Un farmacist din Maramureş produce gel igienizant pentru mâini şi poate realiza până la 2.000 de produse pe zi. „Am crezut tot timpul în activităţile mici, cred că există posibilitatea ca orice antreprenor să reziste“

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 17 aprilie 2020 414 afişări

Criza coronavirusului a golit rafturile farma­ciilor şi ale magazinelor care comer­cializau produse dezinfectante, de la geluri la spirt, iar antreprenorii care fabrică produse cosmetice sau medicamente au modificat por­tofoliul şi au inclus aceste produse în gama lor.

Un farmacist din Maramureş produce gel igienizant pentru mâini şi poate realiza până la 2.000 de produse pe zi. „Am crezut tot timpul în activităţile mici, cred că există posibilitatea ca orice antreprenor să reziste“

♦ Gheorghe Ţibuleac, de meserie farmacist, are o farmacie în Ocna Şugatag şi o mică unitate de producţie în care fabrică suplimente alimentare şi, în contextul unei cereri crescute, gel igienizant pentru mâini cu peste 70% alcool

Criza coronavirusului a golit rafturile farma­ciilor şi ale magazinelor care comer­cializau produse dezinfectante, de la geluri la spirt, iar antreprenorii care fabrică produse cosmetice sau medicamente au modificat por­tofoliul şi au inclus aceste produse în gama lor.

Acesta este şi cazul farmacistului Gheorghe Ţibuleac, care deţine farmacia Salinfitofarm şi o fabrică de produse farmaceutice de talie mică.

„Pe partea de producţie, lucrăm la dezinfectant, la dosarul pentru biocid, cererea clienţilor a fost crescută pe acest segment. În partea de farmacie mergem ceva mai greu, ne confruntăm cu lipsa anumitor medicamente, cum este euthyrox (medicament utilizat în controlul afecţiunilor tiroi­diene - n.red.), e o lipsă acută de pe piaţă la acest medicament“, a spus Gheor­ghe Ţibuleac pentru ZF. El a înfiinţat în 2012 far­macia Salinfitofarm, în Ocna Şugatag, o localitate la 50 de kilometri de Baia Mare, şi a accesat fonduri europene pentru o fabrică de pro­duse farmaceutice, o investiţie totală de peste 110.000 de euro, finalizată în octombrie 2015.

Chiar dacă fabrica este mică în comparaţie cu siturile de producţie ale marilor jucători, având o suprafaţă utilă de 210 mp, cu două fluxuri tehnologice, pot ieşi pe porţile fabricii din Maramureş circa 2.000 de geluri de igienizare pe zi, explică farmacistul. Produsul este ambalat în flacon de 75 ml şi costă 20 lei.

Farmacistul spune că litrul de alcool este 70 de lei, preţul crescând în această perioadă, iar pentru gelul de mâini foloseşte o concentraţie de 70% de alcool, fiind volumul minim impus de specialişti astfel încât produsul să dea şi rezultate. Referitor la business, Gheorghe Ţibuleac precizează că a fost o creştere în prima parte a lunii martie, însă se aşteaptă ca vânzările să scadă, pe fondul scăderii puterii de cumpărare după această criză.

„Cred că va fi o criză, nu ştim cât ne va lua să ne revenim la normal. Autorităţile trebuie să îi sprijine real pe cei care vor să producă aceşti dezinfectanţi prin adaptarea legislaţiei, să îi ajute pe producători cu stocurile. Eu am crezut tot timpul în activităţile de tip mic, cred că exista posibilitatea ca orice antreprenor să reziste astfel“, a mai spus Gheorghe Ţibuleac.

Antreprenorul care a fondat Salinfitofarm are 43 de ani, a terminat Facultatea de Farmacie la Arad, iar din anul 2012 şi-a propus ca pe lângă profesia de farmacist să dezvolte şi partea de preparare de produse farmaceutice.

Pia?a de retail farmaceutic pe care activeaz? Salinfitofarm este dominat? de Catena, lan?ul de farmacii controlat de antreprenoarea Anca Vlad, urmat de Dr. Max/ Sensiblu, Help Net, Dona şi Ropharma.

În piaţă există însă şi farmacii independente care au păstrat partea de laborator şi pot fabrica în situaţie de criză dezinfectanţi de exemplu. Totuşi, numărul farmaciilor cu laborator reprezintă sub 1% din totalul unităţilor deţinute de primii cinci jucători din piaţă de exemplu, fiind o nişă pe care aceştia nu au mizat.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
produse,
fabrica,
antreprenori

ALEPH STORY: Universitatea Babeş-Bolyai a cumpărat cu 40 mil. lei hotelul Opera Plaza din Cluj-Napoca. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.