Cu precizie elveţiană şi spirit românesc, în mijlocul tranziţiei energetice

Postat la 27 noiembrie 2025 254 afişări

MET Group, companie elveţiană cu operaţiuni pe 33 de pieţe naţionale de energie şi subsidiare în 21 de ţări, a construit în România una dintre cele mai stabile platforme locale din piaţa de energie. O parte din această construcţie este dusă mai departe în afara graniţelor de specialişti români integraţi în poziţii-cheie în structura internaţională a grupului. Ei sunt exemplul unei combinaţii rare în industrie: rigoare elveţiană aplicată cu agilitate românească.

 

MET România a crescut în ultimii 16 ani ca parte a unei infrastructuri europene mult mai mari - MET Group, companie elveţiană prezentă în 21 de ţări, activă pe 32 de pieţe naţionale de gaze naturale şi conectată la 44 de centre internaţionale de tranzacţionare. În România, povestea a început cu tradingul de gaze în 2009 şi a continuat cu intrarea pe segmentul de energie electrică în 2014, după ce brandul MET România îşi conturase deja poziţionarea pe piaţă. Mişcările decisive au venit însă prin fuziunea cu Repower Furnizare România şi preluarea RWE Energie — două tranzacţii care au consolidat prezenţa locală şi au creat relaţii comerciale durabile cu parteneri şi clienţi din industrie. Evoluţia nu a fost liniară, dar tocmai capacitatea de a acţiona rapid într-un mediu impredictibil a diferenţiat compania.

România joacă astăzi un rol strategic în sud-estul Europei, devenind un nod de stabilitate într-o regiune energică aflată în permanentă reaşezare. Subsidiara locală susţine operaţiunile internaţionale ale grupului şi colaborează strâns cu echipele MET din regiune, adaptând standardele elveţiene şi la specificul local. Activităţile includ furnizare, consultanţă, echilibrare şi, în curând, producţie din surse regenerabile — direcţie aliniată la tranziţia energetică europeană şi la investiţiile grupului în active verzi şi GNL. În spatele acestor etape sunt oameni: specialişti români care au crescut în MET şi au ajuns să contribuie la nivel internaţional. Ei duc mai departe, în proiecte cu vizibilitate europeană, această combinaţie de rigoare metodică şi adaptabilitate practică — ceea ce, în limbaj simplu, înseamnă „precizie elveţiană cu spirit românesc”. Parcursurile a trei dintre aceşti profesionişti arată cum experienţa acumulată în România poate deveni un atu competitiv real într-o companie globală din energie.

 

1. Ana-Maria Manole, Western European Subsidiary Manager în cadrul MET Sales & Trading Holding AG

2. Gabriela Mihoci, Group Talent Development & Employer Branding Specialist, MET Holding AG

3.Ž Octavian Georgescu, Business Development Director, MET Green Assets Holding AG

 

 

Echilibrul invizibil: cum arată coordonarea Europei de Vest din interiorul MET

„Ne propunem să anticipăm schimbarea, să le oferim managerilor locali autonomie şi să rămânem aliniaţi cu obiectivele Grupului. Digitalizarea şi inovaţia sunt cheia – procese simplificate, instrumente bazate pe date şi produse structurate care îi ajută pe clienţi să gestioneze riscurile şi să integreze sursele regenerabile.”

Pentru Ana-Maria Manole, Western European Subsidiary Manager în cadrul MET Sales & Trading Holding AG, coordonarea subsidiarelor din Europa de Vest înseamnă zile mereu diferite, dar unite de aceeaşi provocare: echilibrul dintre priorităţile locale şi obiectivele grupului. „Aşa cum ştim cu toţii, nicio zi nu seamănă cu alta, dar toate implică balansarea între priorităţile locale şi obiectivele grupului. Monitorizez principalii indicatori de vânzări şi PnL din Europa de Vest, oferind în timp real perspective asupra tendinţelor pieţei, provocărilor şi oportunităţilor. Lucrez îndeaproape cu managerii de ţară la propuneri pentru board, colaborez pe origination, raportare şi digitalizare şi acţionez ca o punte între subsidiare şi funcţiile grupului. În acelaşi timp, mă concentrez pe iniţiative de viitor, schimbări de reglementare şi noi oportunităţi de business”, explică ea. Călătoria sa la MET a început în biroul din Milano, într-o echipă restrânsă, unde a lucrat direct alături de CEO-ul MET Italia. „Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost deschiderea echipei de management: transparentă, colaborativă şi încurajând ideile. Faptul că echipa era mică a însemnat implicare directă pe mai multe funcţii şi o privire de ansamblu de 360 de grade asupra businessului, dar şi o expunere internaţională solidă prin colaborarea constantă cu funcţiile grupului din Elveţia şi alte ţări europene.” Privind la rolul profesioniştilor români în cadrul MET, Ana-Maria subliniază contribuţia lor unică: „Specialiştii români aduc un mix distinctiv de calităţi în echipele internaţionale: baze tehnice solide, adaptabilitate şi rezilienţă, rezultate din medii aflate în permanentă schimbare. Reuşesc să combine rigoarea cu creativitatea – să livreze rezultate precise şi, în acelaşi timp, să aducă idei proaspete. La fel de important, abordarea lor orientată către relaţii întăreşte coeziunea între culturi, ceea ce face ca aportul lor la MET să fie atât profesional, cât şi profund personal.” Experienţa acumulată în România i-a modelat modul în care abordează proiectele internaţionale. „Pieţele dinamice m-au învăţat agilitatea, resursele limitate mi-au dezvoltat un mod de gândire pragmatic, iar expunerea atât la practici locale, cât şi multinaţionale m-a ajutat să combin structura cu flexibilitatea. În plus, cultura relaţională din România mi-a consolidat stilul colaborativ, favorizând încrederea şi coeziunea în echipe diverse.” Pentru ea, acest echilibru între rigoare şi deschidere este unul dintre secretele unui parcurs reuşit într-o organizaţie globală. Într-un context european în continuă schimbare, performanţa depinde de agilitate. „Piaţa europeană evoluează constant, cu schimbări de reglementare, volatilitate a preţurilor şi aşteptări diferite din partea clienţilor. Ne propunem să anticipăm schimbarea, să le oferim managerilor locali autonomie şi să rămânem aliniaţi cu obiectivele grupului. Digitalizarea şi inovaţia sunt cheia – procese simplificate, instrumente bazate pe date şi produse structurate care îi ajută pe clienţi să gestioneze riscurile şi să integreze sursele regenerabile.” Un pas important în această direcţie a fost achiziţia MEGA în Belgia, „o piatră de hotar care introduce un model de retail complet digital în portofoliul nostru şi care ne inspiră să dezvoltăm angajamente digitale de nouă generaţie în Europa de Vest”. Tot în acest an, MET a făcut un pas strategic şi în Polonia, o piaţă cu potenţial uriaş. „Am intrat într-o piaţă cu o cerere industrială puternică şi cu un retail aflat în creştere. Aceste mişcări consolidează prezenţa MET pe pieţele mature, în timp ce deschid oportunităţi de creştere în pieţe aflate în plină dezvoltare.” Un rol esenţial în succesul acestor proiecte îl are integrarea între divizii. „Integrarea este esenţială. În Europa de Vest, lucrăm cu funcţiile centrale, cu alte divizii de vânzări, cu echipele de trading şi asset, combinând expertiza pentru a livra valoare. De exemplu, produsele structurate pentru clienţi industriali necesită o coordonare strânsă cu Trading, iar colaborarea cu Europa Centrală şi de Est ne permite să împărtăşim bune practici şi să dezvoltăm soluţii pan-europene.” Această integrare, adaugă ea, „se întâmplă prin colaborare zilnică, asigurând ca fiecare divizie să acţioneze ca parte dintr-un singur ecosistem, aliniind execuţia locală cu strategia pe termen lung a grupului”.    

 

Carte de vizită Ana-Maria Manole, Western European Subsidiary Manager în cadrul MET Sales & Trading Holding AG:

1Œ Din rolul actual, este responsabilă de coordonarea subsidiarelor MET din Europa de Vest şi de alinierea acestora la strategia de grup;

2. Gestionează performanţa comercială, dezvoltă iniţiative de business pe pieţe mature şi acţionează ca punte de legătură între echipele locale şi funcţiile centrale;

Ž3. Deţine un MBA la Vlerick Business School, unde a obţinut bursă de merit, şi a fost finalistă Hult Case Challenge, şi este absolventă de Telecomunicaţii la Universitatea Politehnica din Bucureşti;

4, Experienţa sa anterioară în Board Office şi în echipe cu expunere directă la top management i-a oferit o înţelegere panoramică asupra operaţiunilor MET în Europa.

 

5 întrebări şi răspunsuri din interviul cu Ana-Maria Manole, Western European Subsidiary Manager în cadrul MET Sales
& Trading Holding AG:

1. Care consideraţi că este cea mai importantă lecţie învăţată de când lucraţi într-un mediu multinaţional elveţian?

Privesc MET ca pe o multinaţională cu sediul în Elveţia, dar cu o atmosferă cu adevărat globală: auzi multe limbi vorbite şi ai impresia că te-ai putea afla oriunde în lume. Lucrând aici am învăţat cât de important este să combini precizia cu conştientizarea culturală: disciplina şi claritatea construiesc încredere, în timp ce adaptarea comunicării şi respectarea diversităţii stimulează colaborarea. Fiabilitatea şi consecvenţa rămân temelia încrederii – oamenii apreciază mai mult consistenţa în timp decât un succes izolat.

2. Ce înseamnă pentru dumneavoastră „precizie elveţiană cu spirit românesc”, aplicată în activitatea de zi cu zi?

Pentru mine, „precizie elveţiană cu spirit românesc” reflectă două valori complementare care îmi modelează munca. Precizia elveţiană înseamnă rigoare, structură şi fiabilitate – livrare consecventă şi respectarea standardelor. Spiritul românesc adaugă căldură, adaptabilitate şi creativitate, încurajând flexibilitatea şi conexiunea umană. Pe scurt, precizia elveţiană asigură că lucrurile sunt făcute corect, iar spiri­tul românesc asigură că sunt făcute cu suflet. Împreună, creează un echilibru excelent.

3. Ce sfat aţi da tinerilor profesionişti români care aspiră la o carieră într-o companie internaţională?

Sfatul meu: concentraţi-vă pe excelenţă şi fiabilitate, dar rămâneţi flexibili şi deschişi la diversitatea culturală. Învăţaţi în permanenţă, construiţi relaţii solide şi priviţi fiecare proiect ca pe o oportunitate de creştere. Investiţi în expertiză şi în cunoaşterea limbilor străine: paşapoartele voastre pentru cariere internaţionale. Aveţi încredere în valoarea voastră, rămâneţi modeşti şi împărtăşiţi cunoştinţe. Am crezut întotdeauna că adevăratul succes nu se măsoară doar prin ceea ce realizezi, ci şi prin felul în care îi ajuţi pe alţii să crească.

4. Ce v-a învăţat experienţa despre leadership într-un context internaţional?

Leadershipul este mai puţin despre a da instrucţiuni şi mai mult despre a le permite celorlalţi să reuşească. Într-un mediu internaţional, trebuie să asculţi, să te adaptezi şi să respecţi nuanţele culturale. Consistenţa şi deschiderea construiesc încredere, chiar şi în momente dificile. Mai presus de toate, leadershipul înseamnă conectarea oamenilor: crearea unui scop comun, păstrând în acelaşi timp identitatea locală şi stimulând coeziunea într-o organizaţie cu adevărat multiculturală.

5. Cum evaluaţi potenţialul pieţelor mature din Europa de Vest comparativ cu cele emergente?

Pieţele mature din Europa de Vest sunt competitive, reglementate şi sensibile la marje, oferind stabilitate şi o platformă pentru inovaţie. Succesul depinde de diferenţiere (modele de retail digital, produse structurate şi o experienţă superioară a clientului), mai degrabă decât de creşterea volumelor. Pieţele emergente aduc o creştere mai rapidă, dar şi riscuri mai mari, necesitând flexibilitate şi creativitate. În Europa de Vest, ne concentrăm pe consolidarea prezenţei pe pieţele existente prin atragerea şi păstrarea clienţilor, dar şi prin soluţii inovatoare.


În centrul tranziţiei – cum formează MET oameni pentru energia viitorului

„Proiectele regenerabile depind de cunoaşterea locală, însă Grupul aduce expertiză, forţă financiară şi bune practici. Această complementaritate face ca proiectele să fie şi implementabile, şi sustenabile.”

Pentru Octavian Georgescu, intrarea în MET a reprezentat continuarea firească a unei cariere începute cu peste 13 ani în electricitate şi gaze, în roluri care au traversat întreg lanţul valoric: Origination, Portfolio Management, Supply şi Trading în Europa Centrală şi de Sud-Est. „Trecerea în zona de renewables a fost următorul pas logic pentru mine, iar MET mi-a oferit exact acea oportunitate, împreună cu expunerea la M&A — un tip de provocare pe care mi-o doream”, spune el. Alegerea a fost dublată de cultura organizaţională: „MET combină profesionalismul elveţian cu agilitatea antreprenorială. Pentru cineva interesat de creştere accelerată într-un cadru ordonat, este locul potrivit.” Contribuţia specialiştilor români în cadrul grupului este vizibilă, spune el, în mai multe divizii — de la trading la renewables. „Ceea ce ne caracterizează este adaptabilitatea, ingeniozitatea şi orientarea către soluţie — calităţi formate într-o piaţă energetică aflată mereu în schimbare.” Aceste trăsături se armonizează cu precizia şi standardele colegilor  din alte ţări. „Într-o companie în care colaborarea transfrontalieră e esenţială, acest amestec de puncte forte face diferenţa.” Evaluarea unui proiect de energie regenerabilă este un exerciţiu mult mai amplu decât pare la prima vedere. „Nu e suficient să ai teren sau tehnologie. Geografia, accesul, racordarea la reţea, reglementările, autorizaţiile, susţinerea comunităţii şi perspectiva pieţei pe termen lung sunt toate decisive.” MET aplică o abordare integrată: „Combinăm fezabilitatea tehnică cu viabilitatea comercială şi cu alinierea strategică. Doar aşa te asiguri că proiectul nu e doar posibil, ci are sens economic şi pe termen lung”. În tot acest proces, colaborarea dintre echipele locale şi cele internaţionale este esenţială. „Proiectele regenerabile depind de cunoaşterea locală, însă Grupul aduce expertiză, forţă financiară şi bune practici. Această complementaritate face ca proiectele să fie şi implementabile, şi sustenabile.” Şi poziţionarea MET în competiţia globală pentru proiecte verzi reflectă acest model. „Nu suntem doar un deţinător de active. Suntem în acelaşi timp producător, dezvoltator, manager de portofoliu şi partener. Acest model integrat ne oferă flexibilitate şi credibilitate în piaţă şi ne permite să construim parteneriate cu investitori instituţionali şi cu jucători care intră acum în zona de renewables.” Dimensiunea profesională şi cea personală se suprapun rar atât de clar. „Cu câţiva ani în urmă am luat conştient decizia de a-mi orienta cariera către renewables şi nu am regretat nicio clipă.” A lucra într-un domeniu care redefineşte felul în care se produce şi consumă energie schimbă scala motivaţiei. „Este foarte satisfăcător să faci parte din proiecte care combină provocări profesionale reale cu un scop social clar. Pentru mine, nu este doar un job. Este o misiune. Şi dă sens fiecărei zile.” 

 

Carte de vizită — Octavian Georgescu, Business Development Director, MET Green Assets Holding AG:

1.Œ Responsabil de identificarea, evaluarea şi dezvoltarea proiectelor de energie regenerabilă, cu rol direct în extinderea portofoliului de active verzi al MET Group;

2. Coordonează procesele de origination şi achiziţie de proiecte, în colaborare cu echipe locale şi structuri internaţionale de trading, asset şi investment;

Ž3. Are experienţă anterioară în trading, supply şi portfolio management în Europa Centrală şi de Sud-Est, transferată acum în zona de M&A şi dezvoltare de proiecte;

4. A absolvit un MSc în Inginerie Civilă (EN) la Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, Program de General Management la University of Sheffield şi Power Trading & Risk la IFF London

 

5 întrebări şi răspunsuri din interviul cu Octavian Georgescu:

1. Care consideraţi că este cea mai importantă lecţie învăţată lucrând într-un mediu multinaţional elveţian?

Am lucrat în două multinaţionale elveţiene, aşa că ştiam disciplina şi standardele ridicate pe care astfel de organizaţii le cer. Ce diferenţiază MET este echilibrul dintre precizia elveţiană şi flexibilitatea antreprenorială. Procesele riguroase şi managementul riscului asigură sustenabilitatea, în timp ce mentalitatea de start-up conduce inovaţia şi deciziile rapide.

2. Ce înseamnă pentru dumneavoastră „precizie elveţiană cu spirit românesc”, aplicată în activitatea de zi cu zi?

Precizia elveţiană înseamnă consistenţă, fiabilitate şi respectarea standardelor. Spiritul românesc aduce adapta­bilitate, rezilienţă şi creativitate în faţa incertitudinii. Lucrul în pieţe volatile şi imprevizibile ne-a învăţat să rămânem flexibili, să găsim soluţii rapide şi să inovăm chiar şi când resursele sunt limitate. Este o combinaţie puternică: precizia te aliniază cu aşteptările, adaptabilitatea te ajută să prosperi în realitatea de pe teren.

3. Ce sfat aţi da tinerilor profesionişti români care aspiră la o carieră într-o companie internaţională?

Le-aş recomanda să investească timp şi efort pentru a deveni specialişti recunoscuţi în domeniul lor. Într-un context internaţional, valoarea ta vine din faptul că poţi deveni persoana la care ceilalţi apelează când contează. În paralel, trebuie dezvoltate abilităţile soft care facilitează integrarea în echipe multiculturale: adaptabilitatea, des­chiderea către alte perspective şi disponibilitatea de a învăţa continuu.

4. Cum se reflectă experienţa dvs. în România în modul în care abordaţi proiectele internaţionale şi cum reuşiţi să echilibraţi nevoia de expansiune rapidă cu obiectivul de sustenabilitate pe termen lung?

Experienţa din România, o piaţă marcată de schimbări rapide de reglementare şi volatilitate, ne-a obligat să dezvoltăm rezilienţă, creativitate şi anticipare a riscurilor. A trebuit să găsim soluţii chiar şi atunci când predictibilitatea era redusă, iar aceste competenţe se dovedesc esenţiale în proiectele internaţionale, unde flexibilitatea şi capacitatea de a construi în incertitudine fac diferenţa. În privinţa echilibrului dintre creştere rapidă şi sustenabilitate, sectorul regenerabilelor poate accelera foarte mult, dar expansiunea necontrolată vine cu riscuri: suprasaturare, presiune pe reţea şi scăderea preţurilor de captură. De aceea, strategia MET se bazează pe diversificare — atât în tehnologii (wind, solar, storage), cât şi în geografii — pentru a combina scalarea cu rezilienţa. Complementaritatea dintre surse şi distribuţie geografică reduce dependenţa de un singur pariu şi ne permite să creştem într-un ritm alert, fără să compromitem sustenabilitatea pe termen lung, nici pentru MET, nici pentru pieţele în care operăm.

5. Ce tehnologii emergente credeţi că vor schimba radical domeniul în următorul deceniu?

Viitorul va fi modelat de un ansamblu de tehnologii complementare. Stocarea energiei în baterii va juca un rol central, însă digitalizarea şi soluţiile de tip smart grid vor fi la fel de importante. Managementul avansat al reţelei, răspunsul la cerere şi algoritmii de previzionare alimentaţi de inteligenţă artificială vor transforma felul în care producem, distribuim şi consumăm energie. Aceste inovaţii vor maximiza eficienţa şi valoarea activelor regenera­bile pe care le construim astăzi şi vor face posibil un sistem energetic mai inteligent şi mai rezilient.


Cum poate deveni brandul intern un avantaj competitiv?

„La MET, construirea unui employer brand începe prin a asculta oamenii care îl trăiesc zilnic. Ne bazăm pe poveşti reale, valori împărtăşite şi naraţiuni incluzive, pentru că autenticitatea trece graniţele.”

Pentru Gabriela Mihoci, parcursul în MET a început dintr-o curiozitate profesională: cum poate o companie cu rădăcini elveţiene să funcţioneze, performant, în culturi foarte diferite. A descoperit rapid diferenţa: „M-au atras ADN-ul antreprenorial şi cultura bazată pe empowerment: aici oamenii nu doar îşi construiesc carierele, ci modelează efectiv tranziţia energetică. Ideile noi sunt ascultate, iar instrumentele, mentoratul şi încrederea le transformă în acţiune”. Este provocarea zilnică care o ţine conectată: un mediu în care libertatea vine la pachet cu standarde înalte şi asumare. Lucrul într-o multinaţională elveţiană i-a schimbat raportarea la performanţă. „Cultura elveţiană m-a învăţat că excelenţa nu este un obiectiv, ci un obicei zilnic — construit prin precizie, încredere şi responsabilitate. Structura şi disciplina produc rezultate pe termen lung, dar coexistă cu inovaţia şi colaborarea.” Din această combinaţie a înţeles ceva esenţial: organizaţiile multiculturale prosperă când metodele riguroase se îmbină cu deschiderea către idei noi — consistenţă fără rigiditate, adaptabilitate fără haos. La nivel personal, definiţia „Swiss precision with Romanian spirit” descrie exact modul său de lucru. „Mentalitatea elveţiană aduce planificare, claritate şi standarde înalte, iar spiritul românesc adaugă căldură, agilitate şi adaptabilitate. În practică, înseamnă să livrezi cu rigoare, dar cu creativitate şi conexiune umană — o combinaţie care face rezultatele şi corecte, şi relevante.” Privind contribuţia românilor din MET, Gabriela vede un avantaj competitiv real. „Profesioniştii români aduc rezilienţă, adaptabilitate şi gândire strategică. Suntem formaţi într-un context de schimbare continuă, orientaţi spre soluţii şi ingenioşi în situaţii complexe. În plus, aducem căldură culturală şi spirit de echipă — iar această combinaţie de competenţe tehnice şi abilităţi relaţionale are un impact vizibil în echipele internaţionale.” Aceleaşi lecţii se traduc în modul în care abordează proiectele globale. România mai oferă însă un alt avantaj invizibil, dar critic: „Aici înveţi rezilienţa — să continui în ciuda obstacolelor — iar asta devine un atu real într-un mediu multinaţional accelerat”. Rolul Gabrielei include şi responsabilităţi legate de brandul de angajator şi identitatea internă a companiei într-un grup cu prezenţă globală. „La MET, construirea unui employer brand începe prin a asculta oamenii care îl trăiesc zilnic. Ne bazăm pe poveşti reale, valori împărtăşite şi naraţiuni incluzive, pentru că autenticitatea trece graniţele.” Diversitatea, spune ea, nu este decor, ci avantaj funcţional: „Suntem o echipă internaţională care aduce feedback şi idei diferite — iar rezultatul este un brand care se simte autentic peste tot, reflectând diversitatea noastră reală.” Retenţia rămâne unul dintre cele mai sensibile subiecte într-un context competitiv. „Cele mai eficiente programe sunt cele care combină un drum clar de dezvoltare cu sens şi apartenenţă.” Ea dă ca exemplu Talent Development Program: „Le oferă tinerilor acces la mentori seniori, inclusiv la lideri C-level, într-un mediu care îi provoacă şi îi creşte. Când oamenii simt investiţia reală în dezvoltarea lor şi văd o direcţie clară, rămân motivaţi să contribuie pe termen lung”. Într-o companie multigeneraţională, provocarea este echilibrul. „Generaţiile tinere preferă formate digitale, scurte şi interactive, în timp ce colegii cu experienţă apreciază programe profunde, mentoring şi discuţii faţă în faţă. Noi combinăm cele două şi stimulăm colaborarea între generaţii.” Prin proiecte cross-funcţionale, cataloage de training şi programe de coaching, circulă în ambele sensuri atât energia nouă, cât şi perspectiva matură. Astăzi MET Group are peste 1.350 de angajaţi în 21 de ţări, cu o vârstă medie de 39 de ani — „un echilibru sănătos între ambiţie tânără şi experienţă solidă”. În privinţa remuneraţiei, Gabriela subliniază consistenţa strategiei. „În ciuda volatilităţii globale, MET rămâne angajat unui pachet competitiv, completat cu beneficii care contează: flexibilitate, wellbeing, dezvoltare profesională. Angajaţii trebuie să se simtă văzuţi şi susţinuţi — acesta este fundamentul retenţiei.” Într-un grup prezent în atâtea pieţe, buna funcţionare internă nu este un dat, ci un exerciţiu continuu. „Distanţa geografică, culturală sau lingvistică poate fi o provocare, dar noi alegem să vedem diversitatea ca pe o forţă. Ne unim prin valori comune, transparenţă şi colaborare reală. Perspectivele diferite nu sunt o barieră, ci motorul succesului nostru.”     

 

Carte de vizită — Gabriela Mihoci, Group Talent Development & Employer Branding Specialist, MET Holding AG:

1.Œ Coordonează iniţiativele de talent development şi employer branding la nivelul întregului grup MET, activ în peste 20 de ţări;

2. Dezvoltă programe strategice pentru atragerea, retenţia şi creşterea profesională a angajaţilor, inclusiv coaching, training
şi iniţiative cross-country;

Ž3. Gestionează componenta de employer branding, asigurând coerenţa culturală şi reflectarea valorilor organizaţionale în toate subsidiarele;

4. A absolvit un Master în pieţe financiare şi o licenţă în Finanţe-Bănci la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, cu implicare în proiecte extracurriculare de HR şi marketing.

 

5 întrebări şi răspunsuri din interviul cu Gabriela Mihoci:

1. Care consideraţi că este cea mai importantă lecţie învăţată lucrând într-un mediu multinaţional elveţian?

Cultura de lucru elveţiană m-a învăţat că excelenţa nu este o destinaţie, ci un obicei zilnic — construit prin precizie, încredere şi responsabilitate. Structura şi disciplina generează rezultate pe termen lung, dar coexistă cu inovaţia şi colaborarea. Am văzut că mediile multiculturale funcţionează cel mai bine atunci când metodele riguroase sunt combinate cu deschiderea către idei noi, creând un echilibru între consistenţă şi adaptabilitate.

2. Ce înseamnă pentru dumneavoastră „precizie elveţiană cu spirit românesc”, aplicată în activitatea de zi cu zi?

Pentru mine, este echilibrul ideal între structură şi creativitate. Mindsetul elveţian aduce planificare, claritate şi standarde înalte, în timp ce spiritul românesc adaugă căldură, agilitate şi capacitatea de adaptare. În practică, asta înseamnă să livrezi cu rigoare, dar într-un mod care păstrează creativitatea şi conexiunea umană — o combinaţie care face rezultatele atât solide, cât şi relevante pe termen lung.

3. Cum vedeţi rolul specialiştilor români în cadrul MET Group şi ce aduc diferit în echipele internaţionale?

Profesioniştii români aduc rezilienţă, adaptabilitate şi gândire strategică. Provenind dintr-un mediu marcat de schimbare, suntem orientaţi spre soluţii şi ingenioşi în situaţii complexe. În plus, aducem căldură culturală şi spirit de echipă, ceea ce consolidează colaborarea. Această combinaţie de competenţe dure şi abilităţi relaţionale aduce valoare reală într-o companie multiculturală.

4. Ce sfat aţi da tinerilor profesionişti români care aspiră la o carieră într-o companie internaţională?

Fiţi curajoşi, curioşi şi nu vă subestimaţi potenţialul. Succesul într-un context internaţional vine din capacitatea de a ieşi din zona de confort, de a privi diversitatea ca oportunitate şi de a învăţa continuu. Rămâneţi autentici, pentru că autenticitatea este apreciată. Şi cel mai important: fiţi consecvenţi şi
depăşiţi-vă limitele zilnic — perseverenţa, deschiderea şi colaborarea deschid uşi pe care nu le anticipaţi.

5. Cum se reflectă experienţa din România în modul în care abordaţi proiectele internaţionale?

Lucrul în România m-a format să fiu în acelaşi timp pragmatică şi creativă. Înveţi să valorifici fiecare oportunitate şi să faci mult cu resurse puţine — o mentalitate care se potriveşte perfect proiectelor internaţionale, unde trebuie să echilibrezi standardele globale cu realităţile locale. România te mai învaţă şi rezilienţa — să continui în ciuda obstacolelor — o calitate esenţială într-un mediu multinaţional dinamic şi accelerat.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.