Cosmin Cosma, fondator şi CEO al startup-ului Finqware şi absolvent al şcolii de afaceri ASEBUSS: În criza din 2008, motto-ul a fost „cash is king”. Astăzi, cel mai probabil trăim o criză, nu ştim exact când e vârful, dar cu siguranţă cash is trash

Autor: Alexandra Matei Postat la 28 aprilie 2023 157 afişări

Cosmin Cosma, fondator şi CEO al startup-ului Finqware şi absolvent al şcolii de afaceri ASEBUSS: În criza din 2008, motto-ul a fost „cash is king”. Astăzi, cel mai probabil trăim o criză, nu ştim exact când e vârful, dar cu siguranţă cash is trash

Cosmin Cosma, fondator şi CEO al startup-ului Finqware şi absolvent al şcolii de afaceri ASEBUSS, spune că în criza precedentă, din 2008, motto-ul era „cash is king”, însă astăzi, în criza care se presupune că există, cash-ul nu mai înseamnă la fel de mult, pentru că are tendinţa să se devalorizeze, motto-ul transformându-se în „cash is trash”.

„Se discută despre o criză, care nu ştim dacă există sau nu. Este ascunsă de hiperinflaţie. În criza din 2008, motto-ul a fost „cash is king”. Acum, probabil trăim o criză, nu ştim exact când e vârful, dar cu siguranţă „cash is trash”. Este exact invers faţă de ce s-a întâmplat în 2008. În prezent, cash-ul are tendinţa să se devalorizeze”, a spus acesta în timpului unui eveniment organizat de şcoala de afaceri ASEBUSS.

El este de părere că această criză despre care întregul mediu economic vorbeşte în acest moment este una disimulată. Deşi cuvântul criză nu lipseşte de pe buzele nimănui în această perioadă, în mod paradoxal, spune acesta, consumul creşte, iar oamenii sunt în continuare în oraş, la restaurante sau în vacanţe.

În contextul tendinţei de devalorizare a cash-ului, absolventul şcolii de business ASEBUSS consideră că adevărata valoare stă în ceea ce se întâmplă cu tehnologia şi în inovaţie.

„Criza e disimulată. În acest cash is trash creşte consumul. Vinerea, în Centrul vechi, nu găseşti loc la o masă fără rezervare pentru că toată lumea iese la restaurante, avioanele sunt full. Inovaţia este cu atât mai căutată atunci când apar crizele. Adevărata valoare stă în ceea ce se întâmplă cu tehnologia şi în inovaţie”, a mai adăugat el.

Acesta rămâne însă optimist cu privire la modul în care va evolua mediul de business atât pe termen scurt, cât şi pe termen mediu şi lung.

„Sunt optimist şi pot spune că dacă noi, generaţia noastră de oameni de afaceri, vom face lucrurile din ce în ce mai bine, vom vedea România înflorind. Acesta este motivul pentru care nu am plecat din ţară.”

Cosmin Cosma a absolvit cursurile şcolii de business ASEBUSS în 2013. În prezent, el conduce Finqware, un start-up fintech care a dezvoltat aplicaţii de integrare şi open banking, prin care ajută companiile de mărime medie care lucrează cu mai multe bănci şi pe mai multe pieţe să-şi vadă rapid poziţia financiară.

ASEBUSS aniversează anul acesta 30 de ani, timp în care a creat o reţea de peste 1.500 de absolvenţi, care astăzi lucrează în companii româneşti sau străine sau sunt antreprenori care fac performanţă în business.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cash,
criza,
refuz,
motto,
scoala,
absolventi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.