Cât pot economisi companiile care îşi lasă angajaţii să lucreze de acasă

Autor: Andra Stroe Postat la 12 mai 2020 830 afişări

Cât pot economisi companiile care îşi lasă angajaţii să lucreze de acasă

Potrivit unor studii de piaţă citate de start-up-ul Remote Stories, munca la distanţă a crescut anual cu 30% şi va creşte cu 35-50%, la nivel internaţional 56% dintre companii activând hibrid, în timp ce 17% au adoptat complet acest mod de lucru.

Pentru a promova avantajelor implementării conceptului remote work în România şi beneficiile acestui tip de muncă asupra economiei locale şi a sustenabilităţii acesteia, startup-ul românesc Remote Stories lansează în această lună, la nivel naţional, campania „Pornim România Remote”. Amalia Ştefan şi Mara Eliza Barza, fondatoarele startup-ului Remote Stories şi iniţiatoarele campaniei îşi doresc să atragă atenţia asupra avantajelor muncii remote la nivel de individ, companie, societate şi economie, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung. Campania „Pornim România Remote” se adresează atât persoanelor care lucrează remote sau parţial remote, cât şi companiilor 100% remote şi hibride. Pe perioada acesteia, echipa start-up-ului va veni în întâmpinarea companiilor, dar şi a angajaţilor cu workshop-uri gratuite de implementare a muncii remote, iar companiile vor avea posibilitatea să publice gratuit joburi remote pe platforma companiei.

Printre beneficiile aduse de adoptarea regimului de lucru de acasă de către companii, spun reprezentantele businessului, se numără „flexibilitatea, petrecerea unui timp mai scurt în trafic, creşterea nivelului de fericire şi al productivităţii în rândul angajaţilor, reducerea costurilor pentru companii, diminuarea cantităţii de dioxid de carbon, protejarea naturii, creşterea consumului local şi creşterea economiei româneşti. „Munca de la distanţă nu înseamnă doar munca de acasă. Munca remote îţi oferă libertatea de a lucra de oriunde îţi doreşti şi şansa de a cunoaşte oameni noi. Lucrând remote socializezi mai mult, iar viaţa socială este mai activă ca atunci când lucrezi doar din birou.”

Conform ultimelor studii realizate în piaţă, citate de cele două antreprenoare, cei care lucrează de la distanţă cel puţin o dată pe lună sunt cu 24% mai fericiţi şi mai productivi decât cei care lucrează doar de la birou, companiile care au devenit remote-friendly şi-au crescut cifra de afaceri cu 25% mai mult decât cele care nu sunt remote; lucrul de la distanţă nu afectează negativ investiţiile companiilor în dezvoltarea angajaţilor lor; 69% dintre mileniali vor să muncească remote; 80% dintre cei ce lucrează remote au declarat că au moralul mai ridicat, iar 69% au declarat că muncesc chiar şi când sunt bolnavi, nefiind nevoie să îşi ia zilele de concediu medical; 82% dintre cei ce lucrează de la distanţă au raportat niveluri de stres mai mici iar angajatorii şi angajaţii deopotrivă economisesc anual sume substanţiale ca urmare a muncii remote. „Angajatorii economisesc anual minim 11.000 euro/per angajat part - time remote, iar angajaţii minim 4.000 euro.”

Prin campania lansată, cele două antreprenoare îşi doresc să promoveze stilul de viaţă la distanţă şi să aducă în vederea angajaţilor remote că acest regim de lucru nu înseamnă neapărat să muncească de acasă, ci din diferite locaţii (cafenele, parcuri, restaurante) sau oraşe. „După o perioadă îndelungată de izolare la domiciliu oamenii au nevoie de socializare şi activităţi în aer liber, dar care să le ofere siguranţă. Întrucât perioada de distanţare socială va fi în continuare recomandată, activităţile sociale outdoor sunt necesare menţinerii unei vieţi sănătoase. Un stil de viaţă sănătos presupune un echilibru între viaţa personală şi profesională”, spune Amalia Ştefan, specialist remote work & travel technology şi cofondatoare a proiectului Remote Stories.

„De mai bine de 6 ani lucrez remote şi independent având în vedere că domeniile în care activez îmi permit această flexibilitate. De-a lungul acestor ani am experimentat munca de la distanţă atât de acasă, din diferite locaţii din Bucureşti şi din proximitatea capitalei, cât şi din alte oraşe (Constanţa, Braşov) şi ţări. Testând zeci, sute de locaţii îmi dau seama cât de important este să lucrezi în spaţii adecvate şi în medii plăcute, în care să te simţi confortabil. Aşadar, în cadrul acestui proiect ne dorim să promovăm locaţiile din România care oferă facilităţi pentru munca remote, ca de exemplu: birouri în camere, spaţii adaptate muncii remote în recepţie, lobby şi grădină, conexiune bună la internet, spaţii de joacă pentru copii & zonă de lucru pentru părinţi”, adaugă şi Mara Eliza Barza, specialist remote work, designer şi cofondatoare a proiectului Remote Stories.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companii,
angajati,
munca

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.