Cele mai responsabile companii din România: MetLife - Life Changer

Autor: Andra Stroe Postat la 10 aprilie 2019 62 afişări

Cele mai responsabile companii din România: MetLife - Life Changer

Motivaţie

Potrivit unui studiu citat de reprezentanţii Metropolitan Life, realizat la nivel internaţional în 2015 de către Standard & Poor's (S&P) şi Banca Mondială, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană din punctul de vedere al ratei de alfabetizare financiară a populaţiei. Implementarea proiectului Life Changer a avut ca scop dezvoltarea abilităţilor necesare integrării pe piaţa muncii, precum şi crearea premiselor pentru o viaţă sigură şi independentă financiar şi promovarea incluziunii financiare a tinerei generaţii.

Descrierea proiectului

În contextul unei colaborări de peste 40 de ani, MetLife şi Junior Achievement au dezvoltat Life Changer (Schimbăm Vieţi), un program de responsabilitate socială care se adresează tinerei generaţii, în scopul facilitării incluziunii financiare. Programul a fost lansat la nivel european în 2014, în perioada 2017-2018 fiind dezvoltat în 15 ţări din Europa (Bulgaria, Cipru, Cehia, Franţa, Grecia, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Slovacia, Spania şi Turcia). În România, Life Changer a avut cinci ediţii, dedicate elevilor cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani, din diferite localităţi.

Potrivit reprezentanţilor companiei, prin componenta sa informaţională Life Changer îşi propune totodată să informeze părinţii, să capete vizibilitate tot mai crescută în mediul educaţional şi să se adreseze inclusiv publicului larg.

În 2018, în plan local au fost investiţi 100.000 de dolari pentru dezvoltarea abilităţilor financiare necesare integrării pe piaţa muncii a tinerilor, pentru crearea premiselor educaţiei financiare necesare pentru viaţa de adult şi pentru conştientizarea importanţei educaţiei financiare şi a existenţei unor programe dedicate, la nivel local şi internaţional. În acest sens, a fost dezvoltat un set de activităţi nonformale, de tip learning by doing (învăţare prin practică), adaptate grupei de vârstă, menite să îi ajute pe elevi să dobândească ABC-ul financiar. În proiect s-au implicat 64 de consultanţi voluntari de la Metropolitan Life, care au efectuat 445 de ore de voluntariat pentru facilitarea inserţiei în domeniul financiar a tinerei generaţii. Investiţia realizată de MetLife Foundation de la implementarea proiectului în perioada 2014-2018 se ridică la 398.000 de dolari şi vizează implicarea a 307 voluntari şi 545 de profesori.

Rezultate

În 2018, 4.200 de elevi cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani, din 131 de şcoli şi licee, au beneficiat de oportunităţile oferite prin programul Life Changer. De asemenea, în finala naţională a competiţiei JA de antreprenoriat, zece echipe de liceeni au fost mentorate în cadrul incubatorului BizzFactory de către şase voluntari care au oferit 40 de ore consultanţă. Ca rezultat, o echipă de elevi a fost premiată pentru Best Financial Plan.

Pe parcursul celor cinci ediţii, 15.385 de elevi au beneficiat de activităţile dedicate din cadrul programului. Prin activităţi gratuite learning by doing, desfăşurate la clasă alături de profesori şi consultanţi voluntari, elevii şi-au însuşit baza educaţiei financiare, cu ajutorul unui set de materiale special dezvoltate pentru acest context.


Prime brute subscrise (2017)

280 mil. lei

Număr de angajaţi 

160

Valoarea Investiţiei

398.000 dolari

Intervalul de implementare a proiectului

2014 – prezent

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Cât câştigăm din businessul NATO. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.