Cine mai face cadouri de sarbatori celor dragi?

Autor: Ioana Mihai Postat la 21 decembrie 2010 18 afişări

93% dintre participantii la un studiu realizat de GfK Romania declara ca fac cadouri pentru cei apropiati cu ocazia sarbatorilor de iarna. O mare parte dintre ei nu se limiteaza numai la cadouri pentru ceilalti – 82% isi cumpara ceva si pentru ei insisi si, intr-o proportie aproape la fel de importanta, 79% - fac cumparaturi pentru casa in aceasta perioada, arata acelasi studiu, desfasurat in noiembrie 2010, pe platforma www.askGfK.ro si care a avut ca principal subiect cumparaturile de Sarbatori.

84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, peste trei sferturi obiectele de imbracaminte si accesoriile vestimentare, dar si produsele sau serviciile cosmetice (67%). Jocurile sau jucariile sunt cumparate de mai mult de jumatate dintre cei chestionati, iar ceasurile si bijuteriile de 27%. Aproape doua treimi achiziţioneaza echipamente electronice, IT, telecom, dar si accesorii.In functie de persoana pentru care se fac cumparaturile, situatia este destul de diferita. Categoriile de produse achizitionate "pentru mine personal" sunt in special articolele vestimentare si de incaltaminte, pentru casa sunt preferate produsele pentru curatenie, produse de patiserie si cofetarie, dar si decoraţiunile de sezon. Prietenii primesc mai degraba dulciuri si cosmetice in pachete promotionale, iar partenerii de viata articole si accesorii vestimentare, incaltaminte, dar si cosmetice in pachete promotionale.

In Moldova, mai mult decat in alte regiuni ale tarii, 4 din 10 utilizatori de Internet se orienteaza catre bijuterii sau ceasuri. Cu toate acestea, din totalul respondentilor care achizitioneaza aceasta categorie de produse, 63% nu cheltuie mai mult de 200 de lei. Si bucurestenii se deosebesc de locuitorii din alte zone ale Romaniei, de data aceasta prin preferinta pentru carti si pentru gadget-uri audio. Aproape 45% aleg sa faca cadou sau sa cumpere pentru ei insisi carti fata de 35% in restul tarii, in timp ce 17% dintre internautii din Bucuresti fata de 10% media la nivelul intregii tari achizitioneaza in preajma Craciunului playere portabile MP3/MP4 sau I-Pod-uri.Daca barbatii cumpara in special telefoane mobile (36%) si televizoare digitale LCD, plasma sau LED (24%), peste jumatate dintre femei se indreapta mai degraba spre produse utile in gospodarie (54%), dar si catre produse sau servicii cosmetice (75%).

Efectele crizei economice se resimt si la nivelul cumparaturilor dedicate Sarbatorilor, multi dintre romani recurgand la pachetele promotionale. 57% dintre respondenţi prefera sa achizitioneze sub aceasta forma dulciurile. In aceeasi situatie se afla si produsele cosmetice, pachetele promotionale fiind preferate de 48% dintre cei chestionati.In privinta tipului de magazin de unde fac aceste cumparaturi, 73% dintre respondenti aleg hipermarketurile. 44% ajung si in magazinele specializate din cadrul unor galerii comerciale sau malluri, iar 39% din respondenti cumpara de pe Internet. Totusi, din totalul cumparaturilor, cele facute pe Internet reprezinta 8%.

Studiul a analizat si sursa de finantare la care apeleaza romanii pentru cumparaturile de Craciun. Marea majoritate (93%) le achizitioneaza din bugetul propriu, 11% apeleaza la cardul de credit sau la descoperirea de cont de pe cardul de salariu si numai 4% din total recurg la rate pentru bunuri de folosinta indelungata. Categoria de persoane care apeleaza mai des la cardul de credit sau la descoperirea de cont este cea cu varsta intre 35 si 44 (18%). Cei cu venituri intre 700 si 1000 lei pe membru de familie, cumpara in rate intr-o proportie mai mare decat restul respondentilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cadouri,
sarbatori,
craciun
/actualitate/cine-mai-face-cadouri-de-sarbatori-celor-dragi-7837389
7837389
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.