Finlandezii de la Wolt au pornit cu dreptul în România: Numărul de comenzi ne-a depăşit cu mult aşteptările. Suntem prezenţi în 34 de oraşe acum şi avem peste 10.000 de locaţii partenere

Autor: Ioana Niţă Postat la 28 mai 2025 64 afişări

Compania de origine finlandeză Wolt, parte a grupului american DoorDash, care oferă un serviciu de livrare prin intermediul unei aplicaţii mobile, s-a lansat oficial pe piaţa din România, fiind prezentă acum în 34 de oraşe din ţară. Primele rezultate au depăşit toate estimările companiei, în condiţiile în care numărul de comenzi înregistrate a fost considerabil mai mare decât se anticipase iniţial. Oficialii Wolt nu au dat detalii exacte privind numărul de comenzi, însă au insistat pe faptul că a fost un număr substanţial mai mare, peste referinţa companiei finlandeze din alte pieţe.

Finlandezii de la Wolt au pornit cu dreptul în România: Numărul de comenzi ne-a depăşit cu mult aşteptările. Suntem prezenţi în 34 de oraşe acum şi avem peste 10.000 de locaţii partenere

Compania de origine finlandeză Wolt, parte a grupului american DoorDash, care oferă un serviciu de livrare prin intermediul unei aplicaţii mobile, s-a lansat oficial pe piaţa din România, fiind prezentă acum în 34 de oraşe din ţară. Primele rezultate au depăşit toate estimările companiei, în condiţiile în care numărul de comenzi înregistrate a fost considerabil mai mare decât se anticipase iniţial. Oficialii Wolt nu au dat detalii exacte privind numărul de comenzi, însă au insistat pe faptul că a fost un număr substanţial mai mare, peste referinţa companiei finlandeze din alte pieţe.

Cerere crescută din partea utilizatorilor a impulsionat şi o extindere rapidă a reţelei de curieri, care preiau comenzi de la peste 10.000 de locaţii partenere active în aplicaţie, incluzând restaurante, supermarketuri şi diferite alte magazine.

Wolt a intrat pe piaţa românească prin achiziţia platformei locale Tazz de la gigantul eMAG, ceea ce a marcat o premieră pentru compania finlandeză: a fost pentru prima dată când a ales calea unei achiziţii pentru a pătrunde pe o piaţă nouă, modelul său tradiţional fiind dezvoltarea de la zero (greenfield).

"A fost prima achiziţie pe care Wolt a făcut-o în vreo ţară. De obicei deschideau ţările greenfield, de la zero.

Ce pot să spun este că planurile pe care le-am avut au ieşit mult mai bine decât ne aşteptam; cifrele au fost mult peste toate aşteptările pe care le-am putut avea. Cred că sunt foarte multe motive pentru care oamenii au comandat mai mult: partea de incentive-uri (vouchere) este una, partea de teasing, de brand nou, de curiozitate, marketingul. Cred că este un cumul de factori, nu este doar unul. Drept urmare, am adus şi mult mai mulţi curieri, numărul acestora aproape s-a dublat faţă de ce aveam înainte, pentru a gestiona volumul crescut", a declarat Alin Şerban, general manager al Wolt România, în cadrul conferinţei de lansare a companiei pe plan local. El s-a alăturat start-up-ului EuCeMananc în 2018 şi a rămas în echipă ca CEO şi după achiziţia companiei de către eMAG în 2019, când a devenit Tazz. 

Deşi primele rezultate ale lansării Wolt au fost peste aşteptările companiei, procesul de tranziţie şi rebranding-ul de la Tazz la Wolt nu a fost lipsit de provocări.

"Nu ne-am aşteptat la un număr atât de mare de comenzi. Drept urmare, am avut probleme pe customer service, am avut probleme pe livrare şi ni le asumăm, vorbim cu clienţii, ne întoarcem către ei, ne cerem scuze, le dăm vouchere. Imaginaţi-vă că avem în jur de zece mii de restaurante în toată ţara care lucrează cu nişte tablete, şi pe tabletele respective trebuia să refacem user-name-ul şi parola ca să se logheze pe aplicaţia Wolt. Mi s-a părut la început o chestie extrem de simplă, dar de fapt, a fost o chestie foarte complicată pe care a trebuit să o facem. Tot aşa, am schimbat peste noapte tot ce înseamnă hainele curierilor, genţile curierilor. A fost o întreagă nebunie aici", a explicat Şerban. Perioada efectivă de rebranding a durat aproximativ trei săptămâni, însă efortul integrat şi costurile asociate se ridică la nivelul milioanelor de euro, reflectând complexitatea alinierii operaţiunilor la standardele globale Wolt.

Odată cu tranziţia la Wolt, utilizatorii beneficiază de noi funcţionalităţi în aplicaţie. Printre acestea se numără opţiunea de "double order", care permite adăugarea unei comenzi suplimentare de la un alt restaurant sau magazin în decurs de 14 minute de la plasarea comenzii iniţiale, fără costuri de livrare suplimentare. De asemenea, funcţia de "group order" facilitează comenzile de grup, de exemplu la birou, fiecare persoană putând adăuga produsele dorite într-o singură comandă consolidată. Wolt se diferenţiază pe piaţă printr-un sistem avansat de dispecerizare a comenzilor, care optimizează timpii de livrare şi eficienţa curierilor, precum şi printr-un accent pe experienţa clientului şi o abordare umană în interacţiuni, chiar dacă este o companie de tehnologie.

Pe plan local, Wolt dispune de o echipă tehnologică, cu un centru de dezvoltare la Timişoara, dar şi cu specialişti în diverse alte oraşe din ţară. Echipa de customer service din România numără în prezent aproximativ 300 de angajaţi, existând planuri pentru angajarea a încă 100 de persoane pentru a susţine creşterea. Compania operează din două sedii fizice în România, localizate în Bucureşti şi Timişoara. Pentru serviciile de livrare, Wolt colaborează cu flote de curieri parteneri. Un curier activ lucrează în medie între 2 şi 8 ore pe zi, media generală situându-se în jurul a 4 ore.

Principalii competitori ai Wolt pe plan local sunt spaniolii de la Glovo şi estonienii de la Bolt Food.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.