Cele două hipermarketuri La Cocoş merg spre afaceri de 100 mil. euro. Magazinul deschis pe final de 2020 în locul Carrefour Vitantis are 4.000 de clienţi pe zi în weekend

Autor: Cristina Roşca Postat la 25 aprilie 2021 549 afişări

Hipermarketurile cu pre­ţuri mici La Cocoş, des­chise de antre­pre­no­rul Iulian Nica, se în­dreaptă spre afaceri de 100 mil. euro în 2021, potrivit cal­cu­lelor ZF pe baza datelor transmise de oficialii companiei.

Cele două hipermarketuri La Cocoş merg spre afaceri de 100 mil. euro. Magazinul deschis pe final de 2020 în locul Carrefour Vitantis are 4.000 de clienţi pe zi în weekend

♦ Magazinul din Bucureşti a fost deschis la jumătatea lui noiembrie 2020 ♦ Unitatea din Ploieşti a fost inaugurată în 2014 ♦ Ambele magazine sunt active pe formatul de hipermarketuri cu preţuri mici ♦ Investiţia într-un astfel de spaţiu este de 4-5 mil. euro.

Hipermarketurile cu pre­ţuri mici La Cocoş, des­chise de antre­pre­no­rul Iulian Nica, se în­dreaptă spre afaceri de 100 mil. euro în 2021, potrivit cal­cu­lelor ZF pe baza datelor transmise de oficialii companiei. Este vorba de două magazine, unul în Plo­ieşti inau­gu­rat în 2014 şi un al doilea în Bu­cu­reşti, deschis pe final de 2020, în ca­drul complexului Vitantis. Aici a func­ţionat anterior un hipermarket Carrefour, închis însă în urmă cu circa trei ani.

„Magazinul din Bucureşti a fost des­chis pe 18 noiembrie şi am închis anul 2020 cu afaceri de 2 mil. euro. Acum, doar în aprilie estimăm vânzări de 4 mil. euro. Lucrurile merg foarte bine“, spune Florin Cislariu, mana­ge­rul magazinului La Cocoş din Capitală. El s-a alăturat businessului în urmă cu mai puţin de un an, după ce anterior a lu­crat şapte ani pentru francezii de la Carre­four, ultima poziţie fiind aceea de di­rector ope­raţional pentru maga­zi­ne­le Supeco, active pe segmentul de dis­count.

Executivul adaugă că la început ma­gazinul La Cocoş din Bucureşti a avut doar 600 de clienţi pe zi, pe când acum are 2.200-2.300 de vizitatori pe zi în cursul săptămânii şi 4.000 pe zi în wee­kend. „La început nu eram cu­nos­cuţi, plus că am venit într-un spaţiu care era închis de circa doi ani (hiper­mar­ketul Carrefour – n.red.) Am făcut însă o campanie agresivă de marketing timp de trei luni.“

Compania a investit circa 150.000 de euro în radio, flyere şi ma­şini care umblau prin oraş şi anunţau deschi­derea. Maşinile aveau bannerul companiei. În plus, au fost împărţite circa 300.000 de pliante, iar pe cele mai puternice zece radiouri din ţară rulau şi zece spoturi pe zi. „Acum am oprit orice campanie de marketing pentru că suntem un business cu marje mici şi nu ne permitem. Am investit puternic timp de trei luni ca să spargem zidul dintre noi şi consumatori. Acum ni se duce vorba de la un client la altul.“

Florin Cislariu mai spune că oa-me­nii caută oferte, aşa că pariul pe pre­ţuri mici al retailerului a ajutat. În fiecare lună magazinul înregistrează creş­teri de trafic. „Restricţiile impuse de autorităţi ne-au afectat puţin, mai ales în weekend. Vinerea şi sâmbătă vân­zările au scăzut cu circa 20% pentru că erau oameni care veneau în in­ter­valul acela orar. În cazul du­mi­ni­ci­lor nu am resimţit că oricum închi­deam mai devreme.“

Pentru acest an estimările pentru magazinul din Bucureşti sunt de 180-200 mil. lei vânzări nete (fără TVA), adică 35-40 mil. euro.

Magazinul din Ploieşti la Cocoş, deschis în 2014, şi-a bugetat o creştere de 5-10% faţă de anul trecut.

„La nivel de 2020, toată compania a înregistrat o cifră de afaceri totală de 66 mil. euro, din care 2 mil. euro reprezintă contribuţia hipermarketului din Bucureşti. Restul de 64 mil. euro este cifra de afaceri din Ploieşti.“

Spre comparaţie, în 2019 magazinul avea afaceri de 54 mil. euro. Astfel, pentru 2021, cifra de afaceri totală a celor două unităţi merge spre 100 mil. euro, conform estimărilor ZF. În total, compania are aproape 500 de salariaţi, dintre care 190 în Bucureşti şi aproape 300 în Ploieşti, în magazin şi depozit.

În ceea ce priveşte dezvoltarea viitoare, executivul spune că sunt planuri, dar nu pentru viitorul apropiat.

Pentru a dezvolta un hipermarket La Cocoş e nevoie de un buget de 4-5 mil. euro, cu un spaţiu închiriat. Pariul pe viitor va fi tot pe formate mari de 5.000-10.000 mp.

„Depinde suprafaţa de oraşul unde mergem. În Bucureşti e loc de un magazin de 10.000 mp.“

Magazinul din Vitantis are acum 5.500 mp, dar după sărbători începe extinderea, până la final de an urmând a ajunge la 10.000 mp. În acelaşi loc compania mai are închiriaţi alţi 2.000 mp, dar din cauza accesului diferit vrea să încerce un alt concept. Momentan însă se poartă discuţii în acest sens.

„Noi o să investim circa 1 mil. euro doar în deschiderea din Bucureşti. Suntem atenţi la cum cheltuim banii. Nu investim mult în CAPEX, avem rafturi mai simple, iar marfa e la nivel de palet. Compania a încheiat anul trecut cu un EBITDA de 4 mil. euro.“

La Cocoş este o afacere antreprenorială, magazinul din Ploieşti fiind deschis de Iulian Nica în 2014. Iniţial, acesta măsura 400 mp şi vindea produse de import din Marea Britanie. De altfel, a avut şi un magazin online lapreţuridecriza.ro unde vindea aceleaşi articole. De-a lungul anilor, magazinul fizic s-a extins în acelaşi loc, dat fiind că era amplasat într-o hală mare şi avea spaţiu de manevră. Astfel, a ajuns la 1.000 mp, apoi şi-a dublat suprafaţa, s-a dezvoltat ulterior la 3.000 mp şi acum la 4.500 mp, maximul ce poate fi ocupat, conform datelor ZF anterioare.

Înainte, antreprenorul a activat în distribuţia de bere, însă acum îşi concentrează atenţia pe retail, o piaţă unde se bate cu grupuri străine precum Kaufland, Carrefour sau Auchan.

Magazinul La Cocoş din Ploieşti are 9.000 de articole la raft (SKU-uri), mult mai puţine ca un hipermarket clasic care ajunge şi la 50.000-60.000 de bunuri. Ca suprafaţă însă, există hipermarketuri ce încep la 4.000 mp şi merg la peste 10.000 mp.

Cele mai bune magazine de retail din România ca vânzări sunt, conform ultimelor date ZF, hipermarketurile Carrefour Băneasa, Auchan Titan şi Cora Lujerului, fiecare cu afaceri de sub 100 mil. euro anual. În anii buni, acestea ajungeau la acest prag. Totuşi, ele au suprafeţe duble sau chiar de aproape trei ori mai mari decât La Cocoş Ploieşti sau Bucureşti.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
magazin,
afaceri,
deschidere

ALEPH STORY: Ieşim din criza Covid. Ce fac românii după 15 mai. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.