Distribuitori materiale de construcţii. Pauză de la proiecte noi

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 22 iunie 2023 293 afişări

Distribuitorii de materiale de construcţii – fie ei retaileri sau lanţuri de depozite – s-au lovit în ultimul an de reticenţa dezvoltatorilor imobiliari şi a persoanelor fizice în faţa perspectivei de a demara noi proiecte.

Distribuitori materiale de construcţii. Pauză de la proiecte noi

Distribuitorii de materiale de construcţii – fie ei retaileri sau lanţuri de depozite – s-au lovit în ultimul an de reticenţa dezvoltatorilor imobiliari şi a persoanelor fizice în faţa perspectivei de a demara noi proiecte. Inflaţia ridicată şi incertitudinea economică i-au făcut pe mulţi să spună „pas” unor eventuale proiecte de construcţie sau de renovare.

„Venim după un 2022 cu provocări multiple, de la sincopele din lanţul de aprovizionare la creşterea preţurilor pentru materii prime şi energie. (...) Anul 2023 va continua să fie un an cu provocări, având în vedere contextul economic general. Impactul inflaţiei uriaşe de anul trecut încă se resimte, la fel şi presiunea pe puterea de cumpărare a românilor”, spune Frédéric Lamy, CEO al reţelei franceze de magazine Leroy Merlin România, cu afaceri de aproape 3 miliarde de lei în 2022, aflată pe locul al doilea în clasamentul celor mai mari jucători de pe această piaţă.


Construcţiile noi sunt în continuare cele care susţin piaţa, în detrimentul renovărilor, unde încă mai este loc şi nevoie de creştere.


Construcţiile noi sunt în continuare cele care susţin piaţa, în detrimentul renovărilor, unde încă mai este loc şi nevoie de creştere, spun companiile.

Principalele mutări de pe piaţa distribuţiei de materiale de construcţii în 2022 şi în prima parte a anului 2023 au fost deschiderea unui nou magazin MatHaus, o reţea deţinută de familia Rapotan prin intermediul businessului Arabesque, dar şi anunţul inaugurării unei noi unităţi Hornbach, în Bucureşti, în zona Colentina. Pe de altă parte, tendinţa de a face cumpărături mai degrabă online a dus la închiderea a două magazine Brico Dépôt, din reţeaua deţinută de britanicii de la Kingfisher. Este vorba despre magazinele din Oradea şi Giroc, localitate din zona metropolitană a Timişoarei, astfel că lanţul Brico Dépôt a ajuns acum să numere 33 de unităţi. Brico Dépôt este totodată singurul retailer de bricolaj din top zece care raportează pierderi.

Liderul pieţei – estimată la peste 5 miliarde de euro anual – este în continuare retailerul de bricolaj Dedeman, cel mai mare business antreprenorial din România după cifra de afaceri, care a făcut vânzări de 11.045 de milioane de lei în 2022, ceea ce se traduce într-o creştere de 10% faţă de anul precedent. Cu acest avans, compania menţine ritmul de creştere din anii anteriori, deşi în perioada 2017-2019, de la un an la altul, businessul a crescut şi cu 13-14%.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.