10 întrebări despre cauciucurile de iarnă la care trebuie să ştii răspunsul

Postat la 13 octombrie 2011 18 afişări

Obligativitatea anvelopelor de iarnă începând cu sezonul rece din acest an a ridicat foarte multe întrebări. Cu toate că în toate ţările civilizate maşinile sunt echipate iarna cu anvelope specifice, în România încă se caută "portiţe" pentru a scăpa de o cheltuială în plus, cu toate că studiile au arătat că această cheltuială se amortizează în timp şi creşte semnificativ gradul se siguranţă în trafic şi poate chiar salva vieţi.

1. Care sunt cele mai scumpe, merită să schimbăm şi jantele?

În ţările dezvoltate din Europa de Vest, fiecare automobil are două seturi de roţi - unul de vară, cu jante din aliaj şi unele de iarnă, cu jante din tablă. Explicaţia este una simplă. Iarna denivelările din carosabil şi gropile sunt mascate de noroi, zăpadă sau apă, iar jantele din aliaj pot avea de suferit, mai ales în cazul în care dimensiunile acestora depăşesc pragul de 16 inchi.

O altă explicaţie o reprezintă dimensiunile roţilor de vară. Spre exemplu, dacă un autoturism dispune de jante de 18 inchi, posesorul acestuia iese mai ieftin sau în jurul aceleiaşi sume în cazul în care achiziţionează jante noi din tablă de 16 inchi şi anvelope noi de iarnă.

2. Cât costă anvelopele de iarnă?

Costul unei anvelope noi de iarnă variază de la 25 de euro, pentru un autoturism Tico şi poate ajunge la 2.500 de euro pentru SUV-urile de lux. De exemplu, pentru un Logan, o anvelopă de iarnă la mâna a doua costă 40 -100 de lei, una reşapată costă 160 -180 de lei, iar una nouă ajunge la 200-400 de lei.

"Probabil preţurile vor mai creşte, în funcţie de cerere. Mă aştept la o creştere a preţurilor cu 20%", a mai arătat Denis Duţescu. El crede că vânzările de anvelope la mâna a doua "au explodat" în acest an.

"Preţul anvelopelor diferă semnificativ, în funcţie de dimensiunea, caracteristicile şi performanţelele acestora. Preţul anvelopelor este determinat de o multitudine de factori, în principal costul materiilor prime - şi aici un rol important îl are cauciucul natural al cărui preţ a crescut foarte mult în ultima perioadă-, costuri de fabricaţie, transport", a declarat pentru gândul Ioan Purdea, PR Manager Continental Automotive Products SRL.

Un alt factor care influenţează preţul anvelopelor pentru consumatorul final este locul de achiziţie: depozit en gross de anvelope, service auto, reprezentanţe auto, precum şi posibilitatea ca acesta să includă servicii precum montarea şi echilibrarea anvelopelor.

Astfel, cei care îşi vor cumpăra anvelope de la supermarket vor fi nevoiţi să îşi plătească şi costul cu montajul şi echilibrarea roţilor, adică între 30 şi 50 de lei pe fiecare roată. în prezent, unele supermarketuri vând anvelope reşapate, cu 150 de lei bucata.

Cititi mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cauciucuri,
anvelopelor,
iarnă
/actualitate/10-intrebari-despre-cauciucurile-de-iarna-la-care-trebuie-sa-stii-raspunsul-8862968
8862968
comments powered by Disqus
Biroul în vremuri de pandemie Biroul în vremuri  de pandemie

Twitter a anunţat săptămâna trecută că angajaţii companiei pot să lucreze de acasă pentru totdeauna, în timp ce angajaţii Google şi Facebook vor adopta regimul de telemuncă până în 2021. Situaţia este una în care se regăsesc angajaţi de peste tot din lume - indiferent că obişnuiau să meargă la birou în clădirea Chrysler din New York, în Burj Khalifa din Dubai sau în SkyTower din Bucureşti. După două luni de work from home, ne întrebăm cu toţii, indiferent de localizarea geografică: mai avem nevoie de birouri? Cum vor arăta acestea la întoarcere?

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi
BREAKING. Florin Cîţu dă peste cap TOATE planurile. Economia României se va PRĂBUŞI cu 14%. Explicaţiile fără precedent
Mediafax
Ce amendă riscă Ludovic Orban, după ce a fumat în biroul său Ce amendă riscă Ludovic Orban, după ce a fumat în biroul său
Povestea de film a lui Oase şi Aţă, barbugii urmăriţi pentru omor. Cum au fost găsiţi de poliţişti
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Gândurile lui Cristoiu: Guvernul acesta nu poate să rămână. Ori cade, ori Ludovic Orban face o remaniere uriaşă Gândurile lui Cristoiu: Guvernul acesta nu poate să rămână. Ori cade, ori Ludovic Orban face o remaniere uriaşă
Ion Cristoiu, la „Marius Tucă Show”: Până în toamnă, Iohannis şi băieţii se vor strădui să îl înlocuiască pe Ciolacu cu Olguţa Vasilescu sau Codrin Ştefănescu
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Medicii, eroi pan' la bani... Sporurile promise de stat nu prea pot fi platite COMENTARIU Valeriu Suhan Medicii, eroi pan' la bani... Sporurile promise de stat nu prea pot fi platite
COMENTARIU Valeriu Suhan Rau e sa fii prost...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.