Ce impact a avut pandemia de COVID-19 asupra afacerilor online şi cu ce provocări s-au confruntat companiile
Potrivit unui studiu realizat de platforma de monetizare pentru companii 2Checkout, referitor la impactul COVID-19 asupra afacerilor digitale şi care are la bază informaţii colectate de la peste 800 de comercianţi online din întreaga lume, cu activitate în domenii precum vânzarea de software şi alte bunuri digitale, bunuri fizice sau servicii online la nivel international, chiar dacă unii comercianţi din anumite nişe ale comerţului digital au înregistrat creşteri ale vânzărilor online de la declanşarea pandemiei de COVID-19, mult mai mulţi au fost afectaţi de pandemie şi consideră situatia globală o ameninţare semnificativă pentru afacerile lor.
Aşa cum era de aşteptat, doar o mică parte dintre comercianţii care au participat la studiu (12%) a raportat că estimează un impact pozitiv în contextul situaţiei globale cauzate de pandemia COVID-19, spun reprezentanţii companiei. Producătorii de software multimedia, middleware şi unii furnizori de servicii de divertisment sunt printre cei privilegiaţi ale căror afaceri au perspective de creştere în acest an.
La polul opus, 28% dintre cei intervievaţi se aşteaptă ca afacerile lor să fie afectate drastic de criza sanitară în acest an. Dintre aceştia, cei care vând bunuri fizice sunt cei mai îngrijoraţi de potenţialul impact al COVID-19 asupra propriilor afaceri.
În acelaşi timp, aproape o treime dintre comercianţi (32%) se aşteaptă ca actuala pandemie să aibă un impact negativ semnificativ asupra business-ului lor, influenţă pe care speră să o diminueze cu ajutorul unui plan de răspuns la criză bine pus la punct. Industriile unde se prefigurează un asemenea impact negativ major sunt cele în care activitatea este legată direct de producţie (managementul resurselor de producţie, electronice şi hardware pentru consumatori), dar şi cele care depind de obiceiurile de consum aflate acum în schimbare profundă (marketing şi advertising, managementul resurselor umane).
Doar 8% dintre participanţii la studiu anticipează că actuala situaţie globală va rămâne fără efecte asupra afacerilor proprii, iar 21% cred că efectul va fi minim asupra veniturilor din acest an.
Cu ce provocări se confruntă companiile online
Încetinirea vânzărilor – Cea mai importantă provocare cu care se confruntă comercianţii online este încetinirea vânzărilor - 60% dintre respondenţi se confruntă cu această situaţie. Scăderea vânzărilor este estimată a avea loc în mai multe domenii şi pe mai multe pieţe. Comercianţii au constatat, totodată, că este dificil să găseşti clienţi noi sau să semnezi un contract nou (18%) şi că totul se petrece mult mai lent (17%). În timp ce majoritatea acestor provocări pot fi ameliorate printr-o mai bună planificare, unele au nevoie de o comunicare mai bună şi mai intensă între companii şi clienţii actuali sau potenţiali. Companii din domenii variate se confruntă cu încetinirea vânzărilor. De la companii de producţie, până la agenţii de comunicare, toate au înregistrat o scădere a vânzărilor în prima jumătate a anului. Lupta de a găsi noi clienţi este o problemă curentă şi în companiile de consultanţă, marketing şi tehnologie.
Întârzieri în lanţul de aprovizionare - Comercianţii de produse electronice şi hardware, bunuri fizice, producătorii şi cei responsabili cu livrarea se confruntă în special cu probleme legate de întârzierile din lanţul de aprovizionare. 21% dintre ei înregistrează întârzieri, printre cei mai afectaţi fiind comercianţii de bunuri fizice.
Productivitatea – Productivitatea forţei de muncă a scăzut, de asemenea, deşi într-o mai mică măsură, în industrii care au continuat să îşi desfăşoare activitatea şi după declanşarea pandemiei. Call centerele, dezvoltatorii de software şi producătorii de conţinut online sunt cei mai afectaţi de acest aspect.
Atitudinea diferită a consumatorilor care de multe ori se traduce prin refuzuri de plată sau solicitări de returnare a banilor, este o problemă raportată de 15% dintre respondenţi, în special de către comercianţii ce vând bunuri digitale, precum software multimedia sau alte programe informatice.
Care sunt acum priorităţile în comerţul digital
Lansarea de noi produse şi campanii de promovare – Pentru a face faţă noii realităţi, comercianţii iau în calcul serios lansarea de noi produse (38%) şi de oferte promoţionale (39%).
Campaniile promoţionale sunt o opţiune, spre exemplu, pentru producătorii de software. Dezvoltarea de noi produse este o soluţie pentru comercianţii din domenii precum comunicaţiile sau pentru furnizorii de servicii juridice. În afara dezvoltării de noi produse şi lansarea de campanii promoţionale, 28% dintre respondenţi vor prioritiza şi strategiile de upgradare şi de creştere a indicatorilor de profitabilitate pe termen lung.
Creşterea ratei de retenţie a clienţilor – Loializarea şi menţinerea clienţilor existenţi sunt opţiuni luate în calcul de 24% dintre comercianţi, în special de către producătorii de software pentru desktop sau Internet, furnizorii de hosting şi middleware.
Extinderea pe pieţe noi - 22% dintre respondenţi sunt non-conformişti şi indică faptul că îşi propun să îşi extindă afacerile pe alte pieţe în căutarea de noi clienţi. Companiile care vând electronice de consum sau care furnizează servicii online educaţionale arată un interes deosebit pentru această abordare.
Optimizare şi tactici de marketing – 17% dintre respondenţii la studiu spun că vor profita de oportunitate pentru a optimiza experienţa online a clienţilor în timpul efectuării comenzilor. În acelaşi timp, 13% dintre afacerile online care au participat la studiu spun că urmăresc să lucreze în aceasă perioadă la poziţionare, la realizarea de oferte noi şi la politica de preţ pentru a se adapta la situaţia curentă, aflată într-o dinamică rapidă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro