Drumul de la ce "a cumpărat clientul" la ce "VA CUMPĂRA". Cum şi de ce se construieşte viitorul cu AI
De ce să prezici viitorul când îl poţi construi? „Să faci previziuni e dificil, mai ales dacă sunt despre viitor." spune o anecdotă atribuită fizicianului Niels Bohr. Deşi unii o consideră o mostră de umor ştiinţific, intenţia citatului este mai degrabă una de a sublinia dificultatea de a prezice evenimentele cu multe variabile.
Nicăieri nu este acest lucru mai vizibil decât în lumea marilor companii de retail, unde se vorbeşte enorm despre viitor, însă toţi par să se concentreze pe trecut. Companiile investesc miliarde în platforme care le spun cu precizie matematică ce au cumpărat clienţii luna trecută, ce tendinţe au observat în ultimele trimestre şi când s-au confruntat cu probleme de stoc. Deşi astfel de tipare sunt fără îndoială valoroase, ele nu ţin cont de factori externi sau schimbările de piaţă şi pierd din vedere oportunităţi de creştere.
Aşadar, de ce nu avem mai multe companii preocupate de viitorul business-ului? “Problema nu este lipsa datelor, aşa cum susţin unele surse. De fapt, peste 97% dintre companii investesc deja în Big Data, însă doar 24% dintre aceste companii susţin că folosesc efectiv datele colectate pentru a analiza şi a lua decizii informate. Mai mult, 78% au investit puternic în aplicaţii AI anul trecut, conform Stanford University, însă 80% din aceste aplicaţii eşuează, iar companiile de trade au în continuare un deficit de 1.7 trilioane de dolari datorat managementului deficitar al inventarului”, spune Cristi Movilă, CEO şi Fondator OptiComm.AI.
Adevărata problemă este decalajul a dintre accesul la date şi transformarea lor în aplicaţii practice.
Cu alte cuvinte, decalajul dintre a şti şi a acţiona.
Soluţia? Concentrarea atenţiei pe client şi pe nevoile lui viitoare, nu pe stocuri. Majoritatea clienţilor, fie ei B2C sau B2B, nu cumpără doar ceea ce au comandat înainte, ci cumpără ceea ce au nevoie la momentul respectiv. Nu mai este suficient să prezici că un client va comanda ceva, ci să-i înţelegi intenţia de cumpărare şi să transformi acea intenţie în acţiune, înaintea comenzii propriu-zise.
“O astfel de abordare nu-ţi permite doar să vezi mai clar tranzacţiile viitoare, dar şi să le influenţezi printr-o abordare proactivă, prin recomandarea de produse complementare sau de produse mai bune. Înţelegerea profilelor de clienţi pe baza nevoilor fiecăruia schimbă complet modul în care te adresezi pieţei.
Din fericire, inteligenţa artificială ne-a oferit ceea ce platformele de demand forecast nu făceau: contextualizarea. Cu ajutorul ei, companiile pot să înţeleagă nu doar ce s-a întâmplat, ci şi DE CE se întâmplă. Mai mult, ele pot vedea ce se va întâmpla în viitor, dar şi ce ar “putea să se întâmple”, prin simularea mai multor scenarii comerciale”, adaugă Cristi Movilă.
Alimentat cu datele potrivite, AI-ul modern poate să analizeze contextul extern (de la vreme şi trafic la factori economici), să identifice tendinţe emergente înainte ca acestea să se reflecte în vânzări şi să simuleze diferite scenarii de piaţă. Astfel, în loc să reacţionezi la schimbări, poţi să le anticipezi şi să te pregăteşti pentru ele. Este o trecere de la un model de business reactiv la unul proactiv.
Companiile care vor domina următorul deceniu nu vor fi cele cu cea mai bună analiză istorică şi nici cele cu cele mai precise predicţii. Vor fi cele care pot să se uite la piaţa şi clienţii lor şi să spună: „Acesta este viitorul pe care vrem să-l creăm şi iată ce vom face pentru ca el să devină o realitate."
OptiComm.AI este o platformă inteligentă de predicţie care prezice cu acurateţe următoarea comandă a clienţilor tăi. OptiComm.AI combină instrumentele de predicţie a cererii de ultimă generaţie cu inteligenţa decizională bazată pe AI şi date externe, oferind companiilor puterea de a prezice viitorul şi de a-l modela în mod proactiv.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













