Cum îşi pune Statul cetăţenii pe drumuri pentru un timbru sau o taxă. Ce soluţii propun IT-iştii

Autor: Adrian Seceleanu, Octavian Calei Postat la 26 ianuarie 2013 12 afişări

Obţinerea unui cazier judiciar, a buletinului de identitate sau a altor solicitări asemănătoare de la instituţiile statului îi pune pe cetăţenii români în situaţia neplăcută de a pierde timp pe drumuri pentru obţinerea unui timbru sau pentru plata unei taxe.

Cum îşi pune Statul cetăţenii pe drumuri pentru un timbru sau o taxă. Ce soluţii propun IT-iştii

Obţinerea unui cazier judiciar, a buletinului de identitate sau a altor solicitări asemănătoare de la instituţiile statului îi pune pe cetăţenii români în situaţia neplăcută de a pierde timp pe drumuri pentru obţinerea unui timbru sau pentru plata unei taxe. Asociaţia directorilor IT din România propune înfiinţarea în cadrul executivului a unei structuri care să simplifice procedurile greoaie prin care cetăţenii sunt nevoiţi să facă numeroase drumuri pentru a obţine o simplă hârtie. Pentru înmatricularea unei maşini, într-una dintre cele mai puţin complicate situaţii, achiziţionarea unei maşini noi, cetăţeanul trebuie să aducă la ghişeu şase copii a diferite documente obţinute de la diferite instituţii şi patru dovezi de plată a diferite taxe, dintre care doar una se poate plăti pe loc la ghişeul de înmatriculări. Obţinerea unui cazier judiciar presupune plata unui timbru fiscal de 1 leu care nu poate fi achiziţionat la sediul poliţiei, ci doar la oficii poştale. Analog, pentru eliberarea buletinului de identitate, cetăţeanul trebuie să aducă la ghişeul secţiei de poliţie dovada plăţii unei taxe care nu se poate plăti în incinta secţiei şi un timbru fiscal de 5 lei. Noul Guvern al României, condus de premierul Victor Ponta, a primit cu "deschidere" propunerile formulate de o asociaţie a directorilor de IT din România şi susţinută şi de AMCham - Camera de Comerţ Americană, privind înfiinţarea în cadrul executivului a unui post de "director de IT" care să pună ordine în investiţiile statului în acest domeniu, însă momentan lucrurile s-au oprit la acest stadiu, a declarat pentru ZF Călin Rangu, CEO al Asociaţiei directorilor IT (CIO Council).

Noua structură, CIO OFFICE Guvernamental, ar urma să fie responsabilă pentru crearea cerinţelor legale şi tehnice, cât şi pentru coordonarea planificării şi dezvoltării soluţiilor de e-guvernare între ministere, agenţii, entităţi ale statului, administraţii centrale şi locale. „România are nevoie de informatizare guvernamentală de succes, fiind pe ultimele locuri din Europa", îşi explica în decembrie demersul Călin Rangu. "Când cineva participă la un concurs în sectorul public trebuie să prezinte un dosar în care i se solicită şi cazierul, normal. Pentru cazier trebuie să meargă la poliţie unde probabil stă la o coadă şi află că întâi trebuie să plătească o taxă la poştă, în altă parte deci, şi să vină şi cu un timbru ca pe vremea bunicii, într-o lume în care scrisorile sunt înlocuite de e-mail, timbrele probabil vor fi apanajul colecţionarilor - semnificaţia timbrelor fiscale este pur fiscală, aferentă sistemului de taxe. Dacă nu ne ocupăm ca datele să fie disponibile între unităţile de stat într-un mod electronic, dacă taxele şi impozitele nu se pot plăti de oriunde, către oricine, deci dacă nu punem nişte baze solide şi profesionale, iniţiativele se pot finaliza cum s-au finalizat şi cele din ultimii 10 ani."

Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cetateni,
drumuri,
it,
solutii,
taxa
/actualitate/cum-isi-pune-statul-cetatenii-pe-drumuri-pentru-un-timbru-sau-o-taxa-ce-solutii-propun-it-istii-10523377
10523377
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.