Lawren AI„Avocatul digital” – motor AI cu surse verificabile pentru legislaţie

Postat la 02 noiembrie 2025 31 afişări

Lawren AI„Avocatul digital” – motor AI cu surse verificabile pentru legislaţie

Companie: Lawren AI

Descris ca un „Waze pentru legislaţie”, start-up-ul Lawren AI promite să simplifice accesul cetăţenilor şi companiilor la legislaţia în vigoare. Platforma, dezvoltată de avocaţi şi programatori români, are deja peste 8.000 de utilizatori activi şi a atras o investiţie de 300.000 de euro. Noua versiune a chatbotului pune accent pe acurateţe şi pe surse verificabile, pregătind în acelaşi timp expansiunea internaţională – cu lansare simultană în România şi Republica Moldova.

 

Descrierea inovaţiei:

Lawren AI funcţionează ca un „avocat digital” capabil să ofere răspunsuri clare, ancorate în legislaţia actualizată. Utilizatorii pot întreba chatbotul ce drepturi au ca angajaţi, ce soluţii există pentru insolvenţă sau cum se aplică anumite prevederi fiscale, iar răspunsurile sunt însoţite de articole exacte de lege şi link direct către Monitorul Oficial. „Ne-am dat seama că oamenii sunt blocaţi în faţa labirintului juridic. Avem Waze pentru trafic, dar aplicaţii juridice pragmatice nu prea existau. Aşa că am decis, împreună cu nişte programatori foarte talentaţi, să explorăm acest teritoriu“, povesteşte Victor Buju, cofondator Lawren AI.

Elementul de noutate

Principalul diferenţiator al Lawren AI este acurateţea sporită a răspunsurilor şi eliminarea riscului de „halucinaţii” caracteristic modelelor lingvistice mari.

„Am învăţat AI-ul legile cele mai relevante. Vrem ca, atunci când întrebi ce drepturi ai ca salariat, să primeşti răspunsuri precise – de exemplu, conform articolului 54 din Codul muncii. Iar când vezi articolul, să poţi da click şi să mergi direct pe Monitorul Oficial, la varianta în vigoare“, explică Victor Buju.

Noua versiune a platformei va include şi funcţionalitatea de încărcare a documentelor – utilizatorii vor putea fotografia o amendă sau un contract pentru a primi o primă analiză şi paşii de urmat.

Efectele inovaţiei

• Utilizatori activi: peste 8.000, dintre care circa jumătate sunt funcţionari publici care folosesc chatbotul pentru acurateţea răspunsurilor.

• Investiţii: peste 300.000 de euro, din fonduri proprii şi sprijinul unui angel investor.

• Diversificarea produsului:

- chatbot gratuit pentru cetăţeni;

- soluţie B2B pentru companii din industrii reglementate (ex. energie);

- modul de analiză a impactului legislativ, dezvoltat în paralel cu legiuitorul.

• Planuri de monetizare: introducerea unor funcţionalităţi premium (procesarea de documente, redactare automată).

• Expansiune internaţională: lansare în Republica Moldova, discuţii cu case de avocatură din Ungaria, Bulgaria, India şi Australia pentru formule de francizare.

„Prioritatea zero rămâne acurateţea răspunsurilor. Dacă reuşim să rezolvăm această provocare, toate celelalte – de business sau de monetizare – sunt probleme antreprenoriale simple, la care vom găsi răspunsuri“, conchide Victor Buju.


CIFRA DE AFACERI A COMPANIEI (2024): N/A (FOCUS PE CREŞTERE ŞI VALIDARE DE PRODUS)

PROFIT: N/A

NUMĂR DE ANGAJAŢI: <10 (ECHIPĂ FONDATOARE + COLABORATORI)

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.