Deloitte România: Digital DNA
Digital DNA reprezintă o soluţie de evaluare a gradului de maturitate digitală a companiei, care poate fi folosită de toate departamentele şi la toate nivelurile dintr-o companie.
Descrierea inovaţiei:
Digital DNA permite evaluarea gradului de maturitate digitală a companiilor în funcţie de 23 de caracteristici care definesc structura, modul de operare şi comportamentul acestora. Soluţia se adresează în principal IMM-urilor şi poate constitui un punct de pornire în stabilirea strategiei de transformare digitală. Soluţia este aplicată de echipa de tehnologie din cadrul practicii de consultanţă în management a Deloitte România şi are la bază o metodologie creată de experţii din reţeaua globală Deloitte în urma unei cercetări ample, bazate pe analiza a sute de studii şi articole în domeniu. Conform metodologiei, maturitatea digitală a unei companii începe cu explorarea digitală, urmată de construirea ecosistemului digital, o fază în care multe companii trăiesc „iluzia digitalizării” şi sunt supuse riscului de a se bloca în acest punct, subliniază metodologia Deloitte. Organizaţiile aflate în a treia fază de maturitate sunt cele care devin digitale, iar companiile cele mai mature sunt cele care sunt digitale. Persoanele implicate în dezvoltarea proiectului sunt Vladimir Aninoiu, director, care conduce echipa de tehnologie din cadrul practicii de Consultanţă în Management a Deloitte România şi are o experienţă de peste 20 de ani în management şi ca urmare a unor poziţii de management de top în cadrul unor companii care sunt lideri în tehnologie şi Cătălina Dabija, manager în cadrul practicii de Consultanţă în Management a Deloitte România, ea având o experienţă de peste zece ani în gestionarea şi implementarea proiectelor de IT.
Elementul de noutate:
Proiectul structurează un „kit” necesar construirii rezistenţei companiei în contextul generat de pandemia de COVID-19 în care nevoia de digitalizare este pregnantă, luând în considerare 23 de caracteristici profund analizate, studiate şi grupate într-un model aplicabil în toate industriile. Acesta analizează structura, competenţele, guvernanţa, cultura organizaţională şi capitalul uman ale unei companii, aspecte care ţin foarte puţin de implementarea propriu-zisă a soluţiilor tehnologice, dar care au un aport considerabil în transformarea digitală a unei companii, potrivit reprezentanţilor companiei. Astfel, ADN-ul digital permite companiilor să înţeleagă într-un timp foarte scurt unde se poziţionează pe traiectoria demersului de transformare digitală.
Efectele inovaţiei:
• Ajută companiile să înţeleagă ce înseamnă transformare digitală, ale cărei beneficii variază de la eficientizarea proceselor şi optimizarea costurilor de operare, la îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi a produselor pe care le oferă clienţilor şi până la îmbunătăţirea relaţiei dintre angajator şi angajaţi, prin identificarea gradului de cunoştinţe digitale ale angajaţilor şi a modului de perfecţionare a capacităţilor digitale ale acestora;
• Poate ajuta la crearea obiectivelor pe termen scurt şi mediu în vederea transformării digitale;
• Facilitează dezvoltarea unor scenarii de urmat (roadmap) în vederea atingerii obiectivelor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro