Cât contează exporturile pentru profit?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 14 ianuarie 2013 44 afişări

Companiile care au cu o treime mai multe activităţi comerciale peste hotare au mult mai multe şanse să îşi sporească profiturile în comparaţie cu cei care rămân acasă, conform sondajului global realizat de Regus

50% dintre companiile globale care exportă afirmă că şi-au crescut profiturile în ultimele 12 luni, comparativ cu doar 38% dintre companiile care au numai activităţi comerciale pe piaţa naţională.

China reprezintă cea mai importantă destinaţie pentru afacerile de peste hotare, iar Europa - în ciuda preocupărilor economice constante cu privire la viitorul monedei euro - continuă să fie o piaţă populară şi profitabilă.

Aceste sunt rezultatele principale ale celui de-al doilea raport al sondajului global cu privire la export, realizat de furnizorul global de spaţii de lucru Regus, care examinează opiniile a peste de 20.000 de persoane din conducerea superioară din peste 90 de ţări din jurul lumii.

"Există diferenţe substanţiale ale veniturilor şi profiturilor care se pot observa clar. Orice companie - mare sau mică - care nu are deja activităţi comerciale peste hotare pentru a-şi lărgi piaţa ar trebui cu siguranţă să aibă acest obiectiv în vârful listei de decizii pentru acest an. Indiferent dacă pieţele lor domestice încetinesc sau pieţele străine sunt acum mai receptive la produsele lor, toate afacerile, oriunde s-ar afla, au nevoie să îşi fixeze orizonturile mai departe", Ramona Iacob, market team leader în cadrul Regus.

"În afara pieţelor interne, aproximativ jumătate dintre companiile globale sunt de acord că piaţa din China, cu clasa de mijloc în dezvoltare şi cu venituri în creştere pe cap de locuitor, este regiunea ideală pentru expansiune. Europa este considerată a doua destinaţie din clasament, probabil datorită legăturilor de export pe termen lung existente în cadrul zonei Euro şi a prezenţei economiilor puternice precum cea a Germaniei şi a Marii Britanii. Companiile care exportă afirmă că expansiunea către noi pieţe nu ar trebui să fie ceva de temut, facilităţile precum centrele de afaceri Regus pot ajuta la depăşirea obstacolelor percepute precum cheltuielile cu actele şi proprietăţile şi oferă companiilor o prezenţă locală fără riscurile financiare care au fost asociate în mod tradiţional cu expansiunea peste hotare."

• în ultimele 12 luni, 50% dintre companiile care au activităţi comerciale la nivel internaţional au afirmat că profiturile au crescut, în comparaţie cu doar 38% dintre companii care s-au concentrat pe pieţele interne

• în aceeaşi perioadă, 59% dintre companiile care exportă au afirmat că veniturile lor au crescut, în comparaţie cu 37% dintre firmele care s-au concentrat pe pieţele interne

• China este cea mai populară piaţă cu 48% dintre companii care exportă aici. Europa (41%) şi America de Nord (36%) ocupă locurile doi şi trei ca popularitate urmate de pieţele emergente din India (31%) şi apoi America de Sud (31%).

• Cele mai profitabile zone pentru export sunt pieţele emergente şi Europa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
studiu,
exporturi,
profit,
regus,
sondaj
/actualitate/cat-conteaza-exporturile-pentru-profit-10462738
10462738
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Năvodari, un adevărat pol imobiliar în România. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.