Angajaţii români se tem mai mult că urmează o criză economică decât de infectarea cu noul coronavirus

Autor: Ramona Cornea Postat la 19 martie 2020 140 afişări

Angajaţii români se tem mai mult că urmează o criză economică declanşată de efectele coronavirusului decât de posibilitatea de a contracta virusul, conform unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.

Angajaţii români se tem mai mult că urmează o criză economică decât de infectarea cu noul coronavirus

Unu din doi angajaţi români are drept principală îngrijorare o potenţială criză economică declanşată de efectele coronavirusului.

Angajaţii români se tem mai mult că urmează o criză economică declanşată de efectele coronavirusului decât de posibilitatea de a contracta virusul, conform unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.

Criza economică este principala îngrijorare pentru unul din doi respondenţi, urmată de temerea că ar putea contracta virusul (31,1%) sau că ar putea să-şi piardă locul de muncă în perioada următoare (11,2%).

Instaurarea unei carantine totale la nivel naţional, care ar putea limita sau întrerupe capacitatea de a munci pentru o anumită perioadă, îi face pe mai mult de jumătate dintre angajaţii români (52,1%) să-şi facă griji foarte mari, în timp ce aproape o treime dintre cei chestionaţi (32,1%) se declară mai puţin îngrijo­raţi, conform sondajului citat.

Când vine vorba de bani puşi deoparte, în cazul în care şi-ar pierde locul de muncă, un sfert (24,9%) dintre angajaţii care au răspuns sondajului BestJobs nu au deloc economii, în timp ce 21,1% au bani cât să le ajungă să-şi acopere cheltuielile de întreţinere pentru cel mult trei luni. Aproape 10% dintre respondenţi au afirmat că dacă îşi vor pierde locul de muncă din cauza acestei epidemii au economii care să le permită să trăiască liniştiţi până la şase luni, şi doar 7,4% au bani puşi deoparte pentru pentru cel puţin un an.

Întrebaţi şi despre ce măsuri de precauţie şi protecţie pentru răspândirea virusului a luat compania pentru care lucrează, 47,9% dintre cei chestionaţi au răspuns că firma a suplimentat materialele sanitare, 41,9% spun că au primit informaţii legate de măsurile de igienă şi protecţie pentru prevenţia bolii, iar 40,30% declară că a crescut numărul de igienizări ale spaţiului de muncă şi mai ales ale spaţiilor intens circulate sau zonelor expuse.

De asemenea, mulţi angajatori au înlocuit întâlnirile directe de business cu discuţii la distanţă (telefonice, prin Skype, video calls etc. - 30,7%) şi permit angajaţilor care pot lucra de acasă să facă acest lucru (30,4%).

În urma izbucnirii crizei coronavirusului, cei mai mulţi angajaţi români (82,8%) au declarat că îşi spală/dezin­fectează mâinile foarte des, 75,9% au răspuns că evită pe cât posibil spaţiile publice aglomerate, iar 67,4% evită con­tactul direct cu alte persoane. Totodată, aproape jumătate dintre cei chestionaţi (49,8%) evită transportul în comun, 42,5% stau acasă dacă se simt bolnavi, iar 13,4% poartă mască de protecţie permanent, când sunt în spaţii publice.

Sondajul a fost efectuat în perioada 9-16 martie 2020, pe un eşantion de 1.262 de utilizatori de internet şi un eşantion de 244 de companii mici, medii şi mari din România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.