GfK: Primul declin inregistrat in ultimii zece ani de bunurile de larg consum

Postat la 01 septembrie 2010 30 afişări

Consumul de bunuri de larg consum s-a diminuat in prima jumatate a acestui an cu 4% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK Romania.

"Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere anuale au variat intre 7 si 25 de procente", sustine Raluca Raschip, consumer tracking director in cadrul GfK Romania. Practic, romanii au mers mai rar la cumparaturi si au cheltuit in ansamblu mai putin, cea mai afectata categorie fiind cea a deodorantelor, numarul de bucati vandute in primele sase luni din 2010 fiind cu 21% mai mic fata de prima jumatate a anului precedent.

Produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei au fost cele mai afectate din punctul de vedere al incasarilor, cheltuielile romanilor fiind cu 7%, respectiv 4% mai mici pe aceste segmente, in timp ce, din punct de vedere al volumului, acestea din urma au scazut cu 19 procente. Nici ciocolata n-a mai fost pe lista de cumparaturi a consumatorilor romani, in conditiile in care o buna parte dintre cumparatori au renuntat complet la acest produs, scaderea fiind astfel de 18% in numar de bucati.

Cele mai mari sume de bani au fost cheltuite in prima jumatate a anului in buticuri si alimentare aflate in apropiere de casa, cu un cuantum de 41% din totalul vanzarilor, urmate de hypermarketuri, care au atras 21% din bugeltul alocat de romani in primele sase luni din 2010 pentru bunuri de larg consum. Aproximativ 12% din vanzari au fost realizate de supermarketuri, 10% de magazine de tip discount, 4% de vanzarorii stradali si de cei din piete, si doar 2% de magazinele de tip cash&carry, potrivit Gfk.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vanzari,
GFK,
bunuri de larg consum,
,
scaderi
/actualitate/gfk-primul-declin-inregistrat-in-ultimii-zece-ani-de-bunurile-de-larg-consum-7074688
7074688
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.