CSR 2022. Iniţiativa „Re“: Reparare, Reciclare, Recondiţionare, Recumpărare - Grupul Orange România

Postat la 05 ianuarie 2023 73 afişări

CSR 2022. Iniţiativa „Re“: Reparare, Reciclare, Recondiţionare, Recumpărare - Grupul Orange România

Motivaţie:

În 2020, Orange a lansat iniţiativa „Re”, construită în jurul a trei piloni: reciclare, returnare şi recondiţionare. Scopul a fost de a sensibiliza publicul cu privire la impactul telefoanelor mobile asupra mediului, la reciclare şi ideea de a oferi o a doua viaţă echipamentelor. În octombrie 2021, a fost stabilit şi cel de-al patrulea pilon: repararea.

Descrierea proiectului:

„Re” este o iniţiativă europeană în cadrul Grupului Orange de intensificare şi accelerare a eforturilor privind economia circulară a dispozitivelor. Anul acesta, programul „Re”, prin care Orange permite tuturor clienţilor să dea o a doua viaţă telefonului lor, a fost lansat în toate ţările din Europa în care grupul îşi desfăşoară activitatea. În România programul a fost lansat în mai 2022 şi cuprinde patru iniţiative construite în jurul principiilor economiei circulare, dedicate clienţilor. Reciclarea, recondiţionarea, repararea şi recumpărarea telefoanelor vechi sunt modul prin care Orange încurajează un comportament responsabil. La recumpărarea telefonului, clienţii primesc garantat un voucher de 10 euro pentru orice dispozitiv vechi evaluat la mai puţin de 10 euro sau 40 de euro voucher pentru orice dispozitiv evaluat pentru cel puţin 10 euro, în cazul în care cumpără un nou dispozitiv 5G.   

Rezultate:

În fiecare an, mai mult de 1,5 miliarde de telefoane mobile sunt fabricate în întreaga lume însă doar 1-2% sunt reciclate la nivel global. Totodată, fabricarea unui smartphone nou necesită, în medie, 44 de kilograme de materii prime din 70 de materiale. Prin componenta de recumpărare, Orange România colectează anual 200.000 de telefoane, ce însumează o greutate de 14 tone. Din cantitatea totală, aproximativ 85% dintre produse sunt trimise la reciclare, restul fiind recondiţionate şi revândute. „Lumea s-a schimbat odată cu pandemia, la fel şi responsabilitatea socială. Aceasta înseamnă acţiuni voluntare, conştiente, responsabile şi constante din partea companiilor pentru susţinerea unei cauze sau pentru găsirea unei soluţii. În România sunt multe cauze pentru care se aşteaptă ajutor din partea companiilor, fie că vorbim de educaţie, mediu, social sau sănătate. Este nevoie de efort colectiv pentru a aborda inegalităţile sociale şi de angajamente puternice pentru viitor şi pentru vremurile provocatoare pe care le trăim”, susţin reprezentanţii companiei. Alte proiecte în care compania s-a implicat pe zona de CSR sunt: programul SuperCoders – o iniţiativă #PentruMâine, organizată anual din 2014, prin care Orange România contribuie la educaţia digitală şi la viitorul tinerei generaţii, dezvoltat împreună cu Simplon România, adresându-se copiilor cu vârste între 10 şi 14 ani, şi Orange Educational Program – un proiect educaţional integrat ce oferă posibilitatea universităţilor să dezvolte laboratoare în parteneriat cu Orange România, venind în acelaşi timp în completarea cunoştinţelor dobândite de către studenţi pe parcursul anilor de studiu. De la prima ediţie, din 1997, Orange România a acordat burse studenţilor implicaţi în program şi a realizat investiţii semnificative pentru crearea şi dezvoltarea infrastructurii IT din universităţile partenere.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.