Cine sunt şi ce fac „angajaţii fantomă” pe care nimeni nu îi cunoaşte, dar milioane de oameni folosesc produsul făcut de ei

Postat la 06 septembrie 2019 252 afişări

Cine sunt şi ce fac „angajaţii fantomă” pe care nimeni nu îi cunoaşte, dar milioane de oameni folosesc produsul făcut de ei

Ascunsă în spatele fiecărei comenzi vocale realizate pentru Siri şi fiecărui videoclip YouTube pe care îl urmărim stă munca a mii de oameni invizibili, câteodată aflaţi pe continente diferite, care ajută la construirea şi administrarea zilnică a tehnologiilor pe care le folosim în fiecare zi, observă jurnaliştii de la BBC într-un articol.

„Angajaţii fantomă” sunt esenţiali pentru ca marile companii din tehnologie să funcţioneze.Şi totuşi, ei sunt trataţi cât se poate de prost de către angajatorii lor.

Angajaţii, recrutaţi în general în mediul online, sunt plătiţi cu mult sub salariul minim pentru a cataloga informaţii necesare antrenării algoritmilor tehnologiilor moderne.

Industria tehnologică, portretizată deseori drept o „vrăjitorie” tehnică mai degrabă decât una care se bazează pe munca umană, şi-a ţinut genul acesta de colaborări ascunse.

Shawn Speagle, în vârstă de 26 de ani, a lucrat ca moderator al conţinutului grafic pentru Facebook în Florida. El a declarat într-un interviu acordat BBC că s-a simţit precum „o roată a maşinăriei”.

Aceste companii tehnologice sunt printre cele mai puternice din lume, iar descoperirea modului în care cererile din ce în ce mai mari alte tehnologiilor dezvoltate de ele pot fi îndeplinite de oamenii angajaţi în mod „tradiţional” ar putea fi una dintre cele mai presante probleme legată de muncă ale prezentului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajati,
facebook,
fantoma,
munca,
ascundere

ALEPH STORY: Câţi bani câştigăm din EURO 2020? O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.