând brandul fanion Uniqlo, spun sursele din piaţă. Decizia de a veni însă va fi influenţată de evoluţia pe care marca o va avea în Polonia, cea mai dezvoltată piaţă din regiune, unde japonezii au deschis un pop-up store. Spaţiul din Varşovia e menit să testeze apele pe această piaţă, iar dacă rezultatele vor fi bune, anul viitor şi chiar şi 2024 vor fi ani în care atenţia se va îndrepta către această ţară. În cazul în care lucrurile merg bine şi cu magazine permanente, România ar putea fi următoarea ţintă, mai spun sursele ZF, care adaugă că o intrare pe plan local nu va avea loc mai devreme de a doua jumătate din 2024.

Decizia unui brand de modă de a venit în România este justificată de o serie de factori, începând cu populaţia ţării – a doua cea mai mare din regiune – şi continuând cu apetitul românilor pentru modă şi trenduri. Deşi salariul mediu este, pe piaţa locală, mai mic decât în Cehia sau Ungaria, ponderea din el care merge către haine sau pantofi este mai mare, semn că românii pun accent pe modul în care arată.

Zece giganţi străini

Ce branduri lipsesc de pe scena locală a modei?

Uniqlo

Anul lansării: 1984

Grup: Fast Retailing

Din grup mai fac parte: Comptoir des Cottoniers, Princess tam-tam, g.u., Helmut Lang, Plst, Theory

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri medii, fiind concurent al Zara

Banana Republic

Anul lansării: 1978

Grup: Gap Inc

Din grup mai fac parte: Banana Republic, Old Navy, Athleta, Piperlime

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri medii şi peste medie, fiind concurent al Zara

Gap

Anul lansării: 1969

Grup: Gap Inc.

Din grup mai fac parte: Banana Republic, Old Navy, Athleta, Piperlime

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri medii şi peste medie, fiind concurent al Zara

Urban Outfitters

Anul lansării: 1970

Grup: Urban Outfitter

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri peste medie

J Crew

Anul lansării: 1983

Grup: J.Crew Group, Inc.

Din grup mai fac parte: crewcuts, Madewell

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri medii şi peste medie

TK Maxx

Anul lansării: 1976

Grup: The TJX Companies, Inc

Din grup mai fac parte: HomeGoods, HomeSense, Marshalls, TJ Maxx, Sierra Trading Post, Winners

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri mici şi medii

& Other Stories

Anul lansării: 2013

Grup: Hennes&Mauritz

Din grup mai fac parte: H&M, CIS Monki, Weekday, Cheap Monday, H&M Home

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri medii şi peste medie

Vero Moda

Anul lansării: 1987

Grup: Bestseller Group

Din grup mai fac parte: Only, Jack & Jones

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri medii şi sub medie

OVS

Anul lansării: 1972

Grup: Gruppo Coin

Din grup mai fac parte: Stefanel, Croff

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri medii

Celio

Anul lansării: 1978

Grup: Celio

Din grup mai fac parte: Camaieu

Poziţionare: se adresează persoanelor cu venituri medii

Surse: ZF, companiile

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
grup,
moda,
romania,
branduri,
venit

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.