Co-inventatorul Swatch: Ceasurile elveţiene intră în era glaciară, după lansarea Apple Watch

Autor: Anca Dumitrescu Postat la 10 martie 2015 35 afişări

Apple va vinde în curând la fel de multe ceasuri ca Elveţia, punând în pericol industria cu o istorie de 400 de ani a ţării, anticipează co-inventatorul Swatch, Elmar Mock, citat de Bloomberg.

Vânzările de smartwatch-uri ale Apple ar putea atinge 20-30 de milioane de unităţi pe an, în primii câţiva ani, a spus Mock într-un interviu.

Elveţia a exportat 28,6 milioane de ceasuri în 2014.

Apple Watch va intra pe piaţă în aprilie la preţuri de 349 de dolari pentru modelul Sport, 549 de dolari pentru versiunea de mijloc şi 10.000 de dolari în cazul versiunii high-end, a anunţat luni compania, într-un eveniment organizat la San Francisco.

"Apple va reuşi rapid. Va pune multă presiune pe industria tradiţională de ceasuri şi locurile de muncă din Elveţia", a spus Mock.

Apple atacă industria elveţiană a ceasurilor de 38 de miliarde de dolari, după ce a schimbat configuraţia pieţelor prin atragerea consumatorilor de la CD-uri la iTunes şi a erodat dominaţia Nokia prin redefinirea telefoanelor mobile.

În timp ce unele branduri elveţiene precum Tissot, TAG Heuer şi Montblanc testează piaţa smartwatch-urilor, industria în ansamblul ei a subestimat pericolul, consideră Mock.

"Orice produs cu un preţ cuprins între 500 şi 1.000 de franci este într-un real pericol. Mă aştept ca era glaciară să vină peste noi", a avertizat Mock.

Peste jumătate din veniturile generate de vânzările mondiale de ceasuri sunt obţinute de Elveţia, chiar dacă produce doar o mică parte din ceasurile comercializate la nivel global, a declarat Rene Weber, analist la Bank Vontobel

Apple urmăreşte probabil să ajungă într-o poziţie similară, potrivit lui Mock, care lucrează la compania de consultanţă Creaholic, pe care a fondat-o în 1986.

Sintagna "Swiss Made" a devenit sinonimă cu calitatea, dar industria de ceasuri a Elveţiei nu este imună la pericole. Un exemplu este faptul că 60.000 de locuri de muncă au dispărut în anii ’70 şi ’80, când producătorii elveţieni au subestimat cererea pentru ceasurile cu bateriii cu cuarz, livrate de producători japonezi precum Seiko.

Succesul ceasurilor de plastic Swatch a ajutat la revigoarea industriei elveţiene.

"Ca şi în industria auto, ceasurile de lux sunt cumpărate pentru a reflecta bunăstarea. Revoluţia digitală nu a redus cererea pentru ceasurile mecanice de lux", a spus însă Deborah Aitken, analist la Bloomberg Intelligence.

În cel mai rău caz, introducerea Apple Watch va reduce veniturile anuale ale Swatch Group, cel mai mare producător de ceasuri din Elveţia, cu 6%, potrivit analiştilor.

Cele 18 branduri ale companiei Swatch au preţuri care ajung la peste 100.000 de dolari în cazul mărcilor Breguet şi Blancpain.

Producători de top precum Rolex şi Patek Philippe nu au anunţat planuri de producere de smartwatch-uri, dar trei companii listate la bursă care fabrică ceasuri elveţiene pregătesc astfel de dispozitive.

Swatch Group, care fabrică şi mărcile Omega şi Tissot, a anunţat că va prezenta un smartwatch în acest an. Dispozitivul va comunica prin intermediul unei tehnologii cunoscute ca NFC şi va permite efectuarea de plăţi mobile, a declarat directorul general al Swatch, Nick Hayek.

TAG Heuer, marcă elveţiană deţinută de grupul francez LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, urmează să lanseze înainte de sfârşitul acestui an un smartwatch cu funcţii GPS şi de monitorizare a sănătăţii. Cu toate acestea, produsul nu va fi fabricat în Elveţia, întrucât compania are nevoie de parteneri străini pentru producerea tehnologiei, a explicat şeful diviziei de ceasuri a LVMH.

Montblanc, companie deţinută de Financiere Richemont, a anunţat că va începe în iunie să comercializeze ceasuri numite e-Strap. Dispozitivul va monitoriza activităţile purtătorului şi poate ajuta la găsirea telefonului mobil al utilizatorului, prin intermediul tehnologiei Bluetooth.

Apple a prezentat luni Apple Watch, primul produs nou al companiei din ultimii cinci ani, un dispozitiv destinat să facă informaţiile disponibile la încheietura mâinii şi care deschide larg calea dezvoltării pieţei tehnologiei produselor purtabile.

Ceasul are o faţă care poate fi personalizată şi o baterie cu o durată de funcţionare de 18 ore, în condiţii normale de utilizare, a declarat directorul general al Apple, Tim Cook, la evenimentul de prezentare organizat la San Francisco. Ceasul va putea fi precomandat din 10 aprilie şi va ajunge la cumpărătorii din 9 ţări pe 24 aprilie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ELVEŢIA,
APPLE,
CEASURI
/actualitate/co-inventatorul-swatch-ceasurile-elvetiene-intra-in-era-glaciara-dupa-lansarea-apple-watch-13963843
13963843
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.