Kuziini Smart Hub – showroomul care educă piaţa despre casele inteligente
Companie: Kuziini
După ce a creat tronul regal al României şi postamentul pentru „Cuminţenia pământului” de Brâncuşi, Kuziini îşi asumă acum o nouă misiune: educarea pieţei de design interior în direcţia caselor inteligente. Showroomul Kuziini Smart Hub, o premieră globală dezvoltată în parteneriat cu Samsung şi ABB, integrează toate soluţiile IoT într-un singur ecosistem funcţional, demonstrând în mod practic beneficiile reale ale unei locuinţe complet automatizate.
Descrierea inovaţiei:
Conceptul Kuziini depăşeşte percepţia limitată conform căreia smart home înseamnă doar perdele automate şi oprirea căldurii din telefon. În viziunea companiei, o casă inteligentă presupune integrarea completă a iluminatului, electrocasnicelor, echipamentelor HVAC, bucătăriei şi chiar a sistemelor de securitate într-o singură aplicaţie – SmartThings. „Misiunea noastră este de a educa arhitecţii şi designerii. Noi venim tot timpul cu soluţii noi, pentru că un produs, dacă nu este bine documentat, se poate implementa greşit. Vrem să prezentăm beneficiile reale şi vizibile şi cum pot acestea să îmbunătăţească direct calitatea vieţii”, explică Mădălin Tomescu, fondatorul Kuziini.
Showroomul din Bucureşti este un centru experimental unde specialiştii pot testa scenarii reale: iluminatul interior se ajustează automat în funcţie de vreme, frigiderul scanează produsele şi urmăreşte data de expirare, maşina de spălat cu AI dozează detergentul, iar uscătorul comunică direct pentru a selecta ciclul corect. Lockere inteligente, bucătării de exterior de lux şi mobilier personalizat completează experienţa.
Elementul de noutate
Kuziini Smart Hub este unic la nivel global prin integrarea completă a soluţiilor Samsung şi ABB într-un ecosistem unitar, accesibil printr-o singură aplicaţie. Showroomul este „meteodependent”, reacţionând la intensitatea luminii exterioare pentru a eficientiza consumul de energie şi demonstrând, în timp real, cum funcţionează o casă inteligentă. „Când vorbim despre un ecosistem în cadrul Kuziini, înseamnă că toate sistemele sunt integrate într-o singură aplicaţie, fără a fi nevoie de aplicaţii complementare. Aici este exclusivitatea”, spune Mădălin Tomescu.
Efectele inovaţiei
• Investiţie totală: aproximativ 1,5 milioane euro în showroom şi aparate smart.
• Timp de maturizare a pieţei: între 7 şi 12 luni pentru ca o vizită a unui arhitect să se transforme într-un proiect concret.
• Portofoliu parteneri: Samsung, ABB, Kronospan, Carpet & More, Vladilla, Black Motif, Cesare Paciotti, Fogher.
• Experienţe demonstrative: pereţi despărţitori pliabili antibacterieni, mobilier exclusivist, bucătării de exterior complet funcţionale.
• Viziune pe termen lung: reactivarea showroomului self-service lansat iniţial în 2021, bazat pe recunoaştere facială şi senzori integraţi în mobilier.
„Cred că informaţia pe care o furnizăm astăzi în piaţă ajunge la maturitate în 7-8 luni. O vizită într-un astfel de showroom se transformă într-un proiect real după aproape un an. Este un proces educaţional, dar rezultatele vor veni”, concluzionează fondatorul Kuziini.
CIFRA DE AFACERI A COMPANIEI (2024): N/A (FOCUS PE INVESTIŢII ŞI LANSAREA SMART HUB)
PROFIT: N/A
NUMĂR DE ANGAJAŢI: ~50 (ECHIPĂ CU EXPERIENŢĂ ÎN MOBILIER PERSONALIZAT ŞI PROIECTE SPECIALE)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













