De ce au scăzut cu 23% acţiunile gigantului din industria produselor de lux LVMH de la începutul anului?
♦ Piaţa de lux se contractă încă din 2024, însă slăbirea cererii a declanşat un val de fuziuni şi achiziţii între principalii jucători din industrie, precum Prada şi Versace
Grupul LVMH, cel mai important actor din industria de lux din lume, care deţine branduri precum Louis Vuitton, Tiffany’s, Moët şi Hennessy, înregistrează o depreciere de 22,5% a preţului acţiunilor în 2025, confruntându-se cu o deteriorare simultană a indicatorilor externi şi interni.
Cererea slabă din China, tensiunile comerciale cu Statele Unite şi creşterea preţurilor au erodat vânzările, iar efectele au fost amplificate de diverse probleme operaţionale şi o structură corporativă din ce în ce mai complexă. Acţiunile LVMH au scăzut cu circa 50% faţă de vârful din aprilie 2023, echivalând cu o pierdere de circa 200 mld. euro din capitalizare; în paralel, averea CEO-ului Bernard Arnault a coborât de la 231 mld. dolari în martie 2024 la 161 mld. dolari în prezent.
Studiile realizate de analişti şi informaţiile furnizate de surse interne surprind dificultăţi în diviziile-cheie şi tensiuni la nivelul conducerii, inclusiv lipsa unui plan clar de succesiune, scrie Reuters. Compania de cercetare AIR Capital vorbeşte despre „multiple semnale negative” fără precedent, iar investitorii remarcă faptul că portofoliul extins (peste 75 de branduri) devine din ce în ce mai greu de gestionat.
Drept răspuns, LVMH explorează desprinderea unor active mai mici: discuţiile privind vânzarea Marc Jacobs arată o tendinţă de ajustare a portofoliului. Directorii financiari afirmă că grupul este dispus să renunţe la branduri care nu se potrivesc strategiei, după ce profitul operaţional a scăzut cu circa 15% în prima jumătate a anului.
Contracţia pieţei de lux a creat oportunităţi pentru rivali mai dinamici — Hermès, Richemont şi alţii — să îşi extindă influenţa, într-o perioadă marcată de consolidări şi tranzacţii majore, în care grupuri precum Prada şi Versace au jucat un rol activ. LVMH nu a comentat oficial aceste evaluări, în timp ce investitorii rămân prudenţi în faţa unui potenţial proces de reconfigurare strategică.
Pe deasupra, la jumătatea lunii trecute, casa de brokeraj XTB România scria următoarele: „Un tribunal din Milano a plasat Loro Piana sub administrare judiciară pentru un an, în contextul unei anchete privind presupusa exploatare a forţei de muncă de către furnizorii săi. Rapoartele arată că marca de lux, deţinută de LVMH, este acuzată de sprijinirea indirectă a practicilor ilegale de muncă. LVMH a refuzat să comenteze, iar Loro Piana nu a răspuns.”
Conglomeratul cu sediul la Paris deţine locul 37 în topul mondial al celor mai mari companii în funcţie de evaluare, cu o capitalizare de 285 mld. euro, respectiv poziţia secundă în topul celor mai mari companii europene, după grupul german SAP.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













