A preluat de la părinţii săi o afacere pe care voiau să o închidă, a luat fonduri europene şi a dezvoltat o fabrică care livrează saltele hotelurilor de pe litoral şi proprietarilor de şezlonguri
Andrei Şerban a absolvit Universitatea Politehnică, iar apoi a lucrat în multinaţională timp de trei ani şi jumătate. Ulterior, a preluat un business pe care părinţii săi l-au manageriat timp de câţiva ani şi pe care voiau să îl închidă.
♦ Iniţial, compania opera doar în zona de distribuţie de saltele ♦ După venirea lui Andrei Şerban în business, firma Fleximob a intrat în producţie ♦ Mai mult, a dezvoltat mai multe tipologii de bunuri - saltele, produse pentru izolaţie fonică şi absorbţie fonică, articole de joacă şi sport.
Andrei Şerban a absolvit Universitatea Politehnică, iar apoi a lucrat în multinaţională timp de trei ani şi jumătate. Ulterior, a preluat un business pe care părinţii săi l-au manageriat timp de câţiva ani şi pe care voiau să îl închidă.
„Aşa a început povestea Fleximob. Între timp, au trecut şapte ani de când sunt antreprenor.“
Când a decis să intre în business, Fleximob era o societate de distribuţie de saltele şi spume poliuretanice.
„Din mai mult motive, părinţii mei au decis să renunţe la afacere. Eu am avut însă o idee pentru a merge mai departe.“
A renunţat astfel la jobul în multinaţională, dar consideră că l-a ajutat experienţa aceea. Cel mai important a fost că a învăţat multe pe partea de organizare şi gestionare de resurse. „Când decizi să faci o fabrică trebuie să pui mare accent pe aceste lucruri.
În multinaţionala unde am lucrat am fost analist pe partea de logistică şi parc auto. La momentul respectiv, compania avea cel mai mare parc auto din România, undeva la 3.500 de maşini. Acolo am învăţat ce înseamnă gestionarea resurselor şi crearea unui flux optimizat de intrare-ieşire.“
Schimbare de direcţie
Aşadar, de la o firmă de distribuţie şi depozitare, Fleximob a devenit o fabrică, o facilitate de prelucrare a materiilor prime.
„Noi prelucrăm spumă poliuretanică - peste 45 de tipuri – pentru a obţine saltele, produse pentru izolaţie fonică şi absorbţie fonică, articole de joacă şi sport.“
Lui Andrei Şerban ideea i-a venit atunci când un client i-a spus că îşi doreşte o saltea cu caracteristici anume – culoare, fermitate, dimensiuni. Voia un produs personalizat.
„Doar că noi atunci cumpăram saltelele de la o fabrică din România, iar ei lucrau după tipare. Noi, la Fleximob, am venit cu un alt model, lucrăm per proiect, lucrăm B2B, dar lucrăm personalizat. De altfel, am şi achiziţionat utilajele necesare pentru a debita spuma poliuretanică în multiple densităţi, forme şi dimensiuni.“
El a preluat proiectul în 2018, la jumătatea anului, într-o perioadă dificilă pentru companie, nu neapărat pentru piaţă. Atunci a decis să aplice pentru fonduri europene şi să achiziţioneze primele utilaje, astfel încât să schimbe modelul de business. Valoarea proiectului a fost de 250.000 de euro. Şi totul a pornit de la cerinţa unui client.
Dezvoltarea portofoliului
„Apoi ne-am dezvoltat portofoliul, de la saltele am intrat pe zona de izolaţie fonică şi absorbţie fonică. Totodată, lucrăm pentru clienţi din zona de tapiţerie – scaune, canapele, paturi tapiţate etc. Clientul vine la noi cu modelul de canapea, spre exemplu, iar noi stabilim exact ce densităţi are nevoie pentru partea de şezut, pentru spătar, braţe. Apoi livrăm setul gata debitat şi gata de a intra în producţie rapidă în fabricile clienţilor.“
Dacă nu făcea trecerea înspre producţie, Fleximob e posibil să nu mai fi existat azi, recunoaşte Andrei Şerban. Era un jucător mic, nu foarte vizibil.
„Astăzi, putem lucra concomitent undeva la 1.000 de saltele pe lună, 2.500 mp de produse pentru izolare şi absorbţie fonică şi 2.500 mp pentru articole de izolare termică. Totodată, mai nou, am intrat pe o nişă nouă - articole de sport.“ E vorba despre bazele acelea din spumă poliuretanică, semidure, pentru sporturi de contact. Se amplasează în sălile de sport şi în locurile de joacă. „Aici vorbim de câteva sute de bucăţi pe lună. N-a fost niciodată o perioadă în care să lucrăm numai la ceva.“
Cine sunt clienţii
O mare parte din saltelele pe care le produce Fleximob sunt vândute hotelurilor şi unităţilor de cazare de pe litoral. S-a construim mult în zonă, multe blocuri, mai ales în zona Mamaia Nord.
„Vedem o creştere constantă în ultimii trei ani.“
Anterior, firma doar distribuia către aceşti clienţi marfa din alte fabrici.
„Producem şi articole pentru exterior - salele de plajă, perne, şezuturi etc. Ne-am extins gama. Ne avantajează poziţia geografică, avem o zonă largă de acoperit.“
Pe zona de tapiţerie lucrează cu fabricile locale de mobilă, iar pe partea de izolare şi absorbţie fonică cu acusticieni. Aceste produse se aplică pe pereţii şi tavanele cu probleme de izolare. Spre exemplu, în zona rezidenţială, se aplică în apartamentele cu probleme de izolare fonică, unde diverse zgomote se aud prin pereţi. Se aplică şi la spaţiile din zonele comerciale aflate la parterurile blocurilor, adaugă el.
„Fleximob se dezvoltă şi îmi doresc să continue. Vrem să lansăm produse noi, cum ar fi filtrele mecanice pentru lichide. Acestea sunt folosite la filtrarea primară a lichidelor de reziduu mare, spre exemplu frunze, crengi, diverse deşeuri. Totodată, ne dorim să achiziţionăm utilaje pentru a optimiza şi îmbunătăţi fluxul de producţie.“
Cum arată viitorul?
Totuşi, în 2025 s-a simţit o încetinire a activităţii, mai ales în a doua parte a verii. Compania avea în plan două investiţii în producţie, în automatizare, dar a amânat una dintre ele până trece această perioadă.
„Nu am făcut bugetul pe 2026, dar eu sunt optimist. Lucrând pe proiecte, avem o flexibilitate mai mare. Şi nu cred că se vor opri toate proiectele. Sunt perioade mai bune şi mai puţin bune, dar am învăţat multe. În pandemie am învăţat să optimizăm, să gestionăm o activitate cu un flux mai mic de producţie, etc. Atunci nu produceam decât saltele şi articole de plajă. Apoi ne-am diversificat.“
Momentan, după toate investiţiile, inclusiv cele de automatizare, sunt 13 oameni care lucrează într-un singur schimb în fabrică.
„Putem dubla producţia dacă lucrăm în două schimburi. Însă, cu vârful de comenzi pe care l-am avut, încărcarea pe utilaje a fost undeva la 75-80%. Deci mai e loc“, spune Andrei Şerban. El adaugă că din experienţa sa antreprenoriatul este câteodată un sport extrem.
Firma Flexi Mob Trading a închis anul trecut cu afaceri de 6,7 mil. lei, plus 7% şi o marjă netă de profit de 10%.
El a fost prezent în cadrul emisiunii Constanţa, poveşti de pe litoral şi de dincolo de el, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













