ANALIZĂ ZF. Plaje şi terase goale în staţiunea Mamaia în timpul săptămânii: „Românii au dat Mamaia pe Dubai, Antalya şi alte destinaţii externe acum că s-au ridicat restricţiile“

Autor: Mirabela Tiron, Florentina Niţu Postat la 13 iulie 2022 4660 afişări

Tarifele mari, plajele extinse pe care mergi câteva sute de metri şi parcarea de 94 de lei pe zi ţin turiştii departe de staţiunea Mamaia în această vară.

ANALIZĂ ZF. Plaje şi terase goale în staţiunea Mamaia în timpul săptămânii: „Românii au dat Mamaia pe Dubai, Antalya şi alte destinaţii externe acum că s-au ridicat restricţiile“

Tarifele la cazare au crescut cu 7%-10%, iar rezervările se fac last minute Eximtur: Cererea pentru vacanţe pe litoralul românesc a scăzut cu 30%, iar cea mai mare scădere, cu 50%, s-a înregistrat în staţiunea Mamaia.

Tarifele mari, plajele extinse pe care mergi câteva sute de metri şi parcarea de 94 de lei pe zi ţin turiştii departe de staţiunea Mamaia în această vară. Familiile cu bugete medii au ales Eforie Nord, staţiune în care mai multe hoteluri au fost moderni­zate, dar în care au investit şi autorităţile locale, în timp ce românii cu bugete mari au dat Mamaia pe Dubai, Antalya sau alte destinaţii de vacanţă externe, potrivit oficialilor din turism.

Mai multe terase din Mamaia Nord sunt goale în plin sezon, iar pe şezlongurile de pe plajele extinse se văd doar câţiva turişti. „Cererea pentru vacanţele pe litoralul românesc este în scădere cu 30% în agenţia noastră. Cea mai  mare scădere, cu 50%, se înregistrează în staţiunea Mamaia. Contextul general cu războiul la graniţă, ştirile legate de minele din Marea Neagră, dar şi aspecte ce ţin de lărgirea plajelor şi taxa de parcare din Mamaia sunt câteva motive pentru care cererea a scăzut. Pe de altă parte, pe vacanţele în străinătate avem creştere cu 64%, iar la bilete de avion cu peste 200%“, a spus pentru ZF Lucia Morariu, proprietara agenţiei de turism Eximtur. Ea a mai subliniat că dacă în pandemie românii au ales vacanţe în destinaţii interne din cauza restricţiilor de călătorie acum aleg vacanţe în străinătate.

„Rezervările se fac last minute, s-a tot făcut reclamă negativă că este parcarea scumpă, că este vreme urâtă. Noi am mărit tarifele cu 7%. Când sunt evenimente sunt şi turişti, este important să se organizeze evenimente. La noi vin familii cu copii şi mănâncă în restaurantul nostru. Iunie a fost la fel ca anul trecut, dar iulie nu dă semne să se îmbunătăţească“, a spus pentru ZF Andrei Trandafir, proprietarul hotelului de trei stele Piccadilly din Mamaia.

Cei mai mulţi hotelieri cresc tarifele pe weekend pentru că atunci este şi cererea cea mai mare, având în vedere şi categoria de clienţi care vin special pentru cluburile din această staţiune. În Mamaia tarifele la cazare ale hotelierilor au ajuns să concureze cu cele ale unităţilor de pe Riviera franceză.

Operatorii din turism le-au cerut auto­rităţilor locale să renunţe la taxa de parcare de 94 de lei pe zi în Mamaia. „Cred că este o problemă economică generală, cu războiul de la graniţă, cu toate scumpirile care au avut loc s-a creat o psihoză.

Iunie este o lună mai slabă în general pe litoral. Am contestat în instanţă taxa de parcare. Pentru o familie cu copii care vine pentru un sejur de şapte zile această taxă reprezintă un cost mare, aproape 700 de lei“, a spus Anca Nedea, director executiv al Organizaţiei Patronale  Mamaia.

În iunie, omul de afaceri Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari proprietari de hoteluri din ţară, care controlează unităţi hoteliere în Mamaia Nord, spunea că sunt mai puţine rezervări faţă de anul trecut şi că vede un sezon mai slab. „Se simte că oamenii au mai puţini bani, că plătesc mai mult la facturi, la tot ce s-a scumpit, cererea este în scădere cu 10% la noi“, declara în iunie Mohammad Murad pentru ZF.

Cu toate acestea, hotelurile de patru şi cinci stele sau cele de lângă cluburile de lux aşteaptă să aibă aproape toate camerele ocupate în iulie şi august. Oficialii hotelului de patru stele Iaki spuneau recent că rezervările se fac last minute dar pentru iulie şi august estimează un grad de ocupare de cel puţin 85%, în timp ce oficialii Vega estimau grad de ocupare de peste 80%. Cu toate acestea, cei mai mulţi români au dat Mamaia pe staţiuni din Grecia, Turcia, Spania sau Dubai.

 „Vedem marea evadare a românilor spre destinaţii din străinătate. Dacă în pandemie destinaţiile interne au avut de câştigat, inclusiv litoralul, acum vedem reversul. Este cerere mare pentru călătoriile externe, românii se bucură acum de această libertate, sunt dornici să meargă în Antalya, Dubai. Cei care îşi făceau vacanţa în Mamaia şi aveau bugete mari pleacă acum în străinătate iar familiile cu bugete medii  merg în Eforie Nord“, a spus Corina Martin, secretar  general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR).

În ultimii ani, în zona Mamaia Nord-Năvodari s-au concentrat investiţii de zeci de milioane de euro în clădiri de apartamente dar şi hoteluri noi.

În timp ce în Mamaia sezonul a început mai slab, în Eforie Nord, unde s-au făcut investiţii semnificative în ultimii ani, hotelierii spun că au toate camerele ocupate.

„Promovarea staţiunii Mamaia este reculul staţiunii de altă dată Acum are peste 35% scădere. Ne-am bazat foarte mult pe concurenţa între Mamaia Nord şi Eforie Nord când am făcut investiţia. Când oferi o alternativă nouă rupi o parte din piaţă, iar eu cred că Eforie Nord o să fie prima în acest an la numărul de turişti“, declara Marius Băzăvan, proprietarul lanţului Bacolux, în cadrul conferinţei de presă organizate cu deschiderea hotelului Bacolux Koralio din Eforie Nord. Noul hotel de patru stele, Bacolux Koralio (fostul Hefaistos), a presupus o investiţie de peste 7 milioane de euro.

„Cred că acum este o selecţie organică. Cine nu a reuşit să se adapteze în pandemie, nu a rezistat. Cine nu a avut o strategie bine pusă la punct, a suferit. Acum 2 ani numărul locaţiilor scoase la vânzare pe litoral era foarte mic, iar acum un an a crescut si acum este foarte mare“, a mai spus Marius Băzăvan. 

Şi Nicolae Bucovală, proprietarul complexului Steaua de Mare din Eforie Nord, spunea recent că 95% din camerele complexului sunt rezervate pentru iulie şi august, turiştii au cumpărat pachete all-inclusive cu cinci nopţi de cazare. „Avem un sezon foarte bun. Investiţiile atag turiştii, noi facem mereu investiţii, am modernizat toate camerele şi oferim servicii pe măsură. Aproape toate camerele sunt ocupate, în Eforie Nord avem  500 de camere în complexul Steaua de Mare şi viluţe“, declara recent pentru ZF Nicolae Bucovală.

Litoralulromanesc.ro: Eforie Nord a luat locul staţiunii Mamaia

Eforie Nord a luat locul staţiunii Mamaia (foto), care pierde turişti (minus 20% faţă de 2019). Cu o creştere cu 30% a numărului de turişti în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2019, Eforie Nord conduce, în acest sezon, topul staţiunilor preferate, fiind principala opţiune de vacanţă mai ales a familiilor cu copii datorită unităţilor de cazare în regim all inclusive din staţiune. „(…) În vreme ce la Mamaia se cazează mai puţini turişti, creşte numărul celor care aleg sudul litoralului, Eforie Nord fiind staţiunea cea mai solicitată“, subliniază Ionuţ Nedea, CEO, Litoralulromanesc.ro, ce trimite anual la mare 200.000 de turişti. „Proiectul de lărgire a plajelor în Mamaia a fost gestionat de autorităţi exclusiv ca un proiect de mediu, nu şi unul în avantajul turiştilor. (…) În al doilea rând, măsurile autorităţilor locale, cum este taxa de parcare, descurajează turiştii. Noi am avut oferte de cazare cu 100 de lei pe noapte, aproape cât costă o zi de parcare la Mamaia“.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.