A fost managerul unui hotel pe litoral, iar apoi a decis să îşi facă propriul business de organizare de evenimente la mal de mare. Cât costă o nuntă de 100 de persoane pe plajă?
Andreea Ispas, fondatoarea Eventopia, spune că e antreprenor part-time din 2016, iar full-time, din 2020. În 2016, a început să lucreze în HoReCa, iar zona de organizare de evenimente era o parte a jobului său de la momentul acela. Apoi, a început să organizeze evenimente independent şi şi-a dat seama că asta îi place cel mai mult.
♦ Businessul Eventopia a pornit la drum în 2020, în pandemie.
Andreea Ispas, fondatoarea Eventopia, spune că e antreprenor part-time din 2016, iar full-time, din 2020. În 2016, a început să lucreze în HoReCa, iar zona de organizare de evenimente era o parte a jobului său de la momentul acela. Apoi, a început să organizeze evenimente independent şi şi-a dat seama că asta îi place cel mai mult.
„Aşa că în pandemie am decis să mă dedic. A fost un moment oportun pentru mine pentru că am avut timp să mă gândesc şi să aşez lucrurile. Totodată, a fost oportun şi pentru că eram la început şi nu aş fi putut să fac, spre exemplu, cinci evenimente pe săptămână. Aşa că situaţia de atunci m-a ajutat să pornesc la drum mai lent şi să învăţ.“
Avea ceva experienţă, totuşi, după cum recunoaşte chiar ea. A ajutat-o că a lucrat anterior în HoReCa, spre exemplu. Înainte fusese manager la un hotel de pe litoral, hotel care organiza astfel de evenimente private.
„Când am pornit pe cont propriu, am început să fac evenimente private pe litoral. Litoralul îţi permite să te exprimi, să faci lucrurile aşa cum îţi doreşti tu.“
A început cu evenimente private la mare, dar astăzi organizează în toată ţara.
Totuşi, litoralul a rămas „acasă“.
„Plus că remarcăm o orientare tot mai mare a oamenilor către această zonă, către evenimentele foarte personalizate. Totuşi, în România suntem abia la început.“
Cei mai mulţi preferă spaţiile de pe plajă. Iar dacă nu se poate, atunci cât mai aproape de ea, să se vadă marea. Din păcate, un impediment îl reprezintă infrastructura subdezvoltată pe partea de evenimente. Mai ales în sezon, care e aglomerat şi scump.
„În special în weekend, restaurantele sunt deja pline cu clienţii obişnuiţi. Sunt foarte puţine locuri – fie restaurante, fie hoteluri – care permit organizarea de evenimente în sezon. Iar dacă o permit, sunt nişte condiţii destul de stricte. Aici e principala provocare.“
În acest context, a fost şi încă este pe lista de planuri să aibă un spaţiu propriu de evenimente. „Încă încercăm să găsim o variantă pe litoral. Nu mă gândesc la un boutique hotel, există deja opţiuni pentru cazare. Vreau ceva special pentru evenimente, care să aibă şi logistica necesară.“
Astfel, poţi eficientiza şi timpul şi costurile. Recunoaşte, i-ar plăcea ceva în sudul litoralului. E mai sălbatic, cu mai multe locuri intime, restrase, e mai ofertant.
Până atunci, face o investiţie proprie în altă parte.“Deja lucrăm la un spaţiu propriu, doar că nu pe litoral, ci undeva în zona Sibiului. Va fi gata în 2027. Litoralul ne limitează foarte tare din punct de vedere al sezonului scurt în care se pot organiza evenimente.“
Poate organiza nunţi cu 30 de persoane, dar şi cu 1.500, spre exemplu. De fapt, limita de sus nu există, singurul impediment îl reprezintă spaţiul.
A avut un eveniment intim la care au participat doar mirii şi părinţii lor. Au fost opt persoane, dar a fost în pandemie. Pe de altă parte, a organizat şi o nuntă de 1.200 de persoane.
Pe litoral, la genul acesta de evenimente, fie mergi către ballroom-urile din zona de nord, fie mergi undeva remote şi organizezi de la zero corturi, generatoare, tot.
„Anul 2021 – primul nostru an complet de funcţionare – a fost unul dintre cei mai buni pentru industria de evenimente. Ne-a asigurat un super start. Tot ce nu s-a putut organiza în 2020, s-a făcut în 2021. Eu şi de la 2026 mă aştept să fie bun, cel mai bun de până acum, cel puţin pentru noi.“
Andreea Ispas spune că are multe evenimente deja contractate, estimând undeva la 30-40 de evenimente complete pentru întreg anul. „Mă refer la cele luate de la zero, de la organizare, cu tot ce înseamnă serviciile aferente. Avem şi cazuri când oferim doar catering, doar design floral sau altceva. La momentul acesta însă, mai avem loc pe listă în agenda din 2026.“
O nuntă de 100 de persoane pe care o faci pe litoral, cu mirii şi invitaţii venind din Bucureşti, începe undeva de la 300-400 euro de persoană, cu tot cu cazarea pentru două nopţi a invitaţilor. Limita superioară a preţului nu există.
Sunt cinci angajaţi acum, dar există şi multipli furnizori care le sunt parteneri. „Ne-a luat aproximativ 2 ani să reuşim să închidem cercul ăsta de servicii.“
Cei mai mulţi clienţi vin către ea pentru un eveniment de anul viitor, dar există şi aceia care o caută pentru 2027 sau chiar 2028. E mai ales cazul a ceea ce se cheamă destination wedding. E posibil ca mirii să fie stabiliţi în străinătate şi să vrea să facă nunta în România.
„Avem nevoie să ştim aceste lucruri în avans pentru a organiza transportul, cazarea, etc a invitaţilor care pot veni şi ei de oriunde.“
A organizat şi nunţi ale unor români în străinătate, dar nu e nişa ei. Consideră că România are un potenţial la fel de mare ca Grecia sau ca Italia.
„Nu e necesar să mergem cine ştie unde pentru o nuntă minunată. Când vine o cerere, o evaluăm. Şi dacă nu o putem onora, mergem către un colaborator. Nu există individualism în industria noastră.“
S-a extins însă şi dincolo de zona de nunţi, botezuri şi alte evenimente private, a mers către partea de corporate, teambuilding-uri, conferinţe, inclusiv activări la sediile sociale ale firmelor.
Antreprenoarea a fost prezentă în cadrul emisiunii Constanţa, poveşti de pe litoral şi de dincolo de el, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













