Angajaţii Dacia au reluat lucrul

Autor: Ioana Matei Postat la 21 martie 2013 26 afişări

Conducerea Dacia şi Sindicatul Autoturisme Dacia (SAD) au convenit, joi, 21 martie, să continue negocierile pentru Contractul Colectiv de Muncă (CCM), doar în condiţiile reluării lucrului şi revenirii la o desfăşurare normală a producţiei. De asemenea, părţile au mai agreat să continue dialogul doar în cadrul comisiei de negociere, în conformitate cu prevederile legale.

Angajaţii Dacia au reluat lucrul

Protestul spontan ilegal declanşat miercuri, 20 martie, la Uzina Vehicule Dacia, a continuat, joi dimineaţă. Câteva sute de angajaţi au refuzat să intre la lucru, fără a indica, însă, cu exactitate care sunt revendicările lor. în jurul orei 16.00, angajaţii au încheiat protestul şi au reluat lucrul.  Atât conducerea Dacia, cât şi sindicatul reprezentativ la nivelul companiei şi-au manifestat intenţia de a reveni la masa negocierilor.

Salariaţii care au părăsit posturile de lucru în datele de 20 şi 21 martie nu vor fi plătiţi pentru timpul cât au absentat nemotivat din postul de lucru. De asemenea, conducerea Dacia va demara procedurile legale în vederea sancţionării angajaţilor care au încălcat prevederile CCM şi ale Regulamentului intern, prin absentarea de la locul de muncă. O altă măsură avută în vedere de conducerea Dacia este tragerea la răspundere materială a celor care sunt răspunzători de prejudiciile cauzate de întreruperea ilegală a activităţii.

Sindicatul a fost notificat, miercuri, că protestul este ilegal. în răspunsul scris remis, miercuri, conducerii Dacia, SAD s-a desolidarizat de participanţii la greva spontana şi a confirmat că protestul este ilegal.

Uzinele de la Mioveni constituie unul dintre motoarele economiei româneşti, fiind principalul exportator al ţării. Această poziţie, câştigată prin rezultatele din ultimii ani şi ca urmare a unui program susţinut de investiţii şi dezvoltare, ne obligă să fim responsabili şi realişti.

Ansamblul angajaţilor de pe platforma de la Mioveni trebuie să dea dovadă de responsabilitate faţă de clienţii companiei, faţă de furnizori şi faţă de comunitatea în care ei înşişi trăiesc. Stabilitatea economică a companiei, a propriilor familii, chiar a industriei auto locale poate fi afectată de acest protest iniţiat într-un context economic dificil.

Beneficii ale salariaţilor

în condiţiile în care declaraţiile angajaţilor protestatari au făcut trimitere la anumite drepturi şi beneficii stipulate în actualul Contract Colectiv de Muncă, prezentăm succint unele dintre prevederile aflate în prezent în vigoare şi care s-au aplicat şi în 2012:

- salariul minim garantat pentru un muncitor calificat este de 1.918 lei;

- în 2012, angajaţii au beneficiat, în afara drepturilor salariale, de următoarele beneficii

o primă de Paşti şi de Crăciun (873 lei brut, respectiv 957 lei brut);

o tichete cadou în valoare de 60 lei pentru ziua de 8 Martie, acordate tuturor angajatelor;

o tichete cadou de Crăciun (60 lei);

o primă de participare la profitul companiei (1.240 de lei brut);

o prima de vacanţă (1.276 lei brut);

o bonuri de masă;

o masă caldă gratuită (pentru operatori, în total, peste 11.500 de beneficiari);

o transport subvenţionat;

o ajutoare diverse (căsătorie, deces etc.);

o zile libere plătite cu salariul de bază, în afara celor prevăzute de lege pentru sărbătorile legale sau religioase, în următoarele situaţii: evenimente în familie (naşterea unui copil, căsătorie sau deces), schimbarea domiciliului, pentru donarea de sânge. Numărul zilelor libere variază, în aceste situaţii, între 1 zi (pentru decesul nepoţilor, fraţilor sau surorilor părinţilor) şi 5 zile pentru naşterea sau adopţia unui copil sau decesul soţului, soţiei, copiilor, părinţilor, socrilor.

- bilete de odihnă şi tratament. în 2011, 4.100 de salariaţi au beneficiat de bilete de odihnă şi tratament subvenţionate (1.461.716 EUR cheltuiala companiei), în timp ce în 2012 numărul beneficiarilor a fost de 3.400 şi suma totală suportată de companie de 1.330.542 EUR.

Evoluţia salariilor la Dacia

Anul Salariu mediu brut realizat Evolutie procentuala raportata la anul anterior

2008 2.256

2009 2.668 18,26%

2010 3.262 22,26%

2011 3.632 11,34%

2012 3.965 9,17%

Salariile angajaţilor au fost majorate în fiecare an, beneficiile au fost păstrate, deşi în ultima perioadă, din cauza crizei, numărul de vehicule produse a continuat să scadă, iar vânzările de vehicule Dacia fabricate la Mioveni au scăzut şi ele.

Investiţii

în acelaşi timp, Renault a continuat să investească în România, atât în fabricaţie, cât şi în diversificarea operaţiunilor sale.

An Investiţii (mil. EUR)

2004 187

2005 180

2006 193

2007 260

2008 194

2009 154

2010 142

2011 148

2012 250

Urmărește Business Magazin

/actualitate/angajatii-dacia-au-reluat-lucrul-10682691
10682691
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.