Motivul principal pentru care angajaţii din România nu primesc măriri de salariu

Autor: Razvan Muresan Postat la 26 octombrie 2014 18078 afişări

Motivul principal pentru care angajaţii din România nu primesc măriri de salariu

Cel mai frecvent motiv pentru care angajaţii nu primesc o mărire de salariu este acela că nu cer una, notează Business Insider, în ediţia electronică. Pentru mulţi dintre angajaţi, cererea unei măriri salariale este un demers dificil şi inconfortabil, întrucât se creează impresia de lăcomie şi, totodată, solicitarea poate fi refuzată. Creşterile salariale au devenit tot mai rare în ultimii cinci ani, dat fiind că angajatorii nu mai oferă din proprie iniţiativă astfel de beneficii. Specialiştii în resurse umane susţin că şefii angajaţilor care nu solicită explicit un salariu mai mare pot crede că aceştia sunt mulţumiţi de nivelul remuneraţiei lunare şi nu vor oferi măriri, pentru a reduce costurile şi a raporta profituri consistente. Cheltuielile cu salariile sunt printre cele mai importante pentru o companie, aşadar economiile la acest capitol pot avea efecte importante asupra evoluţiei businessului.

Consultanţii în HR îi sfătuiesc pe angajaţi să solicite şefilor măriri de salariu şi să le prezinte date clare care să justifice respectiva mărire, inclusiv exemple menite să arate contribuţia avută la rezultatele companiei.

 Un angajat al unei companii din România trebuie să muncească în medie opt ani pentru a câştiga salariul directorului general dintr-o lună, diferenţa dintre salariul angajatului şi al şefului companiei fiind cea mai mare din Europa, după cum a scris Business Magazin.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
resurse umane,
salariu,
refuz,
angajati
/analize/resurse-umane/motivul-principal-pentru-care-angajatii-din-romania-nu-primesc-mariri-de-salariu-13467202
13467202
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.