Comunitatea portuară îi cere lui Iohannis să medieze pentru rezolvarea situaţiei în Portul Constanţa

Autor: Cosmin Vaideanu Postat la 05 iunie 2015 130 afişări

Organizaţia "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare îi cer preşedintelui Klaus Iohannis să medieze pentru rezolvarea conflictului cu reprezentanţii conducerii Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, dorind un management independent politic şi competent.

Organizaţia "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare îşi exprimă, într-un comunicat de presă, îngrijorarea privind evoluţia situaţiei în Portul Constanţa, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"După o serie de demersuri prin care au fost sesizate problemele cu care se confruntă comunitatea portuară şi care pun în pericol competitivitatea portului Constanţa, cele două organizaţii reprezentative - Organizaţia «Operatorul Portuar» şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) - îşi exprimă public îngrijorarea în privinţa evoluţiei situaţiei în Portul Constanţa în actualul context regional politic şi economic", se arată în comunicat.

"Operatorul Portuar" şi sindicaliştii cer politicienilor să ia măsuri pentru ca situaţia în Portul Constanţa să se îmbunătăţească şi îi solicită preşedintelui Klaus Iohannis să îşi exercite rolul de mediator în această problemă.

"Comunitatea portuară cere încă o dată Ministerului Transporturilor să intervină cu măsurile legale ce se impun pentru intrarea în normalitate a activităţii în Portul Constanţa. Facem un apel către politicieni să-şi îndrepte atenţia către Portul Constanţa şi să ia măsuri pentru ca lucrurile în acest obiectiv strategic pentru ţară şi economie să se schimbe în bine. De asemenea, îi cerem preşedintelui ţării, Klaus Iohannis, să-şi exercite rolul de mediator într-o problemă majoră a economiei naţionale, care implică un obiectiv strategic al ţării şi regiunii", arată sursa citată.

Organizaţia "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare solicită, în continuare, schimbarea conducerii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.

"Ne menţinem poziţia în privinţa necesităţii de a schimba complet conducerea CN APMC şi de a desemna un management independent din punct de vedere politic, performant şi competent, cu un plan managerial care să vizeze eficientizarea activităţii Portului Constanţa, în beneficiul economiei naţionale pe termen scurt, mediu şi lung. Acesta ar fi un prim pas în vederea rezolvării ulterioare a tuturor problemelor de pe platforma portuară privind încheierea contractelor de subconcesiune, a contractelor de închiriere a infrastructurii de transport naval, politica tarifară, transparenţa în exploatarea domeniului portuar şi Masterplanul Portului Constanţa", se precizează în comunicat.

Organizaţia "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare susţin că vor continua acţiunile iniţiate împotriva conducerii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa deoarece problemele sesizate sunt grave, iar nerezolvarea lor poate periclita iremediabil situaţia portului.

Potrivit sursei citate, în lipsa unei reacţii din partea Ministerul Transporturilor, precum şi din partea Guvernului şi Preşedinţiei în vederea remedierii unor probleme vitale ce pot afecta şi alte ramuri industriale interconectate cu activitatea portuară, cele două organizaţii reprezentative vor continua toate acţiunile deja iniţiate, unele aflate pe rolul instanţelor de judecată.

"Vom continua protestul public, respectând reglementările legale în vigoare şi vom sprijini organele de control care acum anchetează abuzurile sesizate în activitatea administraţiei portuare. Problemele sesizate de noi sunt extrem de grave, iar amânarea rezolvării lor este de natură să pericliteze în mod iremediabil situaţia Portului Constanţa. Pentru comunitatea portuară, lupta de atragere şi menţinere a portofoliului de clienţi este acerbă. Competiţia de care portul se loveşte în regiune sporeşte, iar eforturile noastre unilaterale nu pot compensa condiţiile neperformante şi abuzive impuse de autoritatea care administrează Portul Constanţa", scrie în comunicat.

Sursa citată arată că mulţi operatori pleacă din Portul Constanţa, dar susţine că declinul acestuia poate fi oprit, portul având un potenţial enorm care nu este utilizat.

"Avem un port cu un potenţial enorm, subutilizat, fără o strategie comercială coerentă prin care să atragă investiţii şi clienţi, în condiţiile în care piaţa se rafinează şi trebuie să ne aliniem noilor cerinţe. Sunt mulţi operatori care pleacă din Portul Constanţa, iar restructurările sunt la ordinea zilei. Declinul acesta poate fi inversat, întrucât potenţialul economic al portului a fost confirmat de-a lungul anilor. Soluţiile sunt simple şi se află la dispoziţia organelor de decizie. Ne putem uita la modelul unor porturi europene care au trecut deja prin faze similare şi au găsit soluţiile optime", se arată în finalul comunicatului.

Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare a protestat, timp de mai multe săptămâni, în faţa Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, dar şi în faţa Ministerului Transporturilor, cerând schimbarea conducerii CN APMC.

Potrivit reprezentanţilor Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, acţiunea era îndreptată "împotriva incompetenţelor şi abuzurilor conducerii administrative şi executive a CN APM SA". Protestatarii erau nemulţumiţi şi de faptul că Administraţia Porturilor Maritime Constanţa manifestă o lipsă totală de transparenţă, prin amânări repetate ale întâlnirilor cu operatorii portuari privind Masterplanul Portului Constanţa.

Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" reuneşte 36 de companii care îşi desfăşoară activitatea pe domeniul portuar. În cadrul companiilor membre ale organizaţiei patronale îşi desfăşoară activitatea peste 6.000 de salariaţi, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.

Companiile membre ale organizaţiei patronale, prin activitatea desfăşurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administraţiei Portului Constanţa (CN APM).

Contribuţia organizaţiei patronale la bugetul local, prin activitatea desfăşurată, este de circa 2 milioane de euro între 2011-2013, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din respectivul buget. În aceeaşi perioadă, contribuţia organizaţiei patronale la bugetul de stat a fost de 45 de milioane de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
OPERATORI,
PORTUL CONSTANŢA,
IOHANNIS
/actualitate/comunitatea-portuara-ii-cere-lui-iohannis-sa-medieze-pentru-rezolvarea-situatiei-in-portul-constanta-14410144
14410144
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.