Despre sindromul impostorului la Business MAGAZIN

Autor: Ioana Matei Postat la 24 octombrie 2022 149 afişări

Despre sindromul impostorului la Business MAGAZIN

Sunt Ioana şi sunt editorul Business Magazin.

Îmi zic editor, ca în presa străină, titulatura de „redactor-şef” nu prea mi-a plăcut, încă de când mi-a fost propusă, fiindcă: 1. Am interviuri săptămânale cu „şefi” în adevăratul sens al cuvântului, cu sute şi mii de angajaţi, cu strategii de leadership şi planuri de afaceri – ce facem noi aici este cu totul altceva; 2. Organigrama din redacţia noastră nu prea mai arată la fel ca acum 18 ani, atunci când s-a lansat revista (iar numărul de jurnalişti de aici era de 18, pe diferite niveluri ierarhice) – şi lucrăm toţi, cot la cot, fără ierarhii. 3. Pentru că în capul meu, am rămas tot „Ioana Mică”, (avem şi o Ioana Mare - Ioana Mihai - care ne-a ghidat şi ea înspre valorile de bază alte revistei), aşa cum m-a numit Dorin Oancea, redactorul şef de atunci şi cel care a avut încredere să angajeze un absolvent de actorie la o revistă de business.

Mai e şi un mic „sindrom al impostorului” cu care mă confrunt - am senzaţia uneori că toţi cei pe care îi întâlnesc pot face mai bine ceea ce fac eu. Pe de altă parte, eu şi colegii mei (Roxana Cârcior – producătorul nostru video, responsabil şi de DTP; Camelia Iliescu – art directorul revistei şi al cataloagelor noastre; Andra Stroe – pasionată de antreprenoriat şi, probabil, cea mai atentă la detalii de orice fel; George Toader – sinonim cu site-ul bmag.ro, Iulian Popa, cel care se asigură că în print va apărea cea mai bună versiune a pozelor voastre şi Mugur Vazzolla, responsabil cu cititul revistei de la cap la coadă), suntem singurii care mai dezvoltă un produs media de business săptămânal.

Nu ştiu cum am ajuns să lucrez de mai bine de 10 ani la Business Magazin – timp în care, vrând-nevrând, am ajuns să mă identific cu un brand fără de care, mărturisesc, nu aş şti cum să mă prezint (Recent, chiar m-am prezentat cuiva drept „Ioana Business Magazin”). Nu ştiu de ce alţii au plecat – din presă sau de aici, dar vă pot spune câteva dintre motivele pentru care eu am rămas. Unii oameni plătesc bani grei să trăiască experienţele pe care noi le trăim, să cunoască oamenii pe care noi îi cunoaştem. La 20 şi ceva de ani, văzusem trei continente şi călătorisem la Business Class când nu îmi permiteam să stau singură în chirie, ca să ajung să cunosc directorii executivi ai unor companii a căror poveste nici nu visam să o aflu  chiar de la „sursă”.  Asta este partea „glam – fancy - paradoxală”. Dar dincolo de asta – întâlnirile cu oamenii din business, antreprenori, directori executivi, expaţi sau români – sunt mereu fascinante. Suntem privilegiaţi că jobul nostru înseamnă să avem de-a face, destul de des, cu oameni mai deştepţi decât noi – e ca şi cum am avea un curs de self development săptămânal în fişa postului. Toate astea ţin de presa de business – cred.

De ce Business Magazin? Cred că cel mai important lucru de aici este libertatea totală pe care am primit-o din secunda în care am călcat în această redacţie. Pe atunci, mi s-a părut interesant un interviu cu nişte băieţi, respectiv „băieţii de la Pegas”, cei care au reinventat „Atelierele Pegas – în zodia capitalismului”, iar la două săptămâni  de la angajare, m-am trezit că aveam cover story-ul expus pe magazinul Cocor din Capitală. Încrederea totală pe care am primit-o de la Dorin Oancea atunci s-a tot perpetuat de-a lungul anilor în redacţia noastră – şi cam acesta este principiul de bază aici – orice/oricine are o poveste – orice poate deveni un subiect – trebuie doar să ai curajul să spui povestea – păstrând nişte principii de bază: respectul, integritatea, normalitatea. În principiu, la BM munceşte cine vrea şi cine poate, iar în acest moment, colegii mei, precum şi colaboratorii noştri de la ZF, se pare că pot mai mult ca niciodată. Apoi, am rămas aici pentru că Business Magazin este mai puţin despre cifre şi mai mult despre acest renumit „storytelling”, care câştigă tot mai mult teren şi la noi şi care a definit această revistă încă de la începuturi. Sunt fericită că bunicul meu – probabil singurul care îmi citea cover story-urile de la cap la coadă – reuşea să înţeleagă ceea ce scriu, chiar dacă era vorba despre o firmă de IT.

Apoi, Business Magazin este şi despre adaptabilitate: forma în care am ales să vă spunem poveştile s-a tot dezvoltat. Suntem din ce în ce mai prezenţi şi în online, şi pe reţelele de socializare, şi la evenimente. Iar dacă la început „îi certam” pe cititori că nu cumpără şi nu alocă suficient de mult timp printului – acum vă spun că mergem noi către voi, oriunde v-aţi afla.  BUSINESS Magazin este, uneori, un business în sine – iar dacă la începuturile publicaţiei mulţi vorbeau despre supravieţuire – a presei scrise, în general şi a noastră, în special – vă spun că, din acest punct de vedere, ne simţim mai puternici ca niciodată.

La mjlocul revistei veţi găsi o incursiune în povestea primilor 18 ani de Business Magazin. Noi suntem aici cu voi să vă povestim prezentul şi o parte din viitor. Poate se poate altfel - dar deocamdată aceştia suntem noi, cei care, deseori, ne identificăm cu Business Magazin.   

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.