După 30 de ani de la revoluţie, se văd tinerii în business. Una din cinci firme înfiinţate în ultimii cinci ani are în spate un acţionar născut după 1990

Autor: Dana Ciriperu Postat la 17 decembrie 2019 64 afişări

În urmă cu cinci ani, ponderea firmelor cu acţionari născuţi după 1990 era de 15%, în 2019 a urcat la 25%, iar tendinţa ultimilor ani arată că vine suflu nou în businessul local.

După 30 de ani de la revoluţie, se văd tinerii în business. Una din cinci firme înfiinţate în ultimii cinci ani are în spate un acţionar născut după 1990

În urmă cu cinci ani, ponderea firmelor cu acţionari născuţi după 1990 era de 15%, în 2019 a urcat la 25%, iar tendinţa ultimilor ani arată că vine suflu nou în businessul local.

Peste 20.000 de companii create în 2019 au în structura acţionariatului cel puţin un tânăr născut după 1990, un acţionar în vârstă de 30 de ani sau mai puţin, iar ponderea acestor businessuri în total firme înfiinţate în acest an este de 25%, arată datele confidas.ro, platformă ce analizează riscul financiar al companiilor.

„Noi ne-am întors în România pentru că am vrut să dezvoltăm ceva aici, să producem local, cu furnizori români“, spune Lidia Cremenescu, 29 de ani, care a fondat alături de Mario Georgescu busi­nessul Danube Footwear, primul brand românesc de skate shoes. Lidia, 29 de ani, şi Mario, 28 de ani,

şi-au făcut studiile în străinătate, au rămas apoi o perioadă în Marea Britanie, iar în 2016 au decis să revină în România unde au desenat împreună traseul unui business în producţie legat de pa­siunea lor – skateboar­dingul.

Ca ei sunt alţi 85.000 de tineri născuţi după 1990 care au creat o firmă în România în ultimii cinci ani, după cum arată datele confidas.ro, o platformă lansată în decembrie 2018 de Eduard Burghelia, 22 de ani în prezent.

De la o medie de 10.000 de firme create în 2015 de tineri născuţi după 1990, anul acesta economia va primi în jur de 23-24.000  (sunt 20.000 până în octombrie), o dublare în numai cinci ani.

Dublarea numărului de firme cu acţionari de 30 de ani sau mai puţin vine şi într-un context de creştere a economiei locale, cu mai multe com­panii create de la zero, cu programe destinate antreprenorilor tineri sau celor aflaţi la primul pariu în business (SRL-D, Start UP Nation, Diaspora Restart etc.), dar sunt şi mulţi tineri care şi-au făcut „ucenicia“ în multinaţionale şi au ales apoi să pornească un business de la zero.

Dacă în urmă cu cinci ani, ponderea firmelor cu acţionari născuţi după 1990 era de 15%, în 2019 a urcat la 25%, iar tendinţa ultimilor ani arată că vine suflu nou în businessul local.

În total, în ultimii cinci ani s-au creat 421.000 de firme, iar 20% dintre acestea au cel puţin un acţionar născut după 1990, arată datele confidas.ro. Dacă primele trei sectoare care atrag în continuare capital în România sunt construcţiile, transporturile şi comerţul, în rândul tinerilor reapare interesul pentru agrobusiness. Datele confidas.ro arată că al doilea cel mai „râvnit” sector pentru un antreprenor tânăr este cultivarea legumelor, cu peste 6000 de iniţiative antreprenoriale în acest sector în ultimii cinci ani. Practic, o treime din firmelor create în sectorul cultivării legumelor în ultimii cinci ani, au un acţionar născut după 1990.

În top zece industrii după numărul de companii create de tineri de 30 de ani sau sub această vârstă se mai află şi activităţi de realizare a soft-ului la comandă şi activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei.

Acest articol este realizat cu ajutorul Confidas.ro, platformă ce analizează riscul financiar al companiilor

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
actionari,
firme,
nastere,
infiintare,
business,
nasteri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.