Din culisele industriei de publicitate

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 iunie 2013 81 afişări

Viitorul industriei de publicitate, o spun mai toţi cei implicaţi în domeniu, îl reprezintă internetul. Campaniile de marketing şi promovare în acest mediu au avut în ultimii ani o creştere galopantă în toată lumea, în cea mai mare parte sub influenţa directă a unor giganţi precum Google şi Facebook, cu strategii consistente în acest sens.

Din culisele industriei de publicitate

Totuşi, online-ul şi digitalul nu scot din joc mediile tradiţionale de publicitate, precum TV-ul, a reieşit din discuţiile cu reprezentanţi ai celor mai mari jucători din industria mondială, prezenţi la ICEEfest, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate internetului din Europa de Est, desfăşurat pe 6 şi 7 iunie la Bucureşti. "TV-ul este în continuare extrem de puternic, nu cred că întrebarea este dacă va supravieţui TV-ul şi va rămâne online-ul", a spus Kimon Zorbas, CEO al organizaţiei IAB Europe.

"Ponderea TV-ului în mixul de bugete de publicitate depinde foarte mult de la brand la brand. Dacă ai un target mai tânăr, procentul alocat online-ului este un pic mai mare pentru că publicul e mai mult în online decât la TV", a spus şi Laurenţiu Dumitrescu, managing partner al companiei Digital Star. El a adăugat că evoluţia industriei este direct legată de starea economiei, de veniturile utilizatorilor şi de apetitul lor pentru achiziţii.

Ponderea tot mai mare a online-ului pe piaţa locală este stimulată şi de evoluţia vânzărilor de smartphone-uri, tablete şi conexiuni la internet, au spus participanţii la ICEEfest. Gradul de penetrare a telefoanelor inteligente în România a atins 17%, comparativ cu 63% la nivelul Europei, a declarat vicepreşedintele şi şeful Display Solutions EMEA al Yahoo!, Nick Hugh, în condiţiile în care compania numără două milioane de utilizatori de telefoane inteligente pe plan local, care alocă peste 12 ore pe săptămână pentru utilizarea serviciilor companiei adresate platformelor mobile.

În acest context, orice companie sau brand trebuie să gândească digital atunci când creionează strategia de marketing, susţine Geoffrey Hantson, executive creative director la Duval Guillaume Modem.

Peste 1.550 de oameni din zece ţări est-europene au participat la ICEEfest. Numărul total de participanţi s-a ridicat însă la 1.800, întrucât alte câteva sute de oameni au vizitat gratuit expoziţia amenajată cu ocazia evenimentului, "Oraşul Digital" oferită de Orange, locul de joacă amenajat de Kinect şi Microsoft în colaborare cu LG sau expoziţia Windows 8. Pe cele trei scene ale evenimentului organizat de Thinkdigital au urcat în total 90 de vorbitori şi invitaţi speciali în paneluri de discuţie, reprezentanţi ai unui număr de peste 50 de companii din regiune şi din lume.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/din-culisele-industriei-de-publicitate-10943928
10943928
comments powered by Disqus
Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat

Wargha Enayati a câştigat suficient de mulţi bani din imobiliare încât în 1995 să poată intra în domeniul său de expertiză, cel medical. A fondat astfel prima clinică privată din România, iar de atunci premierele s-au ţinut lanţ: primele abonamente medicale de pe piaţa locală, prima reţea de sănătate privată, prima clinică dedicată exclusiv femeilor, primele policlinici sociale şi multe altele.

vezi continuarea
ZF.ro
Cu cine ar lua cina Omer Susli, proprietarul Homelux, dacă ar putea să aibă alături pe oricine din lume? „Aş pregăti o specialitate turcească, mai exact cotlete de berbecuţ cu pilaf de bulgur, salată cu sos de rodii şi, desigur, baclavale la desert.“ Cu cine ar lua cina Omer Susli, proprietarul Homelux, dacă ar putea să aibă alături pe oricine din lume? „Aş pregăti o specialitate turcească, mai exact cotlete de berbecuţ cu pilaf de bulgur, salată cu sos de rodii şi, desigur, baclavale la desert.“
Mediafax
Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive” Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive”
Minunea japoneză. Cum a reuşit Japonia să aibă un număr redus de cazuri şi decese cauzate de coronavirus fără să impună RESTRICŢII
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Ştefănescu: Şansele Gabrielei Firea şi ale primarilor de sector, dramatic diminuate, iar Ciolacu tace surzitor şi aplaudă Ştefănescu: Şansele Gabrielei Firea şi ale primarilor de sector, dramatic diminuate, iar Ciolacu tace surzitor şi aplaudă
Budăi: Solomon mi-a spus că avea mască. Înseamnă că avem parte de poliţie politică
MonitorulSiguranteiCetateanului
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a) Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)
COMENTARIU Marius Oprea: România, o ţară săracă? Fraierii sînt săraci. Şmecherii prosperă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.