Compania care va da lovitura fatală agenţiilor de turism: plăteşti 7 euro pe noapte pentru un apartament de lux

Autor: Ioana Matei Postat la 06 august 2014 8145 afişări

Compania care va da lovitura fatală agenţiilor de turism: plăteşti 7 euro pe noapte pentru un apartament de lux

“Mi-am găsit cazare în Sarajevo, la zece minute distanţă de centru, cu o privelişte superbă asupra oraşului.  Apartamentul avea două dormitoare şi ne costa 28 de euro pe noapte” spune Cristina, 25 de ani, angajată într-o multinaţională şi care s-a întors recent dintr-un concediu petrecut în Bosnia şi Herţegovina, Muntenegru şi Serbia. Cristina a călătorit cu încă trei persoane, iar cazarea în apartamentul din Sarajevo a ajuns astfel să coste 7 euro/noapte. Ea este unul dintre românii care şi-au găsit cazare folosind serviciul Airbnb, care oferă oamenilor posibilitatea de a închiria propriile case turiştilor, oferind astfel o alternativă hotelurilor, de cele mai multe ori scumpe şi uneori "neprietenoase" prin calitatea serviciilor puse la dispoziţia clienţilor.

Persoane individuale  devin astfel hotelieri şi îşi închiriază fie canapeaua, camerele, apartamentele şi casele oferind o multitudine de alternative aflate la un click distanţă de turişti din toată lumea. Gazdele stabilesc un preţ/noapte, iar Airbnb colectează banii, păstrând un procent din sumă. 

Cristina a avut parte de aceeaşi experienţă în Belgrad: ea şi cei trei prieteni au plătit 60 de euro pentru un apartament în centru, închiriat de la un tânăr care şi-a înscris locuinţa pe site în urmă cu doi ani. Tânărul i-a aşteptat cu pliante, parola de wireless şi recomandări de restaurante şi baruri. În călătoria lor, la plecare, au stat şi într-un hotel din Belgrad, pentru care au plătit fiecare câte 20 de euro pe noapte.  « Era neîngrijit, fără prosoape şi cu Internet care mergea foarte prost. În plus, cel care ne-a întâmpinat de la recepţia hotelului nu ştia limba engleză ».

Calitatea găzduirii pe platforma Airbnb nu este standardizată, la fel ca în cazul hotelurilor listate pe site-uri precum Priceline.com sau Booking.com, dar prin intermediul serviciului, turiştii au acces la spaţii inedite, precum o casă în copac din Hawaii, o barcă cu vedere la Turnul Eiffel sau pur şi simplu un pat mai ieftin. Unul dintre exemplele de pe site-ul Airbnb este insula Nanuku Levu din Arhipelagul Fiji. Turiştii pot rezerva întreaga insulă în schimbul sumei de 500 de dolari/ noapte în luna august. Proprietatea în care se asigură cazarea este dotată cu trei dormitoare şi o bucătărie.

Fondat în 2008, Airbnb este un start-up care are la bază o poveste clasică din Silicon Valley. Cofondatorii, Brian Chescky şi Joe Gabbia, au început să îşi închirieze saltelele din apartament în perioada unei conferinţe pentru a reuşi să îşi plătească chiriile din San Francisco. Aranjamentul era disponibil prin site-ul Airbedandbreakfest.com. Afacerea nu a avut succes de la început, ţinând cont că Mr.Chesky, CEO-ul, de profesie designer, nu stârnea încrederea generată de profilul inginerilor web tipici şi mulţi dintre investitori nu credeau în acest model atipic de afaceri. Pentru a trece de impas, au vândut cutii de cereale prin care au reuşit să câştige zeci de mii de dolari. Mişcarea l-a impresionat pe fondatorul unui incubator din Silicon Valley ce l-a acceptat în cadrul acestuia. Compania şi-a extins de atunci serviciul de închirieri la 600.000 de listări în mai mult de 190 de ţări. Veniturile de anul trecut s-au dublat faţă de anul anterior şi au ajuns la 250 de milioane de dolari, potrivit Wall Street Journal. 

Compania a obţinut recent o finanţare de 475 de milioane de dolari de la un fond de investiţii privat. Finanţările strânse de companie până în prezent ajung astfel la 826 milioane de dolari, iar valoarea acesteia este estimată în prezent la 10 miliarde de dolari.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
insula,
industrie,
turism
/actualitate/compania-care-va-da-lovitura-fatala-agentiilor-de-turism-platesti-7-euro-pe-noapte-pentru-un-apartament-de-lux-13045375
13045375
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.