„Form follows functions”, conceptul pe care se bazează cele 3 showroom-uri de mobilă dezvoltate de Diana Şucu

Autor: Ioana Matei Postat la 26 octombrie 2020 424 afişări

....sau „forma este ghidată de utilitate” reprezintă conceptul pe care se bazează cele trei showroomuri dezvoltate de Diana Şucu pe o suprafaţă care se întinde pe 2.000 de metri pătraţi în zona Băneasa a Capitalei şi care generează vânzări anuale de peste 2 milioane de euro. Conceptul poate descrie însă şi orientarea pe noul model de business al antreprenoarei - Select Design by Diana Şucu.

În România sunt multe magazine care promovează gustul italian, francez sau german, promovează produse frumoase, dar nu neaparat şi practice. Noi am preferat să oferim ceva diferit, nu doar să fim un magazin de mobilă”, descrie Diana Şucu poziţionarea pe care şi-a propus-o încă de la deschiderea primului magazin Ethan Allen din Europa Centrală şi de Est,  specializat în mobilier şi amenajări interioare, în anul 2013.

Ulterior, acestuia s-au adăugat şi showroomurile Caracole şi Bernhardt, iar toate trei au ajuns să totalizeze o suprafaţă de aproape 2.000 de metri pătraţi, unde sunt expuse colecţii întregi, produse pe care Diana Şucu spune că le-au ales din oferta uriaşă a celor trei furnizori americani. „Şi dacă aveam o suprafaţă de zece ori mai mare tot nu am fi putut expune multitudinea de produse pe care am fi dorit să le arătăm”, spune antreprenoarea.

Businessul a ajuns în 2019 la vânzări de 2 milioane de euro, iar pentru anul în curs, unul atipic, previziunile antreprenoarei sunt în continuare optimiste. „Chiar dacă vânzările nu mai merg la fel de bine, suntem optimişti şi credem că până la finalul anului vom recupera perioada în care magazinul nostru a fost închis”, punctează ea.

Când vine vorba despre modul în care se diferenţiază cele trei branduri, Diana Şucu spune că Ethan Allen reprezintă stilul clasic, elegant, anglo-saxon, Caracole se adresează unui gust glamour, iar Bernhardt aparţine stilului modern, inovativ. Toate cele trei sunt însă liderii designului anglo-saxon şi în principal al pieţei americane, fiind caracterizate de o orientare spre funcţionalitate. „Ne dorim să venim în întâmpinarea clienţilor noştri cu produse de bun gust, dar care să fie în acelaşi timp confortabile şi funcţionale. Este de notorietate faptul că producătorii europeni nu reuşesc aproape niciodată să îmbine funcţiunea cu frumosul. Design-ul anglo-saxon susţine întotdeauna principiul «Form follows functions»” (Forma este ghidată de funcţionalitate n.red).”

Toate cele trei showroomuri se adresează unui tip de clienţi exigenţi, informaţi şi sofisticaţi: „Acel client care cumpără ceea ce este mai bun sau nu cumpără deloc. Toate cele trei showroomuri sunt dedicate aceluiaşi tip de client din punct de vedere al exigenţelor şi, evident, al preţurilor. Este doar o diferenţă de gust”.

Cum a evoluat însă comportamentul clienţilor în contextul pandemic? „După cum ştim cu toţii, din fericire, vânzarea de mobilă, decoraţiuni şi accesorii nu a fost afectată de pandemie. Clienţii sunt mult mai interesaţi acum de casa lor, îşi petrec aproape tot timpul acasă, drept pentru care atenţia lor a crescut în ceea ce priveşte detaliile. Cred că şi bugetul pentru casă are un loc privilegiat în această perioadă. Ne bucurăm să descoperim clienţi obsedaţi de calitate, confort şi detalii”, descrie ea comportamentul sesizat recent. De altfel, spune că tipologia de client căreia s-au adresat dintotdeauna a a avut mereu posibilitatea materială de a-şi alege tot ce este mai bun, a fost întotdeauna informat şi a ales ce este în trend. „În concluzie, nimic nu s-a schimbat, ba din contră, acum că este nevoit să stea acasă mai mult, caută să îşi îmbunătăţească confortul.”

Impactul contextului pandemic nu a fost unul major asupra businessului, iar antreprenoarea spune că au anticipat faptul că lanţurile de producţie şi aprovizionare vor fi date peste cap în toată lumea şi au cumpărat multă marfa în avans. Astfel, un stoc generos ajută la disponibilitatea produselor din showroom, pentru care nu mai este nevoie să aştepte la comandă decât completările. Criza actuală a adus însă şi o oportunitate, în contextul în care,   în perioada de stare de urgenţă, au dezvoltat site-ul Select Design by Diana Sucu (www.selectdesign.ro). Astfel, pentru cei care nu pot ajunge fizic în Băneasa, au creat  această platformă în principal de informare, dar prin care reuşesc să facă şi vânzări.

Parcursul antreprenorial al Dianei Şucu ar putea fi descris ca fiind unul atipic: a studiat dreptul (este licenţiată în această disciplină şi a absolvit şi un master în drept), iar apoi a avut o carieră în televiziune şi a lucrat ca prezentator de ştiri în cadrul postului public.

„Iniţial, am vrut să deschid o galerie de artă, apoi am avut în vedere deschiderea unei grădiniţe”, descria antreprenoarea într-un interviu anterior acordat revistei Business MAGAZIN gândurile avute înaintea debutului antreprenorial, după o pauză în care s-a dedicat familiei.

Domeniul ales a fost generat în continuare de dorinţa de promovare a frumosului: „De la bun început mi-am dorit o afacere liniştită, care să promoveze frumosul, un business în care să întâlnesc oameni fericiţi (mobilă cumperi doar atunci când îţi merge bine, niciodată când eşti nefericit sau bolnav)”.

Chiar dacă aparent sunt total diferite, cele două domenii în care şi-a construit parcursul se întâlnesc într-un punct comun: „Întotdeauna am iubit să ajut, să fiu de folos, să contribui la fericirea celor din jur. Acest lucru mi-a fost de folos atunci când lucram in televiziune şi îmi este de ajutor şi astăzi.”

Începutul afacerii cu mobilier american a fost inspirat de showroomul Ethan Allen din Manhattan, pe care, atunci când l-a văzut, şi-a dorit să îl aducă şi pe piaţa locală. Mărturiseşte însă că experienţa antreprenorială nu i-a aparţinut. „Soţul meu m-a ajutat în alegerea colecţiilor şi în formarea unei echipe care să fie competitivă din prima clipă. Cu o asemenea expertiză am ajuns la brake-even din primul an şi de atunci afacerea merge bine an după an”, spune ea.

Cum arată viitorul afacerii? Diana Şucu spune că nu au în plan expansiunea cu noi unităţi fizice, însă vizează o intensificare a activităţii în online. „Considerăm firma ca fiind matură şi nu intenţionăm să ne dezvoltăm în alte locaţii fizice. Preferăm să ducem noi magazinul la client acasă printr-o prezenţă virtuală mai puternică. Lupta noastră de zi cu zi este de a face mai bine ceea ce facem acum, adică un design personalizat pentru fiecare client al nostru şi nu o extindere fizică. Investiţiile noastre viitoare sunt în principal în competenţă umană, nu în pardoseli sau tavane.” 

Iar când vine vorba despre sfaturile pentru antreprenori aflaţi la început de drum, Diana Şucu îi îndeamnă să stea lângă cei de la care au ce învăţa: „Cea mai simpla variantă însă este de a învăţa de la antreprenorii veritabili dacă ai şansa să stai pe lângă ei. Eu din fericire am această şansă. Învăţ în fiecare zi!”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.